|
bedste streaming til Hifi |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Januar-2015 kl. 08:10 |
Har hidtil et setup på mit anlæg med en billig bluetooth modtager, som jeg så kan streaming musik til fra tablet og phones.
Har siddet og gennemlyttet noget musik og synes bare ikke det lyder godt. Til sammenligning afspillede jeg fra min pc via toslink. "problemet" er i første omgang oplagt, nemlig materialet. Når jeg benytter yousee play fra tablets er lyden kun 192kbit. Dette er altså bare ikke godt nok. Jeg vil gerne have en bedre kvalitet, så vil lige høre om hvordan jeg bør gøre det. Jeg kan jo købe spotify eller wimp. Men Yousee play tilbyder allerede 320kbit dog kun via PC eller Sono. 1. Begrænser Bluetooth (tablet til modtager på anlæg) lydkvalitet eller vil jeg kunne afspille Wimp hifi fra min tablet til anlæg på denne måde? 2. Er jeg bedre stillet med en trådet løsning. Enten PC eller Sono løsning? Andre billigere alternativer? |
|
![]() |
|
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Når det kommer til streaming af lyd, så vil det klart være en opgradering at tage noget Wimp Hifi, da de tillader streaming i CD-kvalitet.
Deezer har samme kvalitet, men dette er desværre kun på Sonos enhederne. Hvis du vil gøre brug af en Bluetooth adapter vil jeg anbefale en der kører med Optisk lyd kabel og med Bluetooth Aptx. Med det optiske kabel vil det være din forstærkers DAC der overtager 'lyd'-optimeringen, og dette kan i manges tilfælde hjælpe lyden gevaldigt. Du nævner ikke hvilke tablets og phones, men mange nyere Android og Windows enheder har muligheden for at køre med Bluetooth APTX (Altså Lossless lyd overført via Bluetooth). iPhone og iPads understøtter dog ikke APTX - og til disse ville jeg i stedet bruge en Airport Express løsning. Sonos bør du kun overveje hvis du har brug for lyd flere steder i hjemmet. Kan se at du har to lydsystemer, så det kunne måske tænkes at hele hjemmet skal spille med i god musik, og der kunne Sonos være en glimrende løsning. Håber det hjalp lidt :)
|
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
ja jeg skal jo i første omgang sikre mig at jeg overhovedet kan streame fra min tablet/phone "lossless" og der ikke allerede her sker en komprimering.
Når det først er kommet til modtageren og jeg overfører det digitalt via optisk, så er der vel ingen komprimering i modtageren? Har kigget på de bluetooth aptx,men det er da begrænset til 325 kbit.. og Wimp hifi sender jo langt højere bitrate. Jeg var næste krøbet til korset og tænkt på Sono, men undrer mig bare. for der må da være langt billigere alternativer,, når alt D/A vil foregå i min forstærker? jeg har både android og apple tablets... meen kan da sagtens nøjes med android til musikken hvis det er. Faktisk benytter jeg sjældent ipads efter jeg har købt android enheder :) synes det er langt federe
Redigeret af mbm1 - 22-Januar-2015 kl. 10:36 |
|
![]() |
|
umiddelbart hvd jeg har kunne finde har mine android IKKE aptx,,
onelpus one og en LG G-pad tablet. Tror sku det bliver sonos, så får jeg også yousee musik i 320kbit gratis og jeg kan benytte winp hifi... Dette kan jeg jo slet ikke benytte med bluetooth vel?
Redigeret af mbm1 - 22-Januar-2015 kl. 11:42 |
|
![]() |
|
kommer til at tænke på om jeg i 1. omgang kunne benytte min pc til afspilning.
Her har jeg jo mulighed for lossless og yousee i 320 kbit. Men findes der en app som jeg kan styre yousee musik fra web-interfacet. Man kan nemlig få en app til at styre spotify på pc.
Redigeret af mbm1 - 22-Januar-2015 kl. 12:56 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |