recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Højttalere fra TV/Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Højttalere fra TV/Apple TV

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Mickey13 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickey13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Højttalere fra TV/Apple TV
    Sendt: 07-Januar-2015 kl. 14:07
Jeg har i øjeblikket et tv hængende hvor jeg gerne vil have lyden ud på et sæt separate højttalere i stedet. TV'et er kun tilsluttet en Apple TV og bruges til Netflix og Airplay. Hvordan kobler jeg billigst muligt højttalerne til når der hverken er højttalerudgang på TV eller Apple TV? Helst skal det være en løsning som ikke fylder ret meget.
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Online
Point: 1188
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 14:25
Er der en hovedtelefonudgang på TV'et?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickey13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 14:33
Det er et Panasonic PZ85. Det ser ud til at der er en hovedtelefonudgang, men den sidder foran under en låge og at have den til at stå åben med et kabel hængende ud, er måske ikke den pæneste løsning.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Mickey13 Mickey13 skrev:

Jeg har i øjeblikket et tv hængende hvor jeg gerne vil have lyden ud på et sæt separate højttalere i stedet. TV'et er kun tilsluttet en Apple TV og bruges til Netflix og Airplay. Hvordan kobler jeg billigst muligt højttalerne til når der hverken er højttalerudgang på TV eller Apple TV? Helst skal det være en løsning som ikke fylder ret meget.
Hvilke højttalere, aktive eller forstærker med passive?
Denne DAC (eller tilsvarende):
eller tilsvarende til 50-80,- kr fra Kina kan konvertere SPDIF Toslink fra ATV, så du kan koble analog signal til forstærker eller aktive højttalere. 
Men der er ingen volumen kontrol på signal, så det skal forstærker eller aktive højttalere selv kunne klare.

Ellers er der hovedtelefon udgang på TV, den har volumen kontrol. Så er nok trods alt den nemmeste og billigste løsning.

Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 17:24

På Panasonic skal man jo ind i lydmenuen for at kunne juster på Headset Out, ikke så praktisk.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 18:19
Arh, det virker vel sådan at højttalerne afbrydes når stikket sættes i, og vol knappen nu styrer hovedtlf udgang
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 18:27

Nej.
Interne enheder afbrydes ikke. De kan kun Mutes eller der kan skrues ned.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Arh, det virker vel sådan at højttalerne afbrydes når stikket sættes i, og vol knappen nu styrer hovedtlf udgang

På et ældre Panasonic plasma?
Nej.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2015 kl. 22:55

En billig, god DAC (Toslink=>RCA) samt et par aktive højtalere med indbygget forstærker.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mickey13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 09:53
Tak for input.

Jeg skulle måske nævne at jeg også allerede har et par passive højttalere som jeg gerne vil anvende. Findes der en lille forstærker man kan sætte imellem? Den skal ikke have den store kraft og må meget gerne være fysisk lille.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5310
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 10:15

Jeg skulle måske nævne at jeg også allerede har et par passive højttalere som jeg gerne vil anvende. Findes der en lille forstærker man kan sætte imellem? Den skal ikke have den store kraft og må meget gerne være fysisk lille.
Hvis jeg selv skulle gøre noget i den situation, ville jeg undersøge hvilken impedans de indbygge højttalere har, og om de er samme eller lavere end de passive.
Hvis TV forstærker kan drive dem, ville jeg ombygge TV til ekstern højttaler tilslutning.

Men det kræver teknisk viden om sikkerhed med mere, så det er nok ikke en vej for dig. Smile

Mvh. JørgenT
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Sted: Denmark
Point: 1023
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2015 kl. 12:10

Tak for input.

En digital forstærker. Et bud er Nuforce DDA-100 (hvis de stadig kan findes) eller NAD D3020. (Altså kombineret DAC og forstærker til håndtering af digitale kilder = powerDAC)

Har selv en Nuforce DDA-100 koblet direkte til AppleTV/TV via Toslink og til et par gode Dali Royal højtalere. Dejligt setup :-) Musikken ligger på en server og styres på Ipad'en. 320 kbit AAC - hører stortset aldrig CD'erne mere.
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu