|
hjælp til projector+lærred |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
sokken
Guld medlem Oprettet: 28-Februar-2005 Status: Online Point: 648 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Januar-2015 kl. 10:05 |
hej. jeg er total nybegynder i projector verdenen så jeg håber jeg kan få lidt hjælp.
her er lidt forskellige spørgsmål
1. efter at have læst rigtig mange tråde her på recodere er jeg kommet frem til at jeg vil have BenQ w1070 eller w1070+(støjer mindre) eller er der nogen der er bedre end dem i den prisklasse som jeg har overset. 2. har læst der er meget lidt lens shift på denne projector, hvad bliver dette brugt til og er dette vigtig 3. jeg har været inde på BenQ hjemmeside og brugt deres calculator og ved projector afstand på 3 m skal jeg have en 120" men hvis jeg bruger zoom ratio kan jeg så nøjes med et mindre lærred eller går det ud over billed kvalitet når man bruger det 4. bliver 120" for stort når jeg kun sidder 3 m væk 5. som lærred har jeg tænkt mig at tage chancen med dette http://www.ebay.co.uk/itm/New-120-Electric-HD-Projection-Screen-projector-home-cinema-16-9-Matt-Grey-/170899722254?pt=UK_Sound_Vision_Projector_Screens&hash=item27ca6ad00e er der nogen der ved om der er dansk strømstik med og om man kan køre lærred op og ned manuelt hvis nu motoren skulle gå i stykker håber der er nogle der har tid til at hjælpe hilsen henrik |
|
Radiomanden
Platin medlem Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis ikke der er et EU stik, det kan være tvivlsomt, så skifter man det jo bare til et EU, i tilfælde af der skal anvendes adapter, så kan de også fås, så der er ikke nogen problemer uanset hvad på den konto. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Hyl.dk
Super bruger Oprettet: 01-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 353 |
Funktioner
Tak(0)
|
1) Nej ikke umiddelbart. Eneste ulempe ved W1070 er at det er en DLP projekter hvilket gør at nogle mennesker ser den berygtede "regnbue effekt". Om du er en af dem der generes af dette, kan du kun finde ud af ved at prøve. Det er ikke mit indtryk at (+) modellen er mere stille. Faktisk mener jeg at have læst i en anmeldelse at den larme en anelse mere.
2) Man bruger lens shift til at flytte billedet optisk, i dette tilfælde kun op og ned. Ved at have lens shift, kan man nogle gange undgå at bruge den billedforingene "keystone korrektion" som strækker billedet. 3) Da projektoren har optisk zoom sker der i princippet ikke nogen forringelse af billedet ved at bruge dette. (Nogle projektorere er dog en anelse skarpere i visse zoom indstillinger.) 4) Svært at sige da det er personligt, men jeg sider selv 3,5 m fra et 100" lærred og det mener jeg er perfekt. Hvis jeg skulle skifte ville jeg være mere tilbøjelig til at vælge 92" frem for 106". Mit råd ville derfor være at vælge 100" eller 92" til 3 m afstand. 5) Den kommer sikkert med engelsk stik, men det tager 5 min at skifte med et DK stik fra isenkræmmeren. Ellers kan man altid købe et adapter. Tror ikke du skal regne med at lærredet virker uden motor da det sikkert ikke har nogen indbygget optrækningsmekanisme til manuelt brug.
|
|
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60 * Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp) * Front - XTZ 99.36 MK1 * Center - XTZ 99.25 MK1 * Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul) |
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
tak for svarene, det hjalp.
så er det bare størrelse på lærred jeg er i tvivl om. det er jo meget individuelt så hvis der er nogle flere der vil skrive hvor lang afstand de har og hvor stor lærred og om det er for stort eller småt så vil jeg blive glad for det er træls at købe for småt
|
|
korsholm_jeppesen
Ny bruger Oprettet: 01-Juni-2012 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har det lærred som du linker til. Der sidder engelsk stik på, så enten skal du have omformer på eller skifte stikket.
Det kan ikke køres op og ned manuelt. Jeg er godt tilfreds med lærredet når prisen tages i betragtning. Dog skal jeg sige at i siderne bøjer det ca. 2-3 cm, men da der er sort kant rundt kan det næsten ikke ses på billedet. Angående projektor, så har jeg en epson tw-3200 og er fint tilfreds med den. Når jeg kigger på disse 2 ting og tager prisen i betragtning, så er jeg godt tilfreds, men du kan selvfølgelig altid få noget som er bedre, men prisen vil også stige. Hvis du vil se det er du velkommen til at kigge forbi. Bor i Sønderborg
|
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
Så må jeg hellere skaffe en omformer.
Hvor langt sidder du fra lærred Når det er den første projector så gider jeg ikke bruge alt for mange penge så det må gerne være en budget og den skal jeg nok blive glad for |
|
Woody81
Junior bruger Oprettet: 05-Oktober-2007 Status: Offline Point: 49 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har 3,3 meter til lærredet, og det er et 106". For mig er det perfekt.
Jeg har læst, at afstanden skal være halvanden gange lærredets bredde. Og det har jeg ca. (2,34 m. x 1,5 = 3,51 m.) |
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
ok tak for det. så kan det være jeg skal gå ned til en 110
er der nogen der sidder ca 3 m fra en 120 og er det for stort
|
|
Ugh Togoth
Bruger Oprettet: 15-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 67 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg sidder 4 til 3 meter fra et 135 tommer lærred, alt afhængig af, hvor man sidder. I weekenden har jeg siddet 3 meter fra det.
Jeg synes ikke, at det er for stort. Jeg har netop valgt en projektor for at få biografoplevelsen, så for mig skal det være stort. |
|
sokken
Funktioner
Tak(0)
|
det var lige sådan et svar jeg havde brug for jeg vil også gerne have det stort.
mange tak for hjælpen alle
Redigeret af sokken - 04-Januar-2015 kl. 17:21 |
|
korsholm_jeppesen
Ny bruger Oprettet: 01-Juni-2012 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 17 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg sidder ca 3,9m +/- når hovedet bevæges frem og tilbage.... Billedet er stort, men det giver også den fede oplevelse
|
|
The_Joshua
Bruger Oprettet: 26-Juni-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 157 |
Funktioner
Tak(0)
|
Har lige bygget et ca. 117" og gået fra 106". Sidder ca. 3 meter væk. Kan kun sige, at jeg ikke har fortrudt upgrad'en. Klart mere biofornemmelse.
/Chris |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |