recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativer til Timefor.tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativer til Timefor.tv

 Besvar Besvar Side  123 65>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Alternativer til Timefor.tv
    Sendt: 05-Januar-2021 kl. 21:11
Jeg har nu heller aldrig oplevet det ar fejlet. Jeg har prøvet at være på en blacklist med domainer, det er noget djævelskab. Honeybee har virkelig en god oppetid. Så jeg beholder også mit kryds. 

Tak.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af rasmuzzen rasmuzzen skrev:

Jeg tror det er fint nu. Kunne man forestille sig (delphi) at Xepg programmet til import, tjekkede for om filen har validt indhold inden den scratcher databasen.
Jeg gætter på at det røde betyder, at du har "Delete Old external EPG prior to import" checked. Det anbefaler jeg også.

Jeg har aldrig oplevet fejl i selve filen fra honeybee.

Du kan sætte Xepg til at sende dig en mail, hvis en fejl opstår under processen.
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:26
Det skal se sådan her ud i DMS:

DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Bjorn A Bjorn A skrev:


Kan jeg bare droppe ".gz"?
Ja
Oprindeligt skrevet af Bjorn A Bjorn A skrev:


Jeg har bare sat batchfilen til at køre hver dag...
Ved at gøre som jeg foreslår bliver Xepg kaldt af DVBViewer Media Server. Sandsynligheden for fejl er dermed meget mindre (Xepg vil fejle hvis DMS ikke kører).
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:09
Tak Delphi!

EPG link slutter på med ".xml.gz".
Kan jeg bare droppe ".gz"?

Jeg har bare sat batchfilen til at køre hver dag...
Til top
Delphi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 438
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Delphi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 15:01
@Bjørn A
Xepg kan selv downloade filen:



Det er alt du skal gøre. Du kan kalde filen hvad du vil. Hvis du vil automatisere processen så læs:
Xepg > Automate > Help:

Xepg as an External Task Timer of the DVBViewer Media Server

End Action must be None, let DVBViewer Media Server control that, see later. DVBViewer Media Server must be running.

Right click DVBViewer Media Server Tray Utility --> Configure with Admin Rights

Tasks --> New / Edit

Copy Filename and Parameters from Xepg --> Automate to the corresponding fields in the Configure tool (Ctrl+V). Set Name to Xepg. Click OK.

For Xepg itself you can have the "Extended privileges for executing tasks in the active user account" unchecked. Xepg has no user interface in silent mode. You may want to have it checked for other reasons.

Open the Web interface:

Timer --> External Task Timer (drop down) --> New Timer (button)

Select the Xepg as Task and here set the wanted End Action "Post record action". Set Name to Xepg and adjust the wanted Start time  (Stop time is ignored). Click Save.

Assuming you have added grabber(s)/URL(s) to Xepg and parameter is -xGrabThenImport, you have now scheduled a recording which daily "records" the EPG from the internet.





Redigeret af Delphi - 05-Januar-2021 kl. 15:05
DVBViewer og DVBViewer Media Server.
Xepg og XgrabDMS download: a123.dk
Til top
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 14:54
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 14:27
Delphi er brugernavnet på manden der har opfundet og skrevet Xepg :)


Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 12:26
Hej Ras,

Det gik som altid fint at downloade EPG fra Honeybee.it og indlæse med XEPG.

Jeg kunne sagtens forestille mig at Xepg checkkede om filen var ok. men har faktisk aldrig haft problemer med invalide filer (har måske været heldig). Du kan prøve at spørge M/K der har lavet XEPG.

Jeg kender ikke Delphi, men bruger en simpel batchfil til at downloade EPG og loade den ind med Xepg i DVB media server som følger:

(Erstat XXXX7564869fdc56a83b3.xml.gz med dit personlige Honeybee.it link.)

Batch fil indhold:
Echo off
rem http://xmltv.honeybee.it/XXXX7564869fdc56a83b3.xml.gz
Echo Henter Programguide fra Honeybee via Internettet
powershell -Command "(New-Object Net.WebClient).DownloadFile('http://xmltv.honeybee.it/XXXX7564869fdc56a83b3.xml.gz', 'C:\Users\bjorn\Documents\EPG\EPG.xml')
powershell -Command "Invoke-WebRequest http://xmltv.honeybee.it/XXXX7564869fdc56a83b3.xml.gz -OutFile C:\Users\bjorn\Documents\EPG\EPG.xml"

Echo - Sender Programguide til Media Serveren...
"C:\Program Files (x86)\Xepg\Xepg.exe" -xImport
Echo Saa er den ged barberet
pause

I opsætning af Xepg vælger du bare den mappe som du downloader epg filen til (C:\Users\bjorn\Documents\EPG\EPG.xml i mit tilfælde).

Sendt fra din Comodore64! Wow! Det bringer minder frem, a blast from the past :)
Jeg nøjes med en kedelig I5-9600K / MSI Z390M Gaming Edge med M2 1T flash.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmuzzen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2021 kl. 11:42
Jeg tror det er fint nu. Kunne man forestille sig (delphi) at Xepg programmet til import, tjekkede for om filen har validt indhold inden den scratcher databasen.

Tak for det store arbejde i ligger i dette.
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
Bjorn A Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Januar-2016
Sted: Luxembourg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjorn A Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 23:42
I will check from here tomorrow :)

Ha det bra,

Bjørn
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2021 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af jnylen jnylen skrev:


Hi,
This was fixed the day after so should be fine now. So we moved away from that provider and no files are hosted at their drives anymore.




Yes and it works fine no. Thanks you, jnylen

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 65>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu