|
Marantz sr 7005, ville en effektforstærker hjælpe? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Lennerta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-August-2014 kl. 17:51 |
Hej recordere
Jeg har en marantz sr7005 til receiver nu, og Boston acoustics højtalere hele vejen rundt bestående af m340 som front, mcenter, 2 stk msub og 4 a26 til side og baghøjtalere. Jeg synes bare at når jeg skruer godt op begynder frontene at lyde lidt anstrengt og trælse, Kan det ik sagtens være fordi de mangler noget mere power fra forstærkeren? Det spiller højt, men føler bare det sku kunne klare lidt mere og at membranerne i dem sagtens kan bevæge sig mere. Tror i at en marantz effektforstærker ville hjælpe? Evt. En mm7025 eller skal den være større? Mvh. Lennert |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilken kilde spiller du fra?
|
|
![]() |
|
plix ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 112 |
Har en SR 7007. Der har jeg sat en Creek EVO 5350 til at drive fronterne.
Det fungerer udmærket.
|
|
Marantz NR1508
Oppo BDP-1 Lumin T2 Pro-Ject CD Box DS2T Dynaudio Contour 30 A.C. Ryan Mini 2 HD Panasonic TX-L55WT50 Revel: F12 Front, M12 Surround C12 Center, B120 Sub Accuphase e-360 m/Dac 40 |
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
det er ikke fordi delefrekvensen er sat forkert at den måske mangler saft og kraft til dine fronter?
|
|
![]() |
|
Lennerta ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 136 |
Jeg kører frontens som large, burde de så ik spille alle frekvenser?
Kilden er enten bd afspiller eller streamer fra min NA's hvor det enten er mp3 eller cd rip |
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Effekt vil altid hjælpe.
Husk på, at der er mange kanaler i en AV reciever og de skal alle deles om den samme strømforsyning. Jeg ville købe effekt til mine fronter. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Prøv at sætte en delefrekvens på 80-100 Hz. Og sæt fronter til SMALL. Så vil du opleve fronterne er mere over opgaven. Du har jo subs til at klare dybbassen.
Redigeret af Kampus - 17-August-2014 kl. 19:04 |
|
![]() |
|
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
jeg har mine fronter sat til small selvom de er full band højtalere, og delefrekvensen er på 100 Hz.
du vil hurtigt kunne høre forskel på den måde. men som de andre skriver skader en effekt aldrig. men du vil jo selv kunne vurdere det ved at prøve dig frem:)
|
|
![]() |
|
Fedt så tror jeg jeg prøver at sætte dem til small og dele frekvensen på 100 😃
Men hvis eg vil prøve en effekt, mener i så mm 7025 er kraftig nok eller skal jeg gå efter en større model? |
|
![]() |
|
Dichael ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juli-2013 Status: Offline Point: 197 |
Du bør have 3 kanaler.....
|
|
![]() |
|
3 kanaler, for også at få center på?
Den der hedder mm 7055 ille den så være et dedre bud? |
|
![]() |
|
Har det ikke hjulpet med delefrekvens og small?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |