recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Win 8 ISO?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Win 8 ISO?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Win 8 ISO?
    Sendt: 09-November-2014 kl. 15:29
Halløj Recordere.

Jeg sidder med et bette problem, jeg står og skal reformatere en win8 maskine, og mangler et ISO image til den originale Windows 8.. er der nogen der ligger inde med en original CD eller et image til en Windows 8 (det må IKKE være pro udgaven, eller en 8.1) som de kunne sende mig? (eller bare et link til download) har nemlig selv key til det, og ISO sharing er jo ikke ulovligt så længe der ikke bliver delt nøgler Smile

Please, nogen der kan hjælpe? kan sgu ikke rigtig finde det nogen steder, og mangler virkelig den version! (har nemlig næsten alle andre windows versioner liggende) Cry

Lille Note: Det SKAL være en Win 8.0 64bit alm (IKKE PRO) på Dansk! Wink

Redigeret af Muffeh - 09-November-2014 kl. 23:55
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Dennis_m Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Februar-2013
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 15:50
Hvis pcen er født med win 8, er det så ikke bare at reinstallere via recovery?
Men ellers er det relativt nemt at finde en win8 iso på torrent, piratebay etc. 
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 22:36
1. Dette har været oppe flere gange på recordere.dk - prøv at bruge søgefunktionen  - nogle gange er det ret interessant hvad man finder når man rent faktisk søger.
2. søgemaskiner på nettet kan fortælle ufattelige ting - blandt andet til andre som har ledt efter originale win8 iso'er. - Der er tonsvis af hits. - Prøv det. Det kunne være det også var godt for dig.
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2014 kl. 23:55
Oprindeligt skrevet af Dennis_m Dennis_m skrev:

Hvis pcen er født med win 8, er det så ikke bare at reinstallere via recovery?
Men ellers er det relativt nemt at finde en win8 iso på torrent, piratebay etc. 

- Pc'en ER født med Win 8, men der er intet Recovery på, og er nød til at lave en clean install da jeg ønsker at opdatere til win 8.1 og der er fejl på nuværende installation, derfor jeg ønsker ISO.. og nej, ISO er IKKE til at finde som torrent, tro mig, jeg har søgt, ellers var jeg slet ik kommet her....

Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

1. Dette har været oppe flere gange på recordere.dk - prøv at bruge søgefunktionen  - nogle gange er det ret interessant hvad man finder når man rent faktisk søger.
2. søgemaskiner på nettet kan fortælle ufattelige ting - blandt andet til andre som har ledt efter originale win8 iso'er. - Der er tonsvis af hits. - Prøv det. Det kunne være det også var godt for dig.

Igen, jeg HAR søgt, også i forums her inde efter Win 8 ISO, der kom ingen resultater frem hos mig.. men hvis du har et link til en tråd hvor der allerede er et link til en Win 8 ISO fil, så send det endelig!

LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 06:12
Oprindeligt skrevet af Muffeh Muffeh skrev:

(eller bare et link til download)]

Har du læst denne?

Klaus

Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 17:07
Ja jeg har set den måde at hente en Win 8 ISO på, men problemet er at man skal tilføje en kode, hvilket ikke er muligt for mig da jeg ikke fysisk sidder med koden! (den er indkodet i motherboardet på computeren) og for det andet hjælper det mig ikke en pind til fremtidige installationer hvor jeg så skal bruge den ISO fil...

Derfor jeg spørg om der var nogen der lå inde med den originale CD som kunne lave et ISO image, da det ville fungere uanset hvad.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 17:27
Er der ikke en recovery option, når du starter, hvor du kan geninst. fra.

Der findes et hav af forskellige installations dvd'er, så du er nok nødt til at være mere specifik. Eller spørg hvor du har købt den oprindelige.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 17:46
Før musemarkøren ned i nederste højre, eller op i øverste højre hjørne. Der kommer en "lap", hvor der øverst står Søg. Her skriver du: "Opret et  genoprettelsesdrev", og  du klikker ja i kontrol af brugerkonti. Du vil så få muligheden for at smide en kopi af genoprettelsespartitionen over på en USB-pind, eller DVD'er.

Redigeret af turbo2 - 10-November-2014 kl. 17:55
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 17:49
Genoprettelsespartitionen er skjult - derfor er der tilsyneladende ingen... Men den ER der!
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5307
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 18:20
Har du prøvet denne side:
og klik "Install Windows 8" knappen

Der står ganske vist som Upgrade, men:
If you bought Windows 8.1 or Windows 8, you can download and install Windows from this page using just your product key. You'll have the option to install Windows now, later, or using media with an ISO file.

Om den så virker når der allerede er Win8 på maskinen ved jeg ikke?

Mvh. JørgenT
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2014 kl. 20:44
Der står noget med, at det er opgradering fra en Windows 7 og Windows 8.1 preview. Er dette ikke de der test-udgaver, Microsoft sender ud, så man kan prøve det af inden køb af en "rigtig" udgave? XP og Vista bliver også nævnt.

Jeg vil sige, at det med at lave en kopi af genoprettelsespartitionen på USB-pind eller DVD'er, er bedre.

Redigeret af turbo2 - 10-November-2014 kl. 20:48
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2014 kl. 00:46
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Er der ikke en recovery option, når du starter, hvor du kan geninst. fra.

Der findes et hav af forskellige installations dvd'er, så du er nok nødt til at være mere specifik. Eller spørg hvor du har købt den oprindelige.

Nej der er INGEN recovery, og nu syntes jeg ellers jeg har været temmelig specifik i hoved indlæget, tror vidst ik det kan gøres mere specifikt end det? Confused

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Genoprettelsespartitionen er skjult - derfor er der tilsyneladende ingen... Men den ER der!

eh, NEJ der er ikke.. jeg ved nu godt hvordan man laver en installation af et OS, det ikke mit første rodeo.. (os derfor grundforløbet som IT-support pt. er røv kedeligt, for vi har om OS i øjeblikket.)

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Har du prøvet denne side:
og klik "Install Windows 8" knappen

Der står ganske vist som Upgrade, men:
If you bought Windows 8.1 or Windows 8, you can download and install Windows from this page using just your product key. You'll have the option to install Windows now, later, or using media with an ISO file.

Om den så virker når der allerede er Win8 på maskinen ved jeg ikke?

Mvh. JørgenT

Igen, den metode kan IKKE bruges i dette tilfælde, da den kræver du fysisk sidder med en KEY, hvilket jeg ikke gør, da den er embedded ind i motherboardet, og der er heller ingen recovery på disken til at kører fra.

Desuden så SKAL jeg bruge det originale Win 8.0 (IKKE PRO) x64 bit DK ISO image, da det ikke kun skal bruges til denne ene opgave, men også skal kunne bruges til fremtidige...
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu