recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - planlægning af kælder bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

planlægning af kælder bio

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-August-2014
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: planlægning af kælder bio
    Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 20:52
Hi medlemmer,

Vi har købt et hus med kælder
hvor konen har givet mig lov til at bygge et hjemmebiograf, men har lige brug jeres ekspertise.

der hvor biografen skal installations/sættes op er i det rum hvor der står hobbyrum,
http://imageshack.dk/viewimage.php?file=http://imageshack.dk/?img=211414698484.png

ville i smide en væg op (anført med rødt) der er allerede en dør ind til hobbyrummet. der hvor jeg havde tænkt mig a placer lærred er markeret med gul.

hvad ville i gøre.

Redigeret af emilc - 30-Oktober-2014 kl. 20:54
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 21:04
Jeg ville nok bruge det store rum. 2,70 m i bredden er lidt trangt.
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jeg ville nok bruge det store rum. 2,70 m i bredden er lidt trangt.

det ville jeg også men konen har pertant på det :( det skal være børnenes legerum, så det går desværre ikke
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2014 kl. 21:10
Kan sagtens anvendes til begge dele. Se tråden lidt længere nede:

"En helt nede i kælderen bio"
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 01:29
Ja, man kan jo lave det store rum om til familiens hobby-rum. Så er der legeplads for både børnene og far :)

Men udover det, så mener jeg nu ikke 270cm er vildt klemt. Det vil ikke være ødelæggende for oplevelsen, hvis du spørger mig.
Og er i øvrigt misundelig. Ville gerne selv have en kælder, til at bygge biograf i :)
Til top
u2pia Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-Januar-2010
Sted: Slagelse, DK
Point: 340
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér u2pia Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 07:55
Jeg ville også vælge det store rum, og lave et kombineret lege, spille og film rum ...
Hvis det ikke er muligt, så ville jeg placere lærredet i den anden ende af rummet. Så slipper du for problemer med døren ud til trappen.
Da rummet er 7 meter langt, ville jeg lave en skillevæg, så du kan har et teknikrum bag lærredet (så får du også skærmet af for lys fra vinduet samtidigt)

Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 08:26
Har ligeledes noget der ligner, og har lavet hjemmebio/multirum i det store rum og et legeværelse i et mindre rum. Legeværelset bruger de næsten aldrig, de leger enten på deres værelser eller hygger sig i hjemmebio/multirum med film, spil, børnedisco eller sansegynge.

Meeen når konen først har bestemt sig, så er der nok ikke det store at gøre;o)

Det store rum er vist 4,8 x 6,8 :

Redigeret af Bhund - 31-Oktober-2014 kl. 08:29
Til top
emilc Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér emilc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:17
Så har prøvet at overbevise fruen igen men fik et nej igen .

Det jeg havde tænkt mig at bruge hele rummet og flytte siddepladserne så den næsten flugtede med fyrrummet, så jeg har ca 3,70 meter i bredden og stadig smide lærred op der hvor jeg har markeret med gul. Hvad siger i til det?
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Point: 973
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bygone Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:29
hvis det var mig ville jeg nok hellere flytte lærred ned i den anden ende af hvor du har markeret det, bygge en screenwall op hvor du gemmer højtalere bag lærred mv. Det vindue der er på tegningen skal jo mørklægges uanset hvad hvis du spørger mig og så kan du ligesågodt bruge den dybde til et lærred. Men det er kun mig ydmyge mening :).
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:30
det er jo en tro kopi af den reklame, hvor manden først står og fortæller om alle sine planer og så kommer konen ind og banker et søm i kistenBig smile

hvor gamle er jeres børn og hvor mange har I, bliver da noget af et legerum med 35 kvm - og med mindre de er under 4, så foregår al yndlingsleg jo oftest digitalt.

Men held og lykke med projektet, det skal nok blive fedt uanset hvor du laver det. Jeg fik at vide, at jeg garanteret ikke ville få det brugt alligevel, nu er tonen vendt til at jeg bruger for meget tid dernedeSmile 

Til top
larsand Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér larsand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:32
Her et argument til fruen !!
Hvis I vælger det lille rum, så opfylder den gang, der opstår mod trappe og toilet ikke Bygningreglementet stk. 3.3.4 gangbredder, hvor der står at gangbredden min skal være 130 cm.
Er godt klar over at der ikke skal søges byggetilladelse, men reglementet skal jo overholdes alligevel !
Og det kan jo være det giver en bemærkning i tilstandsrapporten, hvis huset skal sælges på et tidspunktWink
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2014 kl. 13:56
et risikabelt argument......det vil hun skyde ned med "nå men det er jo dit problem skat" !

sørg i stedet for at lave din hjemmebio så "transportabel" som muligt. Når hun bliver træt af at støve ubrugte ting af inde på legeværelset, så rykker du ind med musik, ps4, wii u og gør rummet til det dine børn i virkeligheden ønsker sigBig smile

Redigeret af Bhund - 31-Oktober-2014 kl. 13:57
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu