recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med at forlænge Tlf. Stik.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med at forlænge Tlf. Stik.

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med at forlænge Tlf. Stik.
    Sendt: 07-Juli-2014 kl. 17:38
Hej recordere.

Jeg er ved at blive helt tosset ovenpå af et lille problem...

Inde i vores stue har vi router fra ZyXEL, her på landet må vi ty til ADSL, det kommer ind i bunden af stuen. Problemet er så at jeg gerne vil ha det op på en hylde, og derfor skal jeg brugere en længere Tlf ledning end den 50cm der hørte med. Jeg køber så en alm Tlf forlænger ledning fra Harald Nyborg, men signalet kommer ikke igennem? Forlængeren er 5 meter... DSL lampen blinker godt nok, men åbenbart kan den ikke få endelig forbindelse.

Hvorfor i alverden kan man ikke forlænge det med sølle 5 meter? Fullrate siger selv det ikke burde give problemer, men det gør det jo tydeligvis. Har også prøvet med et 10 meter jeg havde, men det virker heller ikke...

Men har dog lige læst noget med parsnoet kabler osv, men kan bare ikke forstå det ikke kan forlænges med 5 meter? Hvad gør jeg galt? Der er kun ca 2 meter til der hvor den skal stå?
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5331
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Men har dog lige læst noget med parsnoet kabler osv, men kan bare ikke forstå det ikke kan forlænges med 5 meter? Hvad gør jeg galt? Der er kun ca 2 meter til der hvor den skal stå?
Og der rammer du nok plet. Almindelige tlf. signaler klarer fint et par meter uden parsnoning, men ADSL data signal er betydeligt mere kritisk.
Så find en parsnoet forlænger og prøv med (hvis du kan finde det) 
Alternativt laves det med parsnoet tlf. installationskabel.

Mvh. JørgenT

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 18:14
Hej Jørgen

Tak for svar - nu til dagens dumme spørgsmål, men er sgu ikke lige udlært telefonmekaniker...

Når i skriver par snoet, skal kablerne vitterlig være snoet? Det fordi der går to ledere i den øverste, kunne jeg ikke tage og svejse en af hver på de to i siderne så der går to ledere på hver?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 18:18

Når i skriver par snoet, skal kablerne vitterlig være snoet? Det fordi der går to ledere i den øverste, kunne jeg ikke tage og svejse en af hver på de to i siderne så der går to ledere på hver?
Ja, de 2 ledere skal fysisk være snoet sammen i et par, deraf navnet.  Wink
Og det andet vil sikkert ikke hjælpe, i værste fald gøre det endnu værre.

Mvh. JørgenT
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 18:24
Det var lige godt satans hehe...

Kan man forklare meget kort og godt hvad det er sno effekten har?

Hmm, kan det tænkes jeg kan være heldig at det hjælper at korte 5 meter kablet ned så meget det muligt, altså til ca 2 meter?

Eller er det helt utænkeligt det kommer til at virke?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 18:50
Kan kablet være krydset?

Prøv at sætte det korte kabel efter et almindelig forlængerkabel.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 18:56

Kan man forklare meget kort og godt hvad det er sno effekten har?
En telefonlinie er balanceret. Dvs. når signalet på den ene leder er i positiv retning målt i forhold til jord,  er signalet på den anden leder lige så stort, men med modsat polaritet i forhold til jord.
Parsnoning gør at evt. udefra kommende støjsignal indstråles med lige stor styrke, i samme polaritet på begge ledere, og dermed udligner hinanden i modtager indgang.
Det var sådan den hurtige forklaring  Smile
EDIT: Desuden har parsnoring også en vis indflydelse på kablets impedans, som også er meget væsentlig for data.

Du kan finde mere her:

Mvh. JørgenT

Redigeret af JørgenT - 07-Juli-2014 kl. 19:00
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 20:05
Okay tak for svar, men tror du jeg vil kunne vinde noget ved at korte de 3 meter af?

Mufti kan ikke lave rækkefølgen om - pga stik ;)
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 20:54
Ideelt set skal du ha' fat i noget som dette: Belkin High Speed Modem Internet Cable.

Edit: Afhængigt af hvilket stik, du har i væggen. Er det det gamle store tre-benede, eller det lille RJ11?

Redigeret af huntiedk - 07-Juli-2014 kl. 20:56
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 22:14
Jeg arbejder selv som TDC tekniker, og ser ofte fejl på forlængerledninger. Men det lyder alligevel utroligt at et helt nyt kabel på 5 meter skulle gøre du gik til den slet ikke vil komme på igen. Men ja forlængerledninger er kun lavet til telefoni.

Men er du sikker på at ledningen har ordentlig fat i stik?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 22:17
Det er gammeldags 3 benet stik i væg, ja det burde sidde rigtig nok, synes også selv det vildt underligt ;/
Til top
sickchild Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Maj-2008
Sted: næstved,Denmark
Point: 801
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sickchild Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2014 kl. 22:20
når du sætter stikket i dit stik på væggen, sidder det så godt fast eller er det nemt og tage ud igen. Oplever nemlig tit at benene ikke har ordentlig fat. Så man lige skal udvide dem lidt så de får ordentlig kontakt.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu