|
Højttalere fra TV/Apple TV |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Mickey13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Januar-2015 kl. 14:07 |
Jeg har i øjeblikket et tv hængende hvor jeg gerne vil have lyden ud på et sæt separate højttalere i stedet. TV'et er kun tilsluttet en Apple TV og bruges til Netflix og Airplay. Hvordan kobler jeg billigst muligt højttalerne til når der hverken er højttalerudgang på TV eller Apple TV? Helst skal det være en løsning som ikke fylder ret meget.
|
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Online Point: 1188 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der en hovedtelefonudgang på TV'et?
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
Mickey13 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 08-Juni-2006 Status: Offline Point: 20 |
Det er et Panasonic PZ85. Det ser ud til at der er en hovedtelefonudgang, men den sidder foran under en låge og at have den til at stå åben med et kabel hængende ud, er måske ikke den pæneste løsning.
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Denne DAC (eller tilsvarende): eller tilsvarende til 50-80,- kr fra Kina kan konvertere SPDIF Toslink fra ATV, så du kan koble analog signal til forstærker eller aktive højttalere. Men der er ingen volumen kontrol på signal, så det skal forstærker eller aktive højttalere selv kunne klare. Ellers er der hovedtelefon udgang på TV, den har volumen kontrol. Så er nok trods alt den nemmeste og billigste løsning. Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
På Panasonic skal man jo ind i lydmenuen for at kunne juster på Headset Out, ikke så praktisk. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Arh, det virker vel sådan at højttalerne afbrydes når stikket sættes i, og vol knappen nu styrer hovedtlf udgang
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Nej. Interne enheder afbrydes ikke. De kan kun Mutes eller der kan skrues ned. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
På et ældre Panasonic plasma? Nej....... Klaus |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
En billig, god DAC (Toslink=>RCA) samt et par aktive højtalere med indbygget forstærker.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
|
Tak for input.
Jeg skulle måske nævne at jeg også allerede har et par passive højttalere som jeg gerne vil anvende. Findes der en lille forstærker man kan sætte imellem? Den skal ikke have den store kraft og må meget gerne være fysisk lille. |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
Hvis jeg selv skulle gøre noget i den situation, ville jeg undersøge hvilken impedans de indbygge højttalere har, og om de er samme eller lavere end de passive. Hvis TV forstærker kan drive dem, ville jeg ombygge TV til ekstern højttaler tilslutning.
Men det kræver teknisk viden om sikkerhed med mere, så det er nok ikke en vej for dig. ![]() Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1023 |
En digital forstærker. Et bud er Nuforce DDA-100 (hvis de stadig kan findes) eller NAD D3020. (Altså kombineret DAC og forstærker til håndtering af digitale kilder = powerDAC) Har selv en Nuforce DDA-100 koblet direkte til AppleTV/TV via Toslink og til et par gode Dali Royal højtalere. Dejligt setup :-) Musikken ligger på en server og styres på Ipad'en. 320 kbit AAC - hører stortset aldrig CD'erne mere.
|
|
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |