|
XBMC afspiller (ATV2 Alternativ) hvad bruger I? |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
mbjerregaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 11-Januar-2015 kl. 21:31 |
Hej.
Jeg er på udkig efter et nyt mediecenter. Det skal kunne køre XBMC uden problemer og være brugervenlig. Jeg har pt. ATV2 men vil gerne op i 1080p og en afspiller der er lidt mere stabil. Jeg har kigget på the little Black Box. Ville det være en ok løsning? Hvad har i af løsninger? Budget er max 1200,-kr På forhånd tak -- |
|
![]() |
|
Nick_S ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 385 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En raspberry pi med Raspbmc eller OpenELEC (at foretrække imo), kører Kodi i 1080p (OG 24P!), en smule hurtigere end ATV2. GUI er IKKE flydende, men det er brugbart nok til at jeg kører med en i soveværelset. Og når først video spiller hakker den aldrig.
Hvis du skal op i en lidt mere flydende brugerflade oplevelse ville den sorte boks du har kigget på sikkert være meget fin (kender den ikke personligt), forudsat at de holder boksen opdateret med de nyeste stabile Kodi builds som de kommer. |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
minix 8H - den er kanon..
http://www.medieplaneten.dk/minix-neo-x8h-4k-octo-core-mini-pc
|
|
![]() |
|
iballan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 89 |
En stemme mere på Minix. Jeg kører x7. Langt bedre brugeroplevelse (hastighed) end Raspberry PI og Openelec.
Redigeret af iballan - 11-Januar-2015 kl. 23:16 |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Har også brugt en Pi i lang tid nu. Uden SD kort (2GB er nok) og strømforsyning koster den kr. 250,.
Så kommer der ca. kr.30,- oven i til MPEG2 + VC1 licens. Som strømforsyning kan man bruge en iPad oplader Redigeret af kim.t - 11-Januar-2015 kl. 23:25 |
|
![]() |
|
![]() |
|
bomndk ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Status: Offline Point: 422 |
Jeg bruger en NUC D54250WYK, den er jeg rigtig glad for.
Jeg bruger Total Media Thearter som ekstern afspiller i Kodi fordi jeg også ser 3D film. Alle film ligger i ISO format på en NAS. |
|
Mvh
Bo |
|
![]() |
|
csell ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Online Point: 4816 |
Hej.
Til de to der anbefaler Minix. Der er kommet en ny Minix Neo X8-H PLUS med 16 GB og H265/HEVC Hardware Decoding. Den kan vise op 4K 30fps, da den kun har HDMI 1.4 http://www.ebay.co.uk/itm/Minix-Neo-X8-H-PLUS-Quad-Core-S802H-XBMC-13-0-Dolby-DTS-4K-Neo-M1-air-mouse-/361129764643?pt=UK_Sound_Vision_Internet_TV_Media_Streamers&hash=item541502e723 Hilsen Carsten. |
|
![]() |
|
Niller55 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 13-Oktober-2009 Status: Offline Point: 631 |
Tak - jeg ved det godt, men der er ikke stor nok forskel på dem så jeg vil købe en ny plus nu - men stod jeg og ikke havde nogen, så ville det være en plus :-))
http://www.medieplaneten.dk/minix-x8h-plus-4k-android-mini-pc
- X8H Plus kan kører 1 Gigabit Lan - X8H Plus kræver kun halv båndbredde for at kunne afspille video i samme kvalitet som Minix X8H. (Skal der normalt 8 Mb/s til for at afspille Full HD betyder det altså at X8H plus kan afspille Full HD ved brug af kun 4 Mb/s) - X8H Plus har en bedre WIFI modtager. |
|
![]() |
|
iballan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-September-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 89 |
Fuldstændig enig, jeg ville også tage plus modellen.
|
|
![]() |
|
bleze ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Status: Offline Point: 491 |
Celeron NUC, 1/2 GB RAM, USB stick el. mSATA disk, evt. wifi kort, OpenElec. Kan gøres for under 1000 kr og bedre medie center får du ikke.
|
|
LG OLED83C1, LG OLED65B6V, Samsung PS63C7705, Pioneer KURO KRL-37V, Integra DRX-R1 7.0.4 setup, Synology DS1821+, 4 x KODI Mediacenter (nVidia Shield), Sonos med 6 zoner
|
|
![]() |
|
Flick ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 245 |
Sådan kan du ikke bare stille det op, det kræver at videoen er encodet i HEVC, og det er kun Plus'eren der understøtter det, ellers vil du bruge præcis samme båndbredde. Den vigtige fordel på Plus'eren og den alm. er at Plus'eren understøtter HEVC, og det gør den anden ikke. dvs. den kan afspille 4K materiale, og det kan den anden ikke, eftersom 4K materiale bliver encodet i HEVC. Du vil bruge præcis samme båndbredde og ingen magisk halvering ved afspilning af samme fil.. |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Understøtter Kodi da ikke 3D ud af boksen eller?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |