recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS Server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS Server

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anras32 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-Juni-2013
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anras32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS Server
    Sendt: 06-September-2014 kl. 19:53
Hej med jer.
Jeg overvejer at købe NAS Server men ved ikke helt hvilken producent jeg skal vælge.
Jeg har læst lidt om WD My Cloud og Synology DiskStation. Hvad er jeres erfaring?
Jeg er åben for andre muligheder naturligvis, hvis der er nogle andre bud. Mine behov er at kunne streame til iOS enheder, Mac OS X og Windows. Pladsbehovet er 5 til 15 TB.
På forhånd tak!

Mvh. AndersSmile
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 21:28
vil skyde på der nok er en tusind tråde om det her punkt hvis du havde prøvet at søge lidt i forummet. - Men der er i virkeligheden 3 muligheder.

1. - ska det være billigt, så går du WD, buffalo og et par af de andre du finder i elmutanten.
2. - ska det være ordentligt, så er der netgear, synology og qnap. Syn og qn skal du selv købe diske til. Netgears kommer med diske i. Brugerfladen og funktionerne er sædeles professionelle og kan mere end en førstegangskøber overhovedet kan drømme om.
3. - ska det være vovet. så bygger du selv. Finder en gammel pc, nogle diske og så installerer nas4free, freenas etc.

Mit umiddelbare bud til dig. - Du hører egentlig til i gruppe 1. - men grundet dit krav om datamængden (og der er HIMMELRÅBENDE langt mellem løsninger på 5TB og 15TB!) og det faktum at du skal kunne streame til ios smider dig over i gruppe 2. - Du skal have en box der som udgangspunkt er ret kraftig for at kunne lave transcoding til ipads. Prismæssigt ligger vi her omkring 7K for kasse og diske
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 21:52
Det havde været så smart, hvis Apple's diverse devices havde en fornuftig understøttelse af flere standardformater.
Til top
Anras32 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anras32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 23:26
Jeg er ikke i tvivl om der var andre tråde. Men der var mange sider at gå igennem. Her kunne jeg lave en konkret forespøgelse og dermed, forhåbentlig, ramme nogle der kunne svare på mit spørgsmål.
Ja, det er et relativt stort gap på pladsen, og selvfølgelig også kvaliteten der, men det var ligeså meget for at fortælle hvad det er jeg søger.
Tak for buddet.

Ja tipsen, det ville da ikke gøre noget ;)
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2014 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af Anras32 Anras32 skrev:

Hej med jer.
Jeg overvejer at købe NAS Server men ved ikke helt hvilken producent jeg skal vælge.
Jeg har læst lidt om WD My Cloud og Synology DiskStation. Hvad er jeres erfaring?
Jeg er åben for andre muligheder naturligvis, hvis der er nogle andre bud. Mine behov er at kunne streame til iOS enheder, Mac OS X og Windows. Pladsbehovet er 5 til 15 TB.
På forhånd tak!

Mvh. AndersSmile

Du kan også købe en server og installere XPEnology, det ligner Synology DSM.
//Guldhammer
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 09:22
nej Guldhammer - det ligner ikke. det ER DSM :-) i en rogue udgave.  men det hører som sagt i "kategori 3" og der tvivler jeg meget stærkt på at trådstarter er/har lyst til at være.
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

vil skyde på der nok er en tusind tråde om det her punkt hvis du havde prøvet at søge lidt i forummet. - Men der er i virkeligheden 3 muligheder.

1. - ska det være billigt, så går du WD, buffalo og et par af de andre du finder i elmutanten.
2. - ska det være ordentligt, så er der netgear, synology og qnap. Syn og qn skal du selv købe diske til. Netgears kommer med diske i. Brugerfladen og funktionerne er sædeles professionelle og kan mere end en førstegangskøber overhovedet kan drømme om.
3. - ska det være vovet. så bygger du selv. Finder en gammel pc, nogle diske og så installerer nas4free, freenas etc.

Mit umiddelbare bud til dig. - Du hører egentlig til i gruppe 1. - men grundet dit krav om datamængden (og der er HIMMELRÅBENDE langt mellem løsninger på 5TB og 15TB!) og det faktum at du skal kunne streame til ios smider dig over i gruppe 2. - Du skal have en box der som udgangspunkt er ret kraftig for at kunne lave transcoding til ipads. Prismæssigt ligger vi her omkring 7K for kasse og diske

Netgear hører til kategori 1. 
Deres NAS er notoriske for at smide raid uden mulighed for at recover.  
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Point: 925
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 14:00

nej Guldhammer - det ligner ikke. det ER DSM :-) i en rogue udgave.  men det hører som sagt i "kategori 3" og der tvivler jeg meget stærkt på at trådstarter er/har lyst til at være.

Det er bedre and nogle Nas.
//Guldhammer
Til top
Anras32 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anras32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 18:54
Tak for svarene!
Jeg synes umiddelbart jeg læser bedst om Synologys NAS servere. Jeg er ikke ude efter at bygge noget selv lige nu, det kan ske det bliver sådan, men det er ikke interessant for mig pt.
Det skal være noget der bare virker.
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2007
Point: 682
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 15:03

... Du skal have en box der som udgangspunkt er ret kraftig for at kunne lave transcoding til ipads...

Ikke nødvendigt, hvis han sørger for, at Handbrake'e sine rip's med et ATV3 preset.
Og jeg kan ikke se nogen grund til at lade være, når nu TS primært skal afspille på iOS-enheder Smile

Mit råd til trådstarter: Hvis du er klar til endegyldigt at hoppe på NAS-vognen, så køb noget der kan udbygges. F.eks. en NAS, som har plads til flere disks end du måske lige har brug for fra start. Eller en NAS, som giver mulighed for at migrere diskene over i en ny NAS uden at al data går tabt.

Redigeret af Krjstoff - 12-November-2014 kl. 15:05
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu