recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvordan ser jeg TV på min projekter?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvordan ser jeg TV på min projekter?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lockit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvordan ser jeg TV på min projekter?
    Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:00

Hej Folkens.

Jeg har lige købt mig en projekter. (infocus) Og jeg kunne godt tænke mig at se TV på den, men aner ikke hvordan det skal gøres og hvad det kræver. Så hvis der er en der ved noget om det og lige ville skrive tilbage vil jeg blive meget glad!

På forhånd tak.

P.S Bare du ikke bruger for meget teknik snak for det fatter jeg ikke en brik af ;)

Jonas Nielsen
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:06
Du kan fx køre dit antenne signal igennem en videomaskine, og så bruge et af scartstikken som udgang - evt. med en omformer til den indgang du nu vil bruge i projekteren, hvis den ikke har scart (ved ikke om nogle projektere har scart indgang!!)
Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
Kristjan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2006 kl. 15:22

Hvis det var for meget teknik kan dette billede hjælpe (måske)

Den sætter du bag i en videomaskine, og forbinder den til projekteren... Så kører det bare derud af, hvis du vælger det rigtige scart stik, som også sender signal ud!

Har man sagt A må man også sige GF....
Til top
HansHenrik Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2006
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2006 kl. 21:37
En anden mulighed er at bruge en HTPC (Home Theater PC). Dvs. en pc som du bruger til både at afspille DVD, se TV osv. Det er i praksis en pc med DVD drev og TV-tuner (sidstnævnte koster få 100 kr) og du kan så også optage på din HTPC. Både DVD og TV bliver skaleret til den opløsning du nu kører på projektoren, så du behøver ikke at skifte noget om på projektoren når du går fra TV til DVD.
Til top
drholm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-August-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2006 kl. 23:19
En 3., billigst og nok pænest mulighed er en "mediastreamer". Har selv erfaring med Pinnacle Showcenter 1000g. Den er nu afløst af Showcenter 200 som er mere kompakt, kan nok fås for 2000,- eller mindre.

Showcenteret er det eneste der skal stå i rummet med projektoren. Der kræves så en tændt PC med Pinnacle - TV-kort i huset. De kan forbindes med LAN eller WLAN

Så kan du streame TV, time-shifte, optage og afspille TV. Afspille DVD og andre film fra harddisk (men mærkeligt nok ikke direkte fra PCens DVD-drev.)
Du kan afspille film fra videobutikker på internettet (vist kun svenske indtil videre) . Du kan vise dine feriebilleder. Du kan også streame din musiksamling og lytte til internetradio, men det kræver altså tændt PC og projektor for at kunne navigere.

Men... disse produkter er nye på markedet..forvent at skulle bruge noget tid på opsætning og diverse forummer. Efter en længere kamp er jeg meget tilfreds

Redigeret af drholm - 19-September-2006 kl. 23:20
Nad T785HD. Panasonic PTAE4000
BW DM603x4 sub:PV1
ACER8942 med Win7 og WMC
Pinnacle 1000g bedste streamer jeg har haft. Opgivet Samsung BD-P3600, WDTVLive
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu