recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mac mini - ny til Mac og XMBC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mac mini - ny til Mac og XMBC

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2012
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mac mini - ny til Mac og XMBC
    Sendt: 03-November-2014 kl. 08:49

Hey

Har længe gået og overvejet at skifte min wd tv ud med noget andet.

Har også rigtig længe kigget på Mac mini, dog har jeg læst at den ikke kunne DTS lyd 7,1.

Har også længe haft lyst til at prøve Mac.

Men ny er den nye så kommet, og den kan vidst?

Den jeg har kigget på er denne

Apple Mac mini - DTS - 1 x Core i5 2.6 GHz - RAM 8 GB - SSD 256 GB - Iris Graphics - GigE - WLAN : Bluetooth 4.0, 802.11a/b/g/n/ac - OS X 10.10 Yosemite - Skærm : ingen. 5500kr

Den skal primært bruges som medie center xbmc, det har jeg luret meget på, og det ser skide spændende ud.

Det skal også bruges til musik via Spotify og en sjælden gang youtube.

Den bliver sat til min Reciever via HDMI.

Lidt spil er også en mulighed, men kun lidt dota 2 og hots.

Så i bund og grund søger jeg lidt bekræftigelse i mit valg.

Er det godt nok?

Noget jeg skal være opmærksom på?

Andre alternativer der er mindst lige så fede?

Flere ram?

Kommer dens dual core til at skabe problemer?

Vil den kunne køre en mkv remux 1080p?

Ment

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 08:57
Det er ikke hardwaren, der ikke kan. Det er OS X der er problemet. XBMC (KODI hedder det faktisk nu) på en Windows installation eller en Linux distribution som OpenELEC kan sagtens klare alle lydformaterne. Også på de tidligere Mac Mini. Med mindre der er sket noget nyt angående det i Yosemite, så kan den nye Mac Mini heller ikke klare det i OS X. Så skal der stadig Windows eller Linux på.
Og for så lige at fluekneppe helt, så mener jeg nu ikke problemet er DTS, men DTS HD MA og Dolby True HD. Altså det såkaldte HD lyd. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 08:58
Nå ja,  og i3 versionen er nu rigeligt til dit forbrug. 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 09:19
DTS kan jeg sagtens leve med, er alligevel i tvivl om jeg kan høre forskel.
Men kan man ikke bare installere et codec som man kan på en PC så det køre?
i3 findes ikke på de nye mac mini.

Målet er at det skal være så problem frit som muligt, så jeg gider ike installere andet os på.
Den bliver på det der følger med, også så jeg kan lære lidt af det mac halløj der =)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 09:44
Codecs til Mac kender jeg ikke noget til. Men den er heller ikke relevant. XBMC kører nemlig med sine egne indbyggede codecs. Den er ikke lavet til eksterne codecs.
Men altså, undersøg det lige nærmere. Jeg mener altså ikke, at OS X har problemer med gammeldags DTS. mener først det er ved HD lyd. Det er muligt, at den ikke kan dekoder DTS, men det skal den jo heller ikke, hvis du har en receiver der kan.

Og ja. Havde lige glemt, at den nye serie ikke har en i3 model. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 09:47
MEN! Jeg vil nu påstå at du sagtens kan høre forskel på dit udstyr. 
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-August-2011
Sted: København
Point: 687
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 09:54
OSX kan sagtens afvikle DD og DTS, og ja du kan sagtens høre forskel på dit udstyr hvis du afvikler HD audio istedet...! Specielt din SuperNova vil få en meget mere kontant lyd ved f.eks DTS HD MA istedet for DTS... Har selv en magen til... 
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 10:36
Det må jeg lige lægge mærke til.
Men jeg spiller mange Blu-Rays, dog syntes jeg oftest det er nemmere med MKV filer.
Det tyder ikke på jeg kommer helt i knibe hvis jeg vælger dette setup.

Jeg forstår dog ikke hvorfor OSX ikke han DTS MA.
Men det er nok fordi jeg altid har været en PC mand, og ikke forstår mig på Mac??

Jah den supernova er lækker, planen er en mere når pladsen er til det =)
Skal også ha mig en Titan Theia Center når jeg kan finde ud af hvor den skal placeres.
Håber også EQ laver nogle Titan baghøjttalere på et tidspunkt.
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 10:38
OSX understøtter bare ikke HD Audio Codec'et, dog kan hardwaren sagtens så som Nagash skriver kan du lægge OpenELEC eller windows på og så vil du kunne afvikle HD lydspor.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 10:41
Det der OpenELEC var måske en mulighed.
Kan man lave en Dualboot?

For ville stadig gerne lære det mac halløj lidt at kende.

Redigeret af Mentalisac - 03-November-2014 kl. 10:41
Til top
Vejrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vejrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 10:41
Du kan sagtens lave dual boot.!
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 10:43
Er bare bange for det hele bliver lidt besværligt, da det er en helt ny verden for mig.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu