recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er synology stadig kongen som NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er synology stadig kongen som NAS

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er synology stadig kongen som NAS
    Sendt: 02-December-2014 kl. 21:23
Pr. dags dato nægter min nas  at køre visse addon, og jeg kan ikke finde nogen fejl.

Eneste løsning er nok restore factory settings, men det orker jeg ikke, så hellere købe en ny nas.

Men er synology stadig det bedste?

Mvh Peter
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 21:41
Du skal jo alligevel igennem en opsætning hvis du køber ny NAS, så giv da din nuværende et forsøg med en reset. Men ja, på brugervenlighed er synology stadigt forest.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 21:46
Men så slipper jeg for at tage backup af 2TB, og så kan jeg bare flytte data én gang...
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2014 kl. 21:51
Er synology også stadig en af de hurtigste?

Til top
ab_kallenbach Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juli-2007
Point: 167
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ab_kallenbach Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 06:11
Om Synology er hurtigst afhænger jo helt af, hvilken model du vælger. Entry-level-modellerne er som regel lidt begrænset på skrive-hastigheden.
Hvis du vælger én af "+"-modellerne, får du god hastighed både ved læsning og skrivning. Men igen - jo større model, jo kraftigere indmad... :-)
Philips 47PFL7008S, Philips Hue, Waoo: Airties 7210, Panasonic Blu-Ray, Onkyo HT-R390, Popcorn Hour A-100, Synology DS415play
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 06:32
Der er flere på tronen.

Qnap og Synology er nok den der i hjemmme Nas klassen deler pladsen.

De har begge sløve og hurtige modeller alt efter hvor meget man giver af penge
Til top
Davidp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Sted: Kastrup
Point: 905
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Davidp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 07:43
Dem som siger at Synology stadig er mest brugervenlig, har nok ikke set/prøvet Qnaps nye firmware.
Jeg vil også sige at det er hip som hap hvad man vælger ift mærke - bare det er en af de to.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 08:02
Jeg har haft fat i rigtigt mange NAS over de seneste år, og ja QNAP er i den grad kommet med, og de følges ret godt med Synology (hvilket Asustor faktisk også gør). Grunden til at JEG mener Synology stadigt er toppen (af brugevenlighed) er at de andre løber rigtigt stærk for at være med (og er det også til dels), men du kan jo aldrig komme forand ved at følge med!?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 08:03
Til OP: Du skal vel ikke slette data for at komme til en reset af firmware/OS? Hvad er det for en NAS du har nu?
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 12:54
Reset guide til Synology NAS
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/tutorials/493

Note: You will not lose any data during reset. In case of any accidental data loss, it is strongly recommended to back up your data before performing the reset for operating system reinstallation. You can back up your data using DSM's Backup & Replication service.

Jeg har resettet min 1 gang, da auto block IP loggede min lan ip ude og den nulstiller bare ens admin password.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 15:36
Tja, der står på readynas's hjemmeside, at data skal backes up, og jeg har dårlige erfaringer med NAS og tab af data...
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 19:47
Når nu du spørger efter kongen af  så kan du med en smule snilde kombinere en af HP's Microservers med det gratis xpenology software og ende op med en 4 disk nas der kører synology's styresystem på hardware der er langt hurtigere.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu