recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Router med USB disk eller rigtig NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Router med USB disk eller rigtig NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2047
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Router med USB disk eller rigtig NAS
    Sendt: 04-November-2014 kl. 08:58
Er i tvivl om jeg skal købe en billig NAS (synology 115j) eller jeg skal bruge pengene på en ny router med USB til ekstern harddisk.

det er til billeder og hjemmevideoer. og de skal være tilgængelige både hjemme og ude.
Kan se der til mange routere er software/apps med til dette.  
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 10:23
Drop tanken om en router der deler HDD - det fungerer aldrig ordentligt i praksis.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 12:15
Du skal have en rigtig nas hvor selve det at dele filer er prioriteret. Routere med usb diske fungerer sjældent okay, ihvertfald har de 3-4 routere jeg har prøvet med haft det med at "tabe" diskene med jævne mellemrum og generelt være røvlangsomme til fil overførsler.

I det hele taget er problemet med den slags udstyr at det er nemt at putte en masse features og funktioner i et apparat, men det er langt sværere at få dem til at virke ordentligt. Fx. kan du sagtens finde en 700 kroners nas der tilbyder præcis det samme som en 2000 kroners nas, de har begge torrent client, fotoalbum, fildeling og 38 andre ting indbygget, forskellen er bare at den dyre sandsynligvis har power nok til at trække de forskellige features samtidigt med at den leverer god hastighed tilfildeling, mens man med den billige højst kan bruge et par af funktionerne samtidigt og hastigheden på fildeling lider under det.

I en router vil routerfunktionen være højeste prioritet mens alt det andet, fx. fildeling via usb disk, vil være sådan en lappeløsning der er puttet på fordi det så godt ud i reklamerne.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu