recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - MusikAfspiller til køkkenet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MusikAfspiller til køkkenet

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4283
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: MusikAfspiller til køkkenet
    Sendt: 10-August-2014 kl. 15:55
Mangler en enhed, som kan afspille musik i køkkenet. Må gerne kunne styres via iPad/telefoner og kunne tage netstationer og streamingtjenester.

Er sonos vejen frem?

Hører gerne alternativer som måske ikke lever 100 procent op til det. Bare for at have lidt at søge på. Er helt tabt på denne mark :)

Her intet udstyr til det nu.

Må gerne fylde så lidt som muligt
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 16:30

Når jeg har brug for transportabel musik, så er det nemt med en Tablet og en BT højttaler.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 17:05
Jeg synes Sonos er god til det. Den kan de tre ting du nævner.

Sonos styrer du med fx iPad, og så klarer den selv streaming, også selv om du bruger iPad og telefon til noget andet imens.
En Bluetooth højttaler kræver at iPad sender lyd videre hele tiden.

Redigeret af Brixen - 10-August-2014 kl. 17:11
Venlig hilsen
KB
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 17:17
Har sådan en her i køkkenet:

Den opfylder alle dine krav.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 17:52
Hvilken bt højttaler?

Hvor meget udstyr kræver so os for at køre, som et minimum?

Hvordan er lyden i sådan en pure enhed? Den ser ret spændende ud
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 17:58

Bruger en JBL Flip på en Android Tablet eller til Telefonen.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19749
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 18:02
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Hører gerne alternativer som måske ikke lever 100 procent op til det. Bare for at have lidt at søge på. Er helt tabt på denne mark :)

En løsning der kun lever 10% op til den krav er hvad jeg har gjort.

Købte et sæt DLS R50 og trak et sæt højttalerkabler til stuen og satte dem i zone 2 på min receiver.

For under 800 kroner har jeg et køkkenlydsetup der sparker alvorligt røv lydmæssigt på de fleste løsninger der ellers er foreslået.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

En løsning der kun lever 10% op til den krav er hvad jeg har gjort.

Købte et sæt DLS R50 og trak et sæt højttalerkabler til stuen og satte dem i zone 2 på min receiver.

For under 800 kroner har jeg et køkkenlydsetup der sparker alvorligt røv lydmæssigt på de fleste løsninger der ellers er foreslået.

Klaus

Og det ville jeg gøre, hvis hjemmet var mit eget. Men flytter i en Lejebolig, hvor det ikke er muligt at trække kabel fra stue til køkken.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 18:51

Lavet pænt og ordentligt, så er det vel ikke umuligt.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Point: 4909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 18:57
Jeg kan anbefale denon cocoon. Den har airplay og internet radio. Desuden en aux indgang.

Lyden er ganske god.

Til top
Claus P Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 12-Oktober-2013
Sted: Amager
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Claus P Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 19:07
Jeg går også ind for at man borer et par huller gennem væggene (8-10 mm), så der kan trækkes kabler fra stue til køkken. Hullerne kan så lukkes når man fraflytter, eller måske ligefrem bruges af næste lejer. De fleste sætter jo pris på god lyd
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2014 kl. 19:16
der er bare en klausul i kontrakten, som siger at der ikke må laves gennemboringer. Dette kan jeg jo ikke rigtig se bort fra. og kan ikke lige gennemskue hvordan kablet ellers skal trækkes fra stue til den anden stue til gang og ind i køkkenet.

Tager lige et kig på den denon
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu