|
Blu-ray + 5.1 receiver m hdmi passthrough |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Nigo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-Januar-2015 kl. 12:51 |
hej
Jeg har en mac mini som kører som mediecenter inkl tuner (eyetv) og vil gerne have så simpelt et setup som muligt. Den er i dag tilsluttet TV'et via hdmi og forstærkeren (en gammel Marantz fra før HDMI via optisk). Dertil har jeg en samsung blu-ray/hdd-optager. Jeg ville gerne kunne nøjes med min mac mini og så en kombineret blu-ray/surround receiver for at få så simpelt et setup som muligt. Men hvilken en skal jeg vælge? Jeg vil gerne kunne køre pass-through af hdmi-signalet fra mac mini til tv'et (inkl. lyd) når jeg bare skal se alm. tv-avis. Ingen grund til at forstærkeren blæser derudad med højtalere og strømforbrug under tv-avisen. Jeg havde oprindeligt kig på en harman kardon BDS-580, men den har ikke pass-through af HDMI i standby. Måske kunne man bruge en splitter, men igen - jo mere simpelt og rent des bedre. Formålet er at minimere antallet af bokse og ting der kan gå galt! Redigeret af Nigo - 10-Januar-2015 kl. 13:04 |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dem med HDMI passthrough aktiveret har normalt en væsentlig større standby forbrug, så det er spørgsmål om du overhoved sparer strøm ved den ønskede løsning.
Hvorfor ikke bare nøjes med at tænde tv'et når du skal se TV-avisen, så sparer du også strømmen til mac'en ![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Nigo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 163 |
Sparer måske ikke så meget strøm - det er mere princippet i det. Mac mini'en fungerer også som server så den er alligevel tændt. Dertil så har mit gamle tv ikke nogen time-shift funktion, så hvis vi skal kunne pause det skal vi alligevel over på mac'en. Som sagt - mit mål er at få det til at køre så simpelt som muligt - gerne bare med ét interface (xbmc på mac'en) og så vælge enten stor lyd eller alm tv-lyd.
|
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2123 |
Jeg har altid stor lyd, det tager TV-avisen ikke skade af
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Andre der har et bud? I modsætning til Steen, så vil jeg faktisk gerne se tv-avis uden stor lyd.
|
|
![]() |
|
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Du kan sætte en hdmi splitter på så mac'en kører både til tv og receiver
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Ingen - jeg vil stærkt fraråde at købe sammenbyggede enheder. Hvis en af delene går i stykker er begge "ubrugelige". Behold din blu Ray og køb en marantz nr1504 http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1504-51-receiver-p-1015.html Klaus Redigeret af KlausDM - 11-Januar-2015 kl. 13:25 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |