recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - UHD Bio/Gaming Setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

UHD Bio/Gaming Setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
skodacars Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skodacars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: UHD Bio/Gaming Setup
    Sendt: 05-Juli-2014 kl. 20:31
Bio/Gaming Setup

TV:
Samsung UE55F9005 med 2014 One Connection Boks.

Reciever:
Yamaha RX-V475

Højttalere:
Front: JAMO Classic 8
Center: DALI Concept 2
Center: DALI Concept center
Subwoofer: DALI Concept SUB

Afspillere:
Samsung BD-F7500 blu-ray afspiller
WDTV live medieafspiller
AppleTV Gen. 2

Konsoller:
Playstation 4 og Xbox ONE
Playstation 3 Fat launch model

Redigeret af skodacars - 05-Juli-2014 kl. 21:02
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Maj-2007
Point: 1368
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nitrotg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 20:44
lækkert.. Hvordan funker dit tv med spil.. er der en synlig forskel? Ved self godt at spillene stadig kun er 1080p, men tænker mere på om de kan "opskaleres" af tv'et selv..
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skodacars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 20:53
Det fungere ganske fint til spil, alt hvad man sender til tvet bliver opskaleret ellers ville billedet jo ikke fylde hele skærmen ud.Wink
Tvet har efter min mening et super godt billede også ved 720/1080P signaler, mens det begynder at blive lidt "grumset" at se på med SD, men hvem se også SD i 2014?

Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juli-2014 kl. 21:52
Fint setup,  du må da få spillet noget.

Hvis det var mig, ville jeg bytte om på Center højttaler og BlueRay.

Både for design, men mest for lydens skyld.

Så kunne du måske også flytte boksen væk fra Yamaha'en nu du var igang 
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2014 kl. 20:23
Mærker du noget til input-lag? UHD-TV skulle nemlig ligge noget højere her end alm. Full-HD-paneler.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skodacars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 04:12
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Mærker du noget til input-lag? UHD-TV skulle nemlig ligge noget højere her end alm. Full-HD-paneler.

Input-lag synes jeg ikke er et problem på tvet.
Til top
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 14:25
Så mangler du bare lidt plads mellem højtalerne. Tænger på akustikken

Redigeret af chr1213 - 08-Juli-2014 kl. 14:28
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér skodacars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juli-2014 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af chr1213 chr1213 skrev:

Så mangler du bare lidt plads mellem højtalerne. Tænger på akustikken

Det kan du ha ret i, jeg overvejer lige nu nogle andre højttalere, noget lidt mindre, men lidt mere "High end"
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2014 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Hvis det var mig, ville jeg bytte om på Center højttaler og BlueRay.

Både for design, men mest for lydens skyld.

Hvad er det for noget vrøvl? Centeren skal jo helst ligge i niveau med fronternes diskant og mellemtone, så lyden ikke kommer fra for forskellige højder.
At den så som regel, aldrig kan ligge helt i niveau med de andre, er så noget andet. Derfor ligger den oftest lige under TV'et eller lige over.

Til OP: Ser sgu lækkert ud. Mega fedt, at du skider på konsolkrig og køber begge :)
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2014 kl. 22:54
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Hvad er det for noget vrøvl? Centeren skal jo helst ligge i niveau med fronternes diskant og mellemtone, så lyden ikke kommer fra for forskellige højder.
At den så som regel, aldrig kan ligge helt i niveau med de andre, er så noget andet. Derfor ligger den oftest lige under TV'et eller lige over.

Det er ikke vrøvl.

Hvis du kender Yamaha's produkter så har de noget der hedder "dialog lift" og har du lavet en korrekt mikrofon måling virker det perfekt.

+ center vil komme "ud" i linje med fronter
+ der vil ikke være refleksioner fra TV bord 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2014 kl. 23:02
Ja, jeg har selv Yamaha. Men jeg sætter ikke min lid, til alle deres DSP funktioner. Det kan godt være, at du kan få den til at gengive centeren, som var den meget højere placeret, men det er stadig mest optimal, at placere centeren højere uden DSP. Den funktion du omtaler, er for at afhjælpe et problem, for dem der ikke har muligheden for at placere centeren højt.

Refleksioner fra TV bord løses ved at rykke den ud til kanten ;)
Til top
chr1213 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2011
Sted: Danmark
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér chr1213 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2014 kl. 04:11
På Living smart tv kan mand finde en. Udsenelse der har givet mig mig væn slig beder lyd
http://www.livingsmarttv.dk/akustik/
med Ole Lund K. 
Kand ses på youtube
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu