recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dune og netværk. Knas med foldere. Hjælp mig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dune og netværk. Knas med foldere. Hjælp mig.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dune og netværk. Knas med foldere. Hjælp mig.
    Sendt: 14-Januar-2015 kl. 02:54
Nogen der har en præcis fremgangsmåde hvordan jeg sharer mine foldere på min win7 med mit netværk og dermed min Dune HD D1?
Som det er nu kommer der i netværk på DuneHD min pc´s netværksnavn frem, jeg connecter og efter en del prøvelser kom alle de foldere jeg har sharet på min pc frem i oversigten. Jeg trykker så ind på feks HD film men den er tom ifølge Dune, hvilket den ikke er. En eller anden rettighed der mangler.

Jeg har så gjort det at jeg har tilføjet min bruger under advanced sharing i Win7 for hver harddisk og folder, og det virker så. Nogenlunde. For det jeg helst vil have er hver drevs bogstav i min netværksoversigt på Dune, og så når jeg klikker har jeg fuld adgang til alle folderne derefter. Som det er nu er folderne tomme hvis jeg bare logger ind på bogstavet for hvert drev feks D og E osv.

Kun når jeg går ind og laver en speciel share for hvert folder har jeg fuld adgang til alle filerne. Men så har jeg også bare et hav af foldere i min oversigt, og jeg vil bare have drevet i oversigten, så jeg login oversigten er meget nemmere. Håber i forstår det. Dvs jeg trykker network browser, smb,  der kommer min workgroup så frem klikker på den og så kommer folder problemerne op. Tomme foldere hvis jeg klikker på drevbogstavet, men når jeg sharer hvert enkel folder, og jeg trykker på foldernavnet i den første oversigt så går det fint.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 10:46
Anyone? 

Redigeret af isaac - 14-Januar-2015 kl. 13:53
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2015 kl. 14:09
Tror jeg har lokaliseret det, hvad problemet er.
Under properties og sharing er den første knap Share. Den er grå og kan ikke klikkes på. De andre foldere jeg lykkedes med at share har været foldere og ikke hoveddrevet, der kan man nemlig godt trykke share. Så der er et eller andet der driller ift sharing. Jeg har prøvet advanced sharing og permissions og share this folder. Men det hjælper lige lidt. Alle folderene er synlige i Dune men når jeg går ind i folderen så er indholdet usynligt.

Redigeret af isaac - 14-Januar-2015 kl. 18:00
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 00:45
bumper lige
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 07:27
Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger

når du går derind, har du så slået deling til? samt slå adgangskode fra?
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 08:38
Jeg har den engelske version ikke den danske af Win7. Ved du præcis hvilken funktion der ændrer i om folderene er synlige eller ej i Samba? Jeg har lige prøvet avanceret deling og indstillinger men det hjalp ikke. Måske er det min version af Win7 professionel ultimate edition der gør at man ikke kan ændre den indstilling.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

bumper lige

For at dele et helt drev, skal du højreklik og vælge properties (egenskaber) og under fanen sharing (deling) skal du vælge advanced sharing (avanceret deling), så burde der være read / write muligheder til hele hardisken og alle mapper.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2015 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

bumper lige

For at dele et helt drev, skal du højreklik og vælge properties (egenskaber) og under fanen sharing (deling) skal du vælge advanced sharing (avanceret deling), så burde der være read / write muligheder til hele hardisken og alle mapper.

Ja det plejer at viorke men når det kommer til Dune afspiller virker det ikke, jeg kan heller ikke få det til at virke, hvad jeg har gjort at ude på main screen på min dune har jeg oprettet x antal network shares, hvor den lavet et ikon til hver drev jeg har oprettet, så virker det for mig
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu