recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wifi, streaming, sonos osv. HELP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Wifi, streaming, sonos osv. HELP

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CerealKiller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Wifi, streaming, sonos osv. HELP
    Sendt: 02-December-2014 kl. 12:09
Hejsa alle

Jeg har brug for en del hjælp mht. emnet. Her er "problemerne":
(Beklager i øvrigt, hvis jeg bruger de forkerte udtryk - er næsten på bar bund rent vidensmæssigt)

- Jeg er lige flyttet i nyt hus og har fået sat internet (yousee) op i den ene ende af huset. Denne enhed er en kombineret router og wifi fordeler. Dette betyder selvfølgelig at jeg ikke kan komme på det trådløse internet når jeg sidder i stuen. Jeg har købe en range-extender, men forbindelsen falder ud en gang i mellem. Kan man gøre dette mere stabilt? Jeg har læst flere steder at et access-point er godt? Jeg har netværksstik flere steder i huset.

- Jeg har 2 stk. sonos og 1 stk. bridge som man vist ikke længere skal bruge. Kan jeg bare fjerne min bridge og så vil de 2 sonoshøjttalere fungere? Der er pt. langt imellem dem (hvor min bridge står i midten), så hvad sker der med kobling til det trådløse netværk?

- Så det sidste spørgsmål. :) Jeg vil gerne have en NAS (tror jeg), hvor jeg kan samle mine filer. Jeg har som sagt sonos, hvor jeg kan afspille det musik jeg har på den enhed jeg nu bruger, men det kunne være rart at have det hele samlet så jeg ikke behøver flere kopier af samme sang på hver sin mobil/tablet osv. Herudover har jeg en boxee med en harddisk tilsluttet via USB. Hvis man kunne dele denne harddisk over alle disse platforme, ville det være super. Jeg har også en PS3 som gerne vil lege med. Formentlig kommer der også et smart-tv på et tidspunkt. Dette skal selvfølgelig også på netværket.

Som i nok kan se, så er det et større projekt jeg skal i gang med. Al hjælp er velkommen. :)

Mvh

Richard, aka CerealKiller
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 12:32
Kig her i N-Oof tråden ang. WiFi problematikken. Sonos må en anden hjælpe med :-)

Mvh BS
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 12:39
Ville beholde Bridge på Sonoa, mere stabilt og sit eget trådløse net.
NAS kan du bruge til næsten alt, Sonos, PS3, Ipad, Iphone.
SVP03
Til top
Tonedøv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Januar-2011
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tonedøv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 21:50
Med netværkssted flere steder i huset ville jeg investere en sjat i f. eks. en Airport Express til at udvide det trådløse net. Så kan du også altid streame lyd fra den direkte i en evt. ny forstærker senere via optisk Toslink kabel eller hvad det hedder. (bruger det selv, hvis jeg streamer direkte udenom Sonos)

Jeg bøvlede en del med Sonos (en Connect) i sin tid, fordi mit netværk var ustabilt. Nu er det hele kablet, og det spiller bare, så hvis dine Sonos højttalere ellers har netværksindgang (og det passer med placering ift. stik), er jo altid godt med faste forbindelser...LOL

Jeg kører også mit musikbibliotek fra en NAS via Sonos, og det funker bare - bruger dog mest Wimp, for de har 7-8 plader mere på hylden, end jeg har ...Wink
Har dog ikke en stand forskid på NAS ellers, so don't ask - men det er der mange andre herinde, der kan svare på ALT om !
Til top
CerealKiller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Marts-2009
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CerealKiller Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 09:43
Tak for jeres input indtil videre. :)

Jeg kigger på den anden tråd og beholder min Bridge indtil videre.

Er der nogen der har et forslag til en NAS? Det har jeg nemlig heller ikke forstand på.
SONY 46X3000|PS3|Denon AVR-2307|Dali Rubicon|SVS PC12 NSD DSP
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2014 kl. 11:16
Jeg kan anbefale Synology. De er rimeligt brugervenlige og har god software, synes jeg. Størrelsen afhænger selvfølgeligt af de behov for at lagre video.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu