|
3 center som front setup |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-December-2014 kl. 22:37 |
Så gik den ikke længere - sønnen er blevet stor nok til at ramle ind i sin fars højtallere. Det er et par zensor 5 jeg har i front.
Jeg har et klassisk mistral av tv møbel, hvori jeg i midterste sektion har en zensor vokal. Min tanke var egentlig at købe to mere og smide i hvert sit rum, således at mit front setup udgøres af 3 zensor vokal i det 3 sektioners mistral tv møbel jeg har. Men når jeg alligevel kigger på erstatninger, er der andre center ht der egner særligt til sådan et setup? Min receiver en en yamaha a830... Mit møbel tåler bare ikke en højtaler der er bredere end 51 cm. Egentlig havde jeg tænkt på nogle b&w M1, som allerede var til overvejelse ved sønnens ankomst, men syntes jeg er blevet glad for den mere fyldigere lyd ved egentlige højtalere. En zensor vokal har da i det mindste stadig 2x5.25" enheder og en front basport, som zensor 5, men selvfølgelig ikke samme "kasse". Nå, men nogle jeg bør holde et øje på? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mon ikke du må til at opdrage på sønnike i stedet?
Herhjemme har et sæt Dali 4b overlevet 9 år med en knægt fra nyfødt oveni et sæt DLS R55 de sidste 4 år. Klaus |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Det er ikke et spørgsmål om højtalerne overlever, men mere at undgå hakker/huller i hovedet, for noget så (i den optik) ligegyldigt som højtalere:-). En dreng på 7 mdr forudser jeg være lidt tid om at lære at styre motorik og forstå nix pille. Så hellere save than sorry.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Det er selvfølgelig dit valg......
Men, ganske seriøst, så tager knægten ikke så meget skade af fars højttalere end han gør af sofabordet (taler af erfaring, sofabordet er langt farligere for en knægt), skal sofabordet også fjernes? Ja undskyld jeg er provokerende, jeg ved det. Men jeg fatter ikke at HiFi og børn ikke skulle kunne leve side om side. Min erfaring herfra er at det går fint. Har du frontstof på højttalerne bliver det heller aldrig interessant at "pille" ved den, dermed "overlever" højttaleren også barnet uden skader. |
|
![]() |
|
Lydmæssigt - ja. Afstanden mellem de yderste diskanter kommer til at blive omkring 105-110 cm, med centeren i midten. Det bliver ikke til meget surround, hvis du sidder mere end en meter væk fra bænken. Desuden kommer højttalerne slet ikke op i ørehøjde, hvilket begrænser dem meget i detaljerne (i diskantgengivelsen), da diskant er meget retningsbestemt - altså med mindre at der er spredelinse på diskanten. Klaus Redigeret af KlausDM - 23-December-2014 kl. 00:16 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
Se evt. billeder fra mit stuesetup/bio, her er der aldrig sket noget. Har endda haft to børn i husstanden, og de har aldrig rørt mit udstyr. Men de har da tumlet ind i sofabordet, mere end en gang. Men højttalere, stereosetup you name it, har aldrig været et problem.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Fik lige kigget dit setup Jetex og det ligner ikke nogle højtallere der lige at til at tilte. Det syntes jeg en Zensor 5 er. Dernæst står den lige på et hjørne hvor der en rimelig trafik. Jeg er ikke bekymret for pilleri, der har jeg beholdt frontstof på. Det er nu mere scenariet med en højtaler der pt vejer mere end ham selv vælter ned over ham mm. Så vigtigt er det heller ikke med en gulvhøjtaler for mig lige det næste år, eller hvor længe jeg skal være efter ham, før det er lært.
Jeg mener nu heller ikke man skal skåne for alt muligt og mit sofabord skal han da nok hamre ind i osv, men det står fast og vil da gøre ondt, men det lærer han nok. Jeg ser bare større konsekvenser ved en væltet højtaler, ja både for ham, men da også for min højtaler. Så var det et minimalt kompromis med 2 centere som fronter istedet, var det et kompromis jeg gerne indgik så længe. Det er den højre der er "udsat" ![]() ![]() Det er ikke muligt at smide sand i de her vel, bare så tyngdepunktet blev lidt lavere?
|
|
![]() |
|
andmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 217 |
Hvad med at sætte en krog ind mod væggen ligesom man gør med tøjkommodet? Synes dog det lyder lidt overdreven da højtaleren nok nemmere ville vælte væk fra barnet.
|
|
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Et barn vælte en af dem? Næppe! Prøv selv at tjekke, hvor meget der egentlig skal til, før de når ud over deres tippe punkt.
Men jo, man kan selvfølgelig altid skrue den nederste basenhed ud, og så smide en pose med nogle kg fuglesand i bunden af kabinettet. M.v.h. |
|
![]() |
|
K_J ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-August-2014 Status: Offline Point: 148 |
Slap nu af. Jeg har har et sæt b&w604 samtidig med min søn på 5år.
Jeg har nu fået en søn mere på 6uger og har skiftet gulvhøjttalerne ud til et par elac 244 på standere. Som de andre siger så skal du mere frygte sofabordet, min søn har et ar på kindbenet fra sofabordet og så har han pt armen i gips pga et hop fra 1½m der gik galt. Højttalerne har aldrig givet problemer selvom de begge står hvor man går forbi, den ene er der endda legetøj ved siden af. Gæstebørn får gerne af vide at de ikke skal røre højttalerne og så er der heller ingen problemer der. Det bliver et langt liv hvis du skal stå klar til at gribe dit barn til det flytter hjemmefra |
|
![]() |
|
Så længe højttaleren vejer mere end sønnike, har han overordentligt svært ved at vælte dem. Det siger fysikkens love. Desuden, prøv lige selv at vælte dem, der skal rigtigt meget til - også selvom de er meget lette (10,5 kg stykket). Klaus |
|
![]() |
|
Undskyld mig, men det var dog en overordenlig stædig der hersker her:-). Den højtaler HAR været væltet AF sønnike. Dog med et brag på gulvet ved siden af ham. Som sagt er jeg heller ikke interesseret i at fjerne diverse farer og udfordringer. Min tanke gå på noget så ligegyldigt i den sammenhæng som en højtaler jeg ikke ønsker bliver ødelagt. En søn der får højtaler over sig og til sidst selve gulvet..
Han har hakket panden i bordet. Flækket ved øjet på andet legetøj. Jeg er bevidst om at man får buler i den her verden. Der er bare nogle ting der i min verden giver sund fornuft at forbedre/udbedre, fremfor at lade være.. Jeg ville også vælge at slukke min kogeplade efter brug, når han sidder på køkkenbordet. Selvom han nok kun skulle gøre den fejl en gang(taler af erfaring). Jeg ville tænke det samme om så jeg havde et par b&w M1 stående på møblet, dog alene med højtaleren som bekymring:-) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |