recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Film fra delt drev uden DLNA - Samsung H-series
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Film fra delt drev uden DLNA - Samsung H-series

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Film fra delt drev uden DLNA - Samsung H-series
    Sendt: 01-November-2014 kl. 21:42
Hej

Jeg har et Samsung UE32H5505 til datteren, med deres nyeste Smart-tv platform. Jeg har også et delt drev på routeren (USB-stick) med en stak film som børnene ser via tablet/iPad.

Der er ikke DLNA aktiveret på routeren, og jeg vil gerne undgå at aktivere det (alt det andet virker så fint).

Jeg kan ikke finde ud af, at få tv'et sat op, så det "kan læse indholdet i en delt mappe på netværket, og hvis det er film, så afspille disse".

Det ser ud til at TV'et tilbyder DLNA eller "Software installeret på PC".

- Er der nogen der ved hvordan et H-series TV kan sættes op til at spille film fra et delt drev på netværket (uden DLNA)? Evt. via en app?

Thanx
Jens
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 22:34

Når du trykker på Source knappen på Remoten, står der så Netværk et sted i den liste der kommer frem.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2014 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når du trykker på Source knappen på Remoten, står der så Netværk et sted i den liste der kommer frem.?

Nej.

Der kommer DLNA servere frem, men ikke noget med Netværk.

Og DLNA delen hjælper ikke i første omgang. Jeg håber at finde en direkte vej til delte drev, uden DLNA.
Til top
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-December-2009
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 09:02
man skal aldrig sige aldrig, men jeg har til dato ikke set et fjernsyn som kan læse cifs/samba native.
Hvorfor ikke bare aktivere dlna ?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 10:39
Brisk.

Samsung kan via plex. Men ellers tror jeg du har ret.

Til spørger, hvorfor ikke bare aktivere DLNA i routeren og teste det? Hvis det ødelægger alt dit andet kan du jo bare deaktivere det igen, smide filmene på en disk som bliver koblet direkte på tv.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 11:48
Ligger "plex" som en app?
Eller hvad er det?

Hvis nu det var muligt uden DLNA ville jeg gerne det.
Så "støjer" DLNA ikke andre steder og jeg undgår at nævne med positivlister i routeren. Den kræver f.eks. at filer ligger andre steder end i den struktur børnene kender nu.

Jeg tror faktisk jeg vælger en lokal USB-stick i fjernsynet hvis det ikke kan læse fra et felt drev. Men jeg vil gerne bore i om det kan lade sig gøre.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 11:54
Jeg skrev fra mobil, og den auto-oversatte lidt forkert -:)

"nævne med positivlister i routeren"
Skulle have været: undgår at ændre indstillinger i routeren.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 12:50
Plex er en app der findes til de Samsung modeller med smart tv, ved den findes til E og F serien, så gætter på den også gør til de nyeste.

Så får man covers og beskrivelse af film og serier osv.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 12:52
hvad er det for en mobil du har, den model skal jeg da gå langt udenom med de stavefejl der er i den LOL
Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2014 kl. 14:20
Plex er et fint forslag - bare husk, det kræver en Plex Server-installation på fx en PC eller en NAS. Du kan ikke mig bekendt browse filer fra netværket med Plex uden at have en server kørende...
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 15:23
Jeg kunne ikke finde nogle workarounds/alternativer til DLNA, for at tilgå et delt drev.

Så jeg har slået DLNA til, og ændret de fornødne indstillinger. Altså det jeg godt ville undgå, men det var til at overse, er den efterfølgende konklusion nu også.

Og med DLNA virker det med det samme.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu