|
Dune og netværk. Knas med foldere. Hjælp mig. |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Januar-2015 kl. 02:54 |
|
Nogen der har en præcis fremgangsmåde hvordan jeg sharer mine foldere på min win7 med mit netværk og dermed min Dune HD D1?
Som det er nu kommer der i netværk på DuneHD min pc´s netværksnavn frem, jeg connecter og efter en del prøvelser kom alle de foldere jeg har sharet på min pc frem i oversigten. Jeg trykker så ind på feks HD film men den er tom ifølge Dune, hvilket den ikke er. En eller anden rettighed der mangler. Jeg har så gjort det at jeg har tilføjet min bruger under advanced sharing i Win7 for hver harddisk og folder, og det virker så. Nogenlunde. For det jeg helst vil have er hver drevs bogstav i min netværksoversigt på Dune, og så når jeg klikker har jeg fuld adgang til alle folderne derefter. Som det er nu er folderne tomme hvis jeg bare logger ind på bogstavet for hvert drev feks D og E osv. Kun når jeg går ind og laver en speciel share for hvert folder har jeg fuld adgang til alle filerne. Men så har jeg også bare et hav af foldere i min oversigt, og jeg vil bare have drevet i oversigten, så jeg login oversigten er meget nemmere. Håber i forstår det. Dvs jeg trykker network browser, smb, der kommer min workgroup så frem klikker på den og så kommer folder problemerne op. Tomme foldere hvis jeg klikker på drevbogstavet, men når jeg sharer hvert enkel folder, og jeg trykker på foldernavnet i den første oversigt så går det fint. |
||
![]() |
||
isaac ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 481 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Anyone?
Redigeret af isaac - 14-Januar-2015 kl. 13:53 |
||
![]() |
||
|
Tror jeg har lokaliseret det, hvad problemet er.
Under properties og sharing er den første knap Share. Den er grå og kan ikke klikkes på. De andre foldere jeg lykkedes med at share har været foldere og ikke hoveddrevet, der kan man nemlig godt trykke share. Så der er et eller andet der driller ift sharing. Jeg har prøvet advanced sharing og permissions og share this folder. Men det hjælper lige lidt. Alle folderene er synlige i Dune men når jeg går ind i folderen så er indholdet usynligt. Redigeret af isaac - 14-Januar-2015 kl. 18:00 |
||
![]() |
||
|
bumper lige
|
||
![]() |
||
Treated ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Horsens Status: Offline Point: 1639 |
|
Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger
når du går derind, har du så slået deling til? samt slå adgangskode fra?
|
||
![]() |
||
|
Jeg har den engelske version ikke den danske af Win7. Ved du præcis hvilken funktion der ændrer i om folderene er synlige eller ej i Samba? Jeg har lige prøvet avanceret deling og indstillinger men det hjalp ikke. Måske er det min version af Win7 professionel ultimate edition der gør at man ikke kan ændre den indstilling.
|
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
For at dele et helt drev, skal du højreklik og vælge properties (egenskaber) og under fanen sharing (deling) skal du vælge advanced sharing (avanceret deling), så burde der være read / write muligheder til hele hardisken og alle mapper. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
Ja det plejer at viorke men når det kommer til Dune afspiller virker det ikke, jeg kan heller ikke få det til at virke, hvad jeg har gjort at ude på main screen på min dune har jeg oprettet x antal network shares, hvor den lavet et ikon til hver drev jeg har oprettet, så virker det for mig |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |