recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WD Live - BlueRayRip - Hvilke filer skal med ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WD Live - BlueRayRip - Hvilke filer skal med ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WD Live - BlueRayRip - Hvilke filer skal med ?
    Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 17:55
Hej,

Er lige ved at ligge en masse filer over i NAS til streaming på WD LIVE.

Et spørgsmål, i en mappe med BlueRay Rip film ligger der nogle filer, er det ikke kun 2 af filerne som er vigtige at få med (altså selve filmen, samt subtitle filen) ?

Gemme disse 2 ?

MKV
SFV

Ud med nedenstående, korrekt ?

Sample
NFO
SRT (hvad er dette for en fil?)
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 19:02
Hvilket program bruger du til at rippe med ?
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Stougaard Stougaard skrev:

Hvilket program bruger du til at rippe med ?

De ligger allerede på min PC/HD, så filerne er rippet - er bare i tvivl om hvilken der er filen med undertekster

Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 19:12
Jeg tror dog jeg må korrigere mig selv ift. hvad jeg skrev i starten, som jeg opfatter det nu er SRT filen med undertekster i ?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 21:57
ja - og hvis du har rigtige bluerayrips ville underteksterne være integreret i videofilerne. så det er ikke rigtige blueray rips. - nogen har gjort noget ved dine filer inden "du fik dem"
Til top
Stougaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-Juli-2011
Point: 363
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stougaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 22:00
Idéen med et rip er jo at du kun vil have 1 fil pr. film når det er rippet.

Jeg bruger MakeMKV til at rippe, så kommer det ud på den anden side i én fil.
Til top
Seal Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Seal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Oktober-2014 kl. 23:59
okay jeg forstår, takker for info.
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

ja - og hvis du har rigtige bluerayrips ville underteksterne være integreret i videofilerne. så det er ikke rigtige blueray rips. - nogen har gjort noget ved dine filer inden "du fik dem"

Han "fik" dem nok ikke, de er snarere blevet "hentet"
Til top
kradser Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 07-Oktober-2013
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kradser Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2014 kl. 12:06
*.sfv checker at din torrent fil ikke har mistet data under overførsel, mens *.nfo indeholder en beskrivelse af rippet fra pågældende torrent gruppe. Information som bitrate, hz m.m. *.srt er undertekster.

MKV/avi/osv. og srt i samme mappe med samme navn ;-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu