recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - WiMP på Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

WiMP på Sonos

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LarssonDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarssonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: WiMP på Sonos
    Sendt: 15-November-2014 kl. 14:35
Jeg har overvejet et WiMP abonnement til mine Sonos enheder, men det har været lidt svært for mig at forstå hvordan integrationen virker.

I alt deres materiale står der at man kun kan afspille et stream ad gangen. Ellers er der mulighed for 3 offline afspilninger.

Da jeg forhørte mig hos deres support omkring Sonos, fik jeg følgende svar:
- Du kan godt høre WiMP i flere forskellige rum (forskellige højttalere) samtidig. Du skal bare høre det samme musik. Du kan derved ikke høre forskellig musik i flere forskellige rum samtidig. Så kræver det, at du har flere WiMP konti.

I følge deres support skal jeg altså købe flere abonnementer hvis jeg vil høre noget forskellig musik på mine højttalere samtidig. Er der nogen med et WiMP abonnement der kan afklare om dette virkeligt er tilfældet. I så fald bliver setuppet jo lidt bøvlet, da man pr. Sonos setup kun kan have én konto tilknyttet.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 14:39
Nu har jeg ikke wimp på mit Sonos for tiden da jeg også har spotify samt tdc play.

Men som jeg husker det kunne winp godt bruge med forskellige afspilninger på samme tid da det opfattes som et login på sonos.   det samme kan jeg med TDC og Spotify
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2014 kl. 22:40
Ja, du kan spille forskellige streams på de forskellige enheder samtidigt (jeg har lige dobbelttjekket). Du kan dog ikke bruge offline-filer ligesom i Wimp-appen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
LarssonDK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 15-Juli-2007
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarssonDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 00:57
I det tilfælde er det lidt sjovt, at WiMP support fortæller en historie der er værre end deres eget produkt!
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 22:01
Ja, det skal jeg ikke kunne forklare. Jeg fortæller blot hvordan det rent faktisk virker
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
BorreBoy Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2003
Point: 383
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BorreBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2014 kl. 17:20
Jeg har også lige testet. Virker fint :-)
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hedberg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2014 kl. 14:36
Hvis du ikke har købt WiMP endnu, så overvej det Sonos tilbud der er lige nu. 

Hvis man køber en Sonos "etellerandet" får man et lige pt. et 12 måneders Deezer Premium+ abonnement som normalt koster 99 kr/mdr med.

Jeg bruger normalt Spotify til samme pris, så har købt en Play 1 til 1500 og opsagt Spotify som ville have kostet 1200 og aktiveret Deezer istedet, så den ekstra Play endte med at koste 300 kr fordi jeg slipper for at betale de 99,- hver måned de næste 12 mdr. 

(Nej, har ingen økonomiske interesser i hverken det ene eller det andet - var bare glad for en næsten gratis enhed ekstra).  

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu