|
Sonos (forstærker)? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Di Gio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juni-2014 kl. 18:14 |
|
Hej
Vi er igang med at bygge et nyt hus og har trukket højttaler kabler til de forskellige rum da vi gerne vil have vi kan styre det hele via sonos. Mit spørgsmål er hvorfor en forstærker type man f.eks skal bruge i køkken/alrum da jeg skal have 4 højttaler monteret. I Hifiklubben anbefaler de en 4 kanals effelktforstærker til at koble på sonos connect. Jeg havde tænkt mig at bruge min gamle surround receiver, minus er vel at den skal stå tændt konstant og nok bruger mere strøm end nad's effektforstærker. Det hele kommer til at stå i et serverrum.
|
||
![]() |
||
Ehlz ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2012 Sted: Århus Status: Offline Point: 299 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej Di Gio
Skal det forståes sådan at de 4 højttalere i køkken alrum skal betragtes som én zone? Måske giver det mening istedet at opdele den i 2 zoner og så bare have 2 connect amp tilsluttet? Når du siger 4 højttalere monteret går jeg ud fra du taler om indbygningshøjttalere og her burde connect amp være kraftig nok. Måske kan du endda tilslutte 4 højttalere til en enkelt connect amp og nøjes med én zone, men det ved jeg ikke nok om. /Ehlz
Redigeret af Ehlz - 21-Juni-2014 kl. 19:39 |
||
![]() |
||
Di Gio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 91 |
|
Der skal kun være en zone i køkken med 4 indbygningshøjttaler. En AMP er ikke kraftig nok til at trække 4 enheder. Efter min vurdering ville det være tåbeligt at koble 2 sonos amp, da man vil få en del bedre lydsetup med en 4 kanals effektforstærker og en connect til billigere penge.
|
||
![]() |
||
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
|
Hvis din reciever har separate indgange til hver kanal kan du sagtens bruge den som effektforstærker.
Tænker også det er muligt at lave en tænd/sluk som kan fjernstyres.
|
||
![]() |
||
alison3492 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 03-Januar-2015 Status: Offline Point: 1 |
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |