recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Touch pc til ophæng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Touch pc til ophæng

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mr. Laursen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 458
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Touch pc til ophæng
    Sendt: 13-Juli-2014 kl. 18:44
Hej alle,

Jeg har brug for lidt hjælp/inspiration. Konen og jeg skal have en form for computer hængende ude i gangen. Den skal være med touch da vi ikke gider tastatur og mus. Den skal bruges som en form for kalender, heri blandt det system som køres i vores søns børnehave. Systemet hedder tabulex og er glimrende så længe det kører i en internetbrowser. Som App er de håbløst lige pt. Til dem som ikke ved hvad tabulex er, er det et program hvor du kan se oplysninger om dit barns aktivitet i institutionen, du kan melde dem for ankommet/gået, om de er syge eller har fri/ferie samt opsætte aftale om legedates og om hvem der henter. Derudover skal det fungere med huset videoovervågningssytem som kun er windows kompatibelt, desværre (er mac mand). Det er derfor I kommer ind i billedet. Hvad kan jeg bruge til at løse disse opgaver.

Jeg har fundet en artikel på nettet om nogle stykker, men de ser alle ud til at have en form for fod hvor alt elektronikken er indbygget i, og det går jo ikke når den skal hænge på væggen og se enkel og elegant ud. Da det er forholdsvis enkelte ting den skal kunne er budgettet som udgangspunkt begrænses. Brugt er meget velkomment.

Håber på jeres forslag samt hjælp/inspiration. Er der andre der har noget ligende?

Mvh Mark
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 18:59
Jeg havde nok købt en ASUS Windows 8 tablet, og sat den op. Den bør kunne løse opgaven. De koster typisk ca. 3.000,-

M.v.h.
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 19:04
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 19:08
Og man kan online finde forskellige former for beslag/ophæng - også nogle med lås.

M.v.h.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 20:36
Hej Henrik.

Det er selvfølgelig en løsning. To ting bekymrer mig ved den løsning, den ene er af uvidenhed og det er om browsereren på en tablet kan køre videoovervågningsprogrammet. Den anden er at jeg tror skærmen bliver for lille når der skal vises 8 samtidige videofeeds fra overvågningen.
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 20:45
Kan du ikke prøve det på en tablet i en forretning først? Hvis det er via en browser, så kan du jo logge ind de fleste steder dvs. også i udstillingen i Elgiganten eller nede i Fona.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 20:53
Tablet'en kører en fuld opgave af Internet Explorer 10!
Der er en HDMI-udgang på tablet'en, sådu kan jo bare vælge at tilslutte en større ekstern monitor.

M.v.h.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 21:00
Det er meningen at der kun skal være en enhed i gangen hvor jeg til gå både overvågning og kalender/tabulex. Jeg kan ikke tilgå min videoovervågning udenfor huset, har aldrig fået det til virke....
Mvh. Mark
Bio:
AppleTv

Stue:
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 21:00
Men fedt at den kører fuld udgave ef explorer 10.
Mvh. Mark
Bio:
AppleTv

Stue:
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 21:52
Det jeg mener er, at du f.eks. sætter en 24-27" monitor op i gangen. Til den tilslutter du så tablet'en, som så vil fungere som "touchpanel" for monitoren. Og du vil have mulighed for at kunne optage overvågningen på de indbyggede 64GB i tablet'en, eller tilslutte en USB-HDD/Stick.

M.v.h.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Laursen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2014 kl. 21:59
Ja det kunne man godt, men jeg tænker, især for konens skyld, at det hele skal være samlet i den ene enhed, så man ikke skal rende rundt for finde tabletten hvis man hurtigt skal tjekke overvågning for eksempel. Det vil i hvert fald gøre at jeg nok vil bruge den mere. Desuden er jeg ikke interesseret i at bruge Windows til andet end det ene formål da vi ellers udelukkende benytter mac, ipad, iphone osv. Derfor ville tabletten lidt bare skulle hænge ved siden af monitoren i gangen, og det blir lidt rodet. Men ideen med en tablet er ikke dum, men skal være på størrelse med Sony vaio tap 20. Den koster bare kassen og kan ikke hænges op.....
Mvh. Mark
Bio:
AppleTv

Stue:
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2014 kl. 09:40
Aldi har en 23,6" touch pc som iflg beskrivelsen kan vægophænges:
http://www.aldi.dk/aldi_all_in_one_pc_med_multitouch_skaerm_48_615_3954_13484.html
/Peter
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu