recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Træt af kabler, hvad gør man?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Træt af kabler, hvad gør man?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Træt af kabler, hvad gør man?
    Sendt: 04-August-2014 kl. 21:58
Jeg er godt nok ved at være træt af at den fede surround lyd når jeg ser film eller spiller på PS4, kræver så meget kabel"rod". Jeg har virkelig prøvet at gøre mig umage med at strukturere det, og det er også lykkes fint nok med diverse kabelbakker langs fodlisterne osv., men de kabler irriterer mig alligevel, og jeg er ikke så priviligeret at jeg, som min svoger f.eks., har kunne fået trukket kabler inde i væggen/murerne.

Hvad gør man? Må jeg bare leve med at fedt surround lyd (5.1) kræver en masse kabler, eller findes der trådløse satellitter? Hvis der gør, så er de jo nok ikke til at betale Big smile Cry

Har overvejet at få mig en Playbar fra Sonos, men ahh, det er sgu alligevel ikke det samme.

Andre der har det som mig, eller er jeg bare for sippet? Jeg ved jeg en skønne dag får mig et hus, som jeg selv bygger op, og så skal det sgu laves ordentligt så kablerne kan komme væk, men det sker ikke lige i den kommende fremtid, så indtil da må jeg leve med kabler eller fjerne dem og ikke have fed lyd? Er det mine to alternativer?

Redigeret af ladiesman217 - 04-August-2014 kl. 22:23
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:13
Ja, lukker øjnene. Du kan ikke få fed surroundlyd uden kabler. Gode trådløse højttalere er dyre, og så er de ikke helt trådløse, da de stadig skal ha et elkabel
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2014 kl. 22:22
Det var det jeg frygtede. Øv. Jeg må smide min perfektionisme og leve med kablerne indtil jeg en dag kan få det bygget ind i væggene.

Tak!
          
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 00:35
Jeg er selv stærkt Perfectionist. Og for at være helt ærlig, så bliver jeg ved med og prøve og skjule mine kabler på en bedre måde en allerede

Vis du virkelig vil køre der 100% efter perfektions bogen så skal du have fræset i væggen og sat kabler ind der evt vis du har væg hængte højtaler.

Men smid et billed op hvordan Du har skjult dine kabler så kunne det være man kunne komme med en ide om hvordan du evt kunne gøre i stedet.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 09:45
Sluk lyset og se en film, så kan du ikke se kablerne. Problem solved. 
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Og hvad så med de resterende 80% af tiden man opholder sig i stuen og ikke ser film?

Til trådstarter: Du kan jo overveje Dynaudio Xeo højttalere. Lyder rigtigt godt og kræver kun et el-kabel.
Til top
martin_p Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Maj-2011
Point: 852
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_p Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 10:10
Eller B&O's trådløse system
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-April-2009
Point: 907
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér opzouten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Og hvad så med de resterende 80% af tiden man opholder sig i stuen og ikke ser film?

Opfører sig som en mand og er ligeglad med kabelrod Wink
Til top
antilles Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 05-Januar-2009
Sted: BallerupDenmark
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér antilles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg er godt nok ved at være træt af at den fede surround lyd når jeg ser film eller spiller på PS4, kræver så meget kabel"rod". Jeg har virkelig prøvet at gøre mig umage med at strukturere det, og det er også lykkes fint nok med diverse kabelbakker langs fodlisterne osv., men de kabler irriterer mig alligevel, og jeg er ikke så priviligeret at jeg, som min svoger f.eks., har kunne fået trukket kabler inde i væggen/murerne.

Hvad gør man? Må jeg bare leve med at fedt surround lyd (5.1) kræver en masse kabler, eller findes der trådløse satellitter? Hvis der gør, så er de jo nok ikke til at betale Big smile Cry

Har overvejet at få mig en Playbar fra Sonos, men ahh, det er sgu alligevel ikke det samme.

Andre der har det som mig, eller er jeg bare for sippet? Jeg ved jeg en skønne dag får mig et hus, som jeg selv bygger op, og så skal det sgu laves ordentligt så kablerne kan komme væk, men det sker ikke lige i den kommende fremtid, så indtil da må jeg leve med kabler eller fjerne dem og ikke have fed lyd? Er det mine to alternativer?

Sonos kan jo også konfigureres som 5.1, ved at købe en SUB og 2 Play:1 til som baghøjttalere. Jeg ved ikke om du kan sætte yderligere Play:1 som fronter, for at få bedre spredning på fronten. Det kan du evt. spørge om hos HifiKlubben. Det er ganskevist en dyr løsning, som heller ikke lyder helt så fedt som nogle store gulvhøjttaler til samme pris, men det er en elegant løsning, som også tillader musik streaming mv.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 11:58
opzouten: Jeg foretrækker at være den mand som jeg er, der går op i mit udseende OG hvordan mit hjem ser ud til mindste detalje

antilles: Ja jeg havde også overvejet den løsning fra Sonos. Playbar i front, en Sub og to Play:1 til bag, men av, det kan også mærkes på pengepungen, som du selv siger, men det kan jo være det skal overvejes igen Tongue

Redigeret af ladiesman217 - 05-August-2014 kl. 12:01
          
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 12:54
Oprindeligt skrevet af antilles antilles skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Sonos kan jo også konfigureres som 5.1, ved at købe en SUB og 2 Play:1 til som baghøjttalere. Jeg ved ikke om du kan sætte yderligere Play:1 som fronter, for at få bedre spredning på fronten. Det kan du evt. spørge om hos HifiKlubben. Det er ganskevist en dyr løsning, som heller ikke lyder helt så fedt som nogle store gulvhøjttaler til samme pris, men det er en elegant løsning, som også tillader musik streaming mv.

Har du prøvet det Sonos system?Wink

Redigeret af André S - 05-August-2014 kl. 12:54
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2014 kl. 13:07
Hvis du er så perfektionistisk, så får du fræset riller i væggen til tomrør og trækker kablerne i dem.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu