recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS til SONOS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS til SONOS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: NAS til SONOS
    Sendt: 11-December-2014 kl. 17:49

Hej
Da min nuværende Buffalo netværksharddisk skratter og har nogle forsinkelser/udfald,
vil jeg snart have købt en ny. Jeg bruger den primært til musiksystemet SONOS, og
har ikke umiddelbart brug for flere diske.
Jeg tænker, om f.eks. Synology DS115j med en WD Red disk kunne være et bud?
Skal jeg i så fald have yderligere tilbehør til Synology’en – udover måske et et
ethernetkabel?
Ovenstående vil jeg vel kunne købe for knap 2000 kr. i alt?

Har SONOS egentligt nogle officelle systemkrav/anbefalinger til netværksharddiske?

På forhånd tak.

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 19:13
Synology og qnap virker alle fint sammen med Sonos

Du skal ikke have mere.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 19:38
Tak, så tror jeg, at det bliver en Synology ;-)

Redigeret af bas - 11-December-2014 kl. 19:39
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 20:31
Sonos bruger almindelig SMB share (Også kaldet Samba share eller Windows share). Jeg har ikke kendskab til en NAS, der ikke understøtter dette. Så du kan roligt købe den Synology
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2014 kl. 21:49
Ja, det er efterhånden svært at finde en NAS, som Sonos ikke kan tale med, se nederst i linket😄

Inkompatibelt Sonos-hardware

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 05:51
Hej
Mange tak for jeres indlæg.
Jeg kigger på det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu