|
Bip siger den |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2014 kl. 12:51 |
Min nye PC bipper ved opstart
Hvor i BIOS kan jeg slå det fra, kan ikke lige finde det? |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Måske det var en ide at skrive lidt om mærke model, og kører den overhovedet bios og ikke UEFI?
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Måske den skal sige Bip. Måske fordi der er noget galt. Måske kan du slet ikke slå dette fra.
Det er ikke atypisk for en PC. Oftest står "Bip" beskrevet i manualen, i afsnittet omkring fejl eller generelt tilbagemeldinger. Det kunne også bare være en indikation af, at PCén har det fint, og er ved at starte op.
|
|
![]() |
|
ilithanos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2012 Sted: DENMARK Status: Offline Point: 32 |
Det er meget få maskiner der ikke æaver et bip eller 2 under bios post hvis de køre som de skal, det er lyde der er der for at fortælle om alt er som det skal være :)
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
Der sidder en højttaler i kabinettet som er forbundet til dit bundkort. Fjern denne forbindelse. BUM.
|
|
![]() |
|
top30 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 09-Oktober-2012 Sted: Køge Status: Offline Point: 12 |
Arhh sikke noget sludder ilithanos og Steve Jones ligger for dagen.
For det første skal normale computere ikke bippe når de starter op, bipper de under opstart er der et problem, f.eks. hvis Bios ikke kan "se" et tastatur, eller Ram klodserne ikke matcher, det kan f.eks. også være blæseren til CPU der ikke kører korrekt, og dette kan ødelægge både CPU og bundkort i værste fald, så mit bud er, kig i manualen til computer/bundkort og find ud af hvad bippet betyder. Og det har aldrig for mit vedkommende været nødvendigt af fjerne højttaleren fra bundkortet, jeg retter altid fejlen, at fjerne højttaleren svare vel til at sætte sort tape over et ur der blinker 00.00, eller over den røde lysdiode i instrumentbordet i bilen (som egentlig indikere motorfejl eller lign) det gør man vel fordi man har erkendt at man ikke magter at løse problemet, eller bare er totalt ligeglad :-) Så mit råd, løs problemet og den stopper med at bippe.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvis den kommer med et enkelt bip, så er det normalt, og vil kræve at tager stikket til den interne højttaler fra, som det nævnes.
Bipper mere end et bip - med korte/lange intervaller, så er der en fejl. Men så bør PC'en slet ikke kunne boot'e. Top30: Mon ikke du skal udvide din viden om PC'er, inden du begynder at irettesætte andre! M.v.h. |
|
![]() |
|
Clemen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2006 Status: Offline Point: 606 |
Den interne højtaler er dog ofte i dag skiftet ud med en "bipper" der er loddet på bundkortet. ;)
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6251 |
Jeg skal ikke til at rode i kabinettet
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Så må den jo sige bip. Klaus |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Puha, det var noget af en udmelding....... Rigtigt, rigtigt, rigtigt mange stationære computere (og mange bærbare) kommer med et enkelt "BIOS-bip", når de starter op. Ikke for at fortælle at der er noget galt, men for at fortælle at man er i live. Klaus |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Jeg vil også gerne melde mig i koret af dem som ved at en hjemmebygget pc næsten altid kommer med et enkelt bip ved opstart, som signalerer at "post" er korrekt udført.
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |