|
Panasonic TX 55AS640E |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||||
Perfod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Januar-2015 kl. 16:39 |
|||
Har idag været ved at købe et Panasonic TX 55AS640E men forhandleren fortalte mig at når modelnummeret slutter på E så er den en Europæisk model og tekst tv og smart-tv delen vil ikke virker i danmark.
Han sagde at jeg skal skulle ha fat i et der sluttede på Y i stedet for E for at det var en nordisk model. Er det noget i kan bekræfte herinde, inden jeg laver et fejlkøb. Kan nemlig ikke finde en model der slutter på Y |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||
Det er jeg sørme da ked af at høre for mit Pana 58AX800E er købt hos en dansk autoriseret forhandler Det korte og det lange, E-modeller er så vidt jeg kan forstå det danske/europæiske, og det hele virker
![]() |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
kiuls ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Januar-2005 Sted: 2500 Valby Status: Offline Point: 166 |
|||
Det tror jeg er helt rigtigt - jeg har en ældre model (TX-P46G20E), købt hos Panasonic i Rødovre og det fungerer også ganske glimrende både på smart og text-tv, så jeg ville ikke være bekymret ....
Kim
|
||||
![]() |
||||
Perfod ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
|||
Godt nok en spøjs forhandler der siger til mig at det ikke må være en E model men skal være en Y model , måske fordi det ikke var lager vare og der var 2 dages leveringstid.
|
||||
![]() |
||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|||
Fra http://www.av-connection.dk/?ML=714
Landekoden (Y for Nordiske modeller, typisk med DVB-T2 tuner i forhold til alm. E model) og evt. farvekoden (K for sort), f.eks. TX-P42GT60YK. Alle Panasonic Nordic modellerne har både DVB-T/DVB-T2 og DVB-C MPEG4 tuner (GT60, VT60 og ZT60 har også DVB-S tuner) og er Boxer TV godkendt. Og et 3 år gammelt citat fra flatpanels forum: I praksis er forskellen ikke stor, men de nordiske modeller er testet og godkendt til at kunne benyttes med de nordiske TV-udbydere (Yousee, stofa, Boxer etc.) Det betyder dog ikke at den europæiske E-model ikke vil virke med de samme udbydere. Ellers er den største konkrete forskel, at Y-modellerne har DVB-T2 tuner, og vil kunne benyttes med Boxers kommende HD-kanaler. Det kan E-modellerne ikke. Citat slut Derfor kan din forhandler Perfod vel sagtens have ret i sit udsagn, at der er forskel. Du anbefales at spørge Panasonic for at få nøje besked om forskellen på Y og E modeller Redigeret af bentpetersson - 06-Januar-2015 kl. 17:54 |
||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
![]() |
||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|||
Dette er ganske korrekt, indtil Panasonic med de nye modeller (2014), tilsyneladende har implementeret alt i deres E betegnelse. Ved et hurtigt surf på panasonic dk. findes der ikke Y modelnetegnelse længere, men kun modelbetegnelse E. |
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|||
Nemlig. Tag lige et kig på Panasonic Center Rødovre´s hjemmeside; http://www.panasonicbutikken.dk/31-panasonic-led-lcd-fladskaerm-tv Alle deres modeller er altså E modeller uanset hvad man kan finde af forældede kommentarer på nettet.
Redigeret af Hother - 06-Januar-2015 kl. 18:06 |
||||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||||
![]() |
||||
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
|||
Måske kan E-modelen bruges, men der var een der opdagede et fejlkøb så sent som i november 2014, og det er altså ikke morsomt. Se her http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=14&t=32571 Redigeret af bentpetersson - 06-Januar-2015 kl. 18:36 |
||||
Med venlig hilsen
bentpetersson |
||||
![]() |
||||
|||
@bentpetersson, det er altså ikke korrekt det du henviser til. Alle 2014 Panasonic modeller er E-modeller. E-modellen kan ikke alene "Bruges", det er den model der sælges i dag i Danmark.
Er du ikke overbevist endnu, så se Panasonic Danmarks hjemmeside: http://www.panasonic.com/dk/consumer/viera-tv/led.html
|
||||
|
||||
![]() |
||||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
|||
Undskyld mit franske, men det indlæg har ikke en s... at gøre med indlægsholders spørgsmål. Det du linker til er et fejlkøb, som i en model uden dvb-s tuner. Dette har intet med Y eller E model at gøre, men derimod en der ikke læser specifikationer. |
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||||
![]() |
||||
|||
Nu skal det bare bruges til Kabel tv "yousee" og vil aldrig bliver brugt andre steder så mon ikke der er den tuner der skal være i tv'et , ellers er min formodning der er noget helt galt med det.
|
||||
![]() |
||||
|||
Der vil det virke fint, med alt det der forventes, at det skal kunne. |
||||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |