recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hovedtelefoner trådet/trådløs/bluetooth?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hovedtelefoner trådet/trådløs/bluetooth?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hovedtelefoner trådet/trådløs/bluetooth?
    Sendt: 03-December-2014 kl. 15:15
En iPad og en bærbar computer er noget mere forskellige enheder end to iApparater.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med kabel får du uden tvivl mest for pengene. Trådløse bruger batterier, og så er det sikkert et mareridt at parre den med to forskellige enheder hele tiden.

Det var lige en sikker konstatering; som ammen i kirken.

Jeg bruger et Nokia Bluetooth headset sammen med iPad/iPhone. Det kobler sig selv op hver gang man tænder for det. Yderst bekvemt. Lydkvalitet svarer til DVD/Bluray sammenligning. Jeg foretrækker bekvemmeligheden.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 14:53
Med kabel får du uden tvivl mest for pengene. Trådløse bruger batterier, og så er det sikkert et mareridt at parre den med to forskellige enheder hele tiden.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 14:53

Til brug på bærbare enheder ville jeg helt klart vælge at bruge et kablet Headset.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
LarsTM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-August-2014
Sted: Danmark
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsTM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 14:49
Hej

Min datter ønsker sig nogle hørebøffer som hun kan bruge både til iPad og på hendes bærbare, og i den forbindelse er min tanke at det nok burde være trådløs - men så melder der sig jo iflg. min indledende research sig to muligheder, enten kan man vælge et system hvor man skal bruge en lille sender - der formentligt skal have strøm mm - og så bliver det jo noget kluntet at skulle bruge med en ipad. Derudover kan man jo så få nogle bluetooth enheder som jo umiddelbart ser ud til at være lige til at gå til - tilgengæld læser jeg så noget om at lydkvaliteten (pga. komprimering?) er noget ringere.

Så...hvad gør jeg? 

Er bedste bud at holde sig til et kabel?
Er det besværligt at skulle skifte fra en enhed til en anden (ipad vs. pc) når man bruger bluetooth? (tænker jo at det ofte sker at hun går fra en enhed til en anden og derefter tilbage igen)?
Jeg har næsten selv konkluderet at "properitært"-trådløst format er lidt for besværligt...

/Lars
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu