|
USB dongle til Wi-Fi |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-November-2014 kl. 18:10 |
Hi guys...
Jeg har Waoo fibernet i hjemmet, 60/60 for at være helt præcis. Min iMac trækker en SpeedTest over Wi-Fi med 65 ned og 72 up. Min MacBook Air trækker ca. de samme tal. Min stationære PC trækker med kabel 70/70 men med min oldgamle Wi-Fi dongle to USB trækker den hele imponerende 3,5 Mbps / 2,04 Mbps hmm... Min computer er fra 2012 og har USB 2.0 i bundkortet, jeg ret sikker på der ikke er USB 3.0. Hvilken dongle skal jeg have for at kunne trække samme tal som min iMac over trådløs net, eller i hvert fald noget der er bedre end 3 op og 2 ned? Det må da kunne lade sig gøre. |
|
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det har ikke med USB at gøre.
Jeg har selv lavet en gammel pc'er til mit barnebarn istand. Den skulle bruge Wifi. Det første USB netkort jeg købte, var en ASUS og her var der ca. 48% dækning, men en downlod hastighed på 0.5 Mb. Alt for langsom, da de har en 20 Mb forbindelse. Så jeg har købt en Cisco/Linksys adapter også USB og nu er der 15 Mbs, det samme som de andre pc'er har. PC'en har bare USB 2.0 |
|
![]() |
|
ladiesman217 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2337 |
Nej, men det har det med det at gøre, at den Wi-Fi dongle jeg har, den er så gammel at den ikke understøtter en større download end de der 4 Mbps åbenbart. Jeg har en kammerat der trækker fuld hastighed med en nyere Wi-Fi dongle, men jeg kan ikke finde ud af hvad det skal være for en, så jeg også kan trække fuld hastighed.
|
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Køb en som denne:
http://www.pricerunner.dk/pl/117-2875990/Netvaerkskort/ASUS-USB-AC53-Sammenlign-Priser Så vil du kunne køre fuld hastighed, og er også klar til, hvis WAOO skulle opgradere deres WiFi til AC. Jeg har selv forgængeren, på en WAOO 60/60 forbindelse, og kører fuld hastighed. M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
Kig på edbpriser.dk, der er masse af dongles. Men vær opmærksom på at USB stikket oftest sidder nede bag computerens metalkabinet, hvilket ikke fordrer et godt signal.
Overvej evt et accesspoint med et kort kabel til din stationære. Henrik B. plæderer for en lille Asus router (330) der intet fylder og får strøm fra et USB kabel. Klaus |
|
![]() |
|
Tak Henrik
![]() Men hvad siger du Klaus? Jeg forstår godt hvad du mener med det accesspoint, men virker den Henrik linker til ikke? Den ser da også rimelig handy ud. |
|
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Jo, den vil virke fint! Den Klaus taler om, er en decideret router, og vil også kunne sættes op til at være access punkt, for din PC. Men det vil være dyrere og unødvendigt. M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19565 |
![]() |
|
Tak drenge!
Og den du linker til Klaus, den skal have strøm og så finder den mit nuværende internet trådløst, og så skal jeg have et lille kabel fra den og ind i min computer? |
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du sætter den på et forlængerkabel, så den kommer ud og mere frit kan få signal. Så sættes den op til dit netværk som enhver anden Wi-Fi enhed. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Så enkelt er det desværre ikke! Den Klaus linker til, er en decideret router. Men den kan sættes op til 4 forskellige funktioner: Router, Access Point, repeater og en mere, som jeg ikke husker. Der følger en fin vejledning med. Det er noget med, at du først slukker for din WAOO router. Så tilslutter du ASUS'en til PC'en. Installerer driver. Logger ind i den via browser (192.168.1.1). Vælger den skal være Access Point. Følger et par trin mere, og så er den klar. Tænder din WAOO router igen, og kan nu logge på din router, med PC'en. Denne forbindes med PC'en med et netværkskabel. Og da den strømfødes via USB, behøver du ikke bruge den medfølgende strømforsyning, men blot bruge kablet, og tilslutte til en USB-port. Det var p.g.a. ovenstående, at jeg anbefalede den anden ASUS (USB-enheden)! For den skal blot sættes i USB-stik, driver installeres, og så kører den. For nemheds skyld, anbefaler jeg stadig den USB klient, som jeg linker til. M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 18-November-2014 kl. 22:41 |
|
![]() |
|
Ja, det lyder da bestemt også mere enkelt, men det andet der du skriver kan da bestemt også nok lade sig gøre...
Den Asus (USB-enhed) som du linker til, den har jo også en fin ledning, så den kommer væk fra metallet i mit kabinet, så det burde da være O.K.? |
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |