recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bip siger den
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bip siger den

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Bip siger den
    Sendt: 18-November-2014 kl. 12:51
Min nye PC bipper ved opstart
Hvor i BIOS kan jeg slå det fra, kan ikke lige finde det?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 12:57
Måske det var en ide at skrive lidt om mærke model, og kører den overhovedet bios og ikke UEFI?
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 13:04
Måske den skal sige Bip. Måske fordi der er noget galt. Måske kan du slet ikke slå dette fra. 

Det er ikke atypisk for en PC. Oftest står "Bip" beskrevet i manualen, i afsnittet omkring fejl eller generelt tilbagemeldinger. Det kunne også bare være en indikation af, at PCén har det fint, og er ved at starte op.

Til top
ilithanos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Juli-2012
Sted: DENMARK
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilithanos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 14:06
Det er meget få maskiner der ikke æaver et bip eller 2 under bios post hvis de køre som de skal, det er lyde der er der for at fortælle om alt er som det skal være :)
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Juli-2010
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 14:26
Der sidder en højttaler i kabinettet som er forbundet til dit bundkort. Fjern denne forbindelse. BUM.
Til top
top30 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Oktober-2012
Sted: Køge
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér top30 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 14:45
Arhh sikke noget sludder ilithanos og Steve Jones ligger for dagen.

For det første skal normale computere ikke bippe når de starter op, bipper de under opstart er der et problem, f.eks. hvis Bios ikke kan "se" et tastatur, eller Ram klodserne ikke matcher, det kan f.eks. også være blæseren til CPU der ikke kører korrekt, og dette kan ødelægge både CPU og bundkort i værste fald, så mit bud er, kig i manualen til computer/bundkort og find ud af hvad bippet betyder.

Og det har aldrig for mit vedkommende været nødvendigt af fjerne højttaleren fra bundkortet, jeg retter altid fejlen, at fjerne højttaleren svare vel til at sætte sort tape over et ur der blinker 00.00, eller over den røde lysdiode i instrumentbordet i bilen (som egentlig indikere motorfejl eller lign) det gør man vel fordi man har erkendt at man ikke magter at løse problemet, eller bare er totalt ligeglad :-)

Så mit råd, løs problemet og den stopper med at bippe.

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 15:07
Hvis den kommer med et enkelt bip, så er det normalt, og vil kræve at tager stikket til den interne højttaler fra, som det nævnes.
Bipper mere end et bip - med korte/lange intervaller, så er der en fejl. Men så bør PC'en slet ikke kunne boot'e.

Top30: Mon ikke du skal udvide din viden om PC'er, inden du begynder at irettesætte andre!

M.v.h.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2006
Point: 606
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 15:15
Den interne højtaler er dog ofte i dag skiftet ud med en "bipper" der er loddet på bundkortet. ;)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6251
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:29
Jeg skal ikke til at rode i kabinettet
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:40
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg skal ikke til at rode i kabinettet

Så må den jo sige bip.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 16:42
Oprindeligt skrevet af top30 top30 skrev:

Arhh sikke noget sludder ilithanos og Steve Jones ligger for dagen.

Puha, det var noget af en udmelding.......

Rigtigt, rigtigt, rigtigt mange stationære computere (og mange bærbare) kommer med et enkelt "BIOS-bip", når de starter op. Ikke for at fortælle at der er noget galt, men for at fortælle at man er i live.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2014 kl. 18:19
Jeg vil også gerne melde mig i koret af dem som ved at en hjemmebygget pc næsten altid kommer med et enkelt bip ved opstart, som signalerer at "post" er korrekt udført. Thumbs Up
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu