|
afspilning af 3-D iso hakker på Dune hd base |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Januar-2015 kl. 10:35 |
|
hej ( igen )
Jeg har fået rippet nogle enkelte bluray 3-D som iso , med DVDfab 9. Og det fungere så vidt fint. Men hvis jeg hopper et kapitel frem , kommer lyd og billede ud af sync...og nogle gange hakker billedet (hver 6 sekund ca ) jeg kan dog spole et par sekunder. Hvorefter at det 8 ud af 10 gange retter sig. Jeg bruger en synology ds213j server , med kablet forbindelse over min router. Inden jeg lagde filmen på serveren , prøvede jeg at sætte min USB harrdisk i serverens usb indgang ( her lå filmen inden ) Der var problemet endnu større. Hvad er problemet? er der en flaskehals i mit system? Er det Dune afspilleren , der fucker det up? hvis jeg holder nallerne fra skip knappen , er der ingen problemer. |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hej Peter Jeg har læst dette på nettet:
Måske hvis du bruger NFS protokol så skift til SMB. Så vidt jeg husker, så skal du lave denne ændring både i din dunes instillinger og i zapitti En anden mulighed kunne være, hvis ikke du har det, at købe en 1GB switch og sætte imellem din nas og dune. Det vil give hurtigere overførsel imellem de 2
Redigeret af Berdel - 23-Januar-2015 kl. 10:54 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Nu kender jeg ikke DUNE'en, men NFS er en langt mere effektiv protokol end SMB og vil normalt være at foretrække når der skal streames store mængder data kontinuerligt (som f.eks. 3D film).
At introducere en ekstra switch vil ikke hjælpe noget, snarere tværtimod. |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
|
Det var lige godt satans....
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
|
Yep ![]() En 1Gb switch kan ikke på magisk vis gøre et 100Mb netværk hurtigere, og hvis det allerede er et 1Gb netværk, kan den heller ikke gøre det hurtigere. |
||
![]() |
||
|
Sidste gang, fortalte du mig at mine subwoofers ikke var passive, når drevet af en ekstern forstærker, og nu fortæller du mig, at der må være en anden forklaring på, at jeg kan kopiere filer filer imellem min PC og NAS mange gange hurtigere, når de begge er forbundet til en 1 gigabyte switch end direkte til min 100mb router. Jeg kan fortælle dig, at det fint kan lade sig gøre, da switchen bruger mac adresserne på apperaterne til at kommunikere med, og ikke ip adresser som routeren. Switchen sættes efter routeren, så apperaterne kommunikerer lokalt og det kan de fint over 1 gigabyte Derudover kan jeg heller ikke forstå, hvorfor du skal smide dine "guldkorn" vedr. opsætning af Dune, når du ikke kender den. Redigeret af Berdel - 23-Januar-2015 kl. 14:40 |
||
![]() |
||
|
Har du haft en dårlig dag? Med mindre han har en meget gammel router, så har den nok en indbygget Gb switch og så hjælper en ekstra Gb switch ikke noget. Jeg ved heller ikke hvor du læser at jeg anbefaler noget vedr. opsætning af Dune'en? Din indblanding af subwoofer fatter jeg intet af...? Håber du får en god dag...
|
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
jeg har selv en Zappiti Player (Dune HD Base), ripper mine 3D skiver til iso med anydvd hd og har aldrig oplevet at de går ud af sync, kører flydende på mit GB netværk
For mig lyder det nærmest som om OP har problemer med at trække den mængde data gemmen sit netværk problemet med hakken hver 6 sec kan også skyldes forkert opsætning af frame rate i afspilleren, min er sat til Video Connector: Digital (HDMI Video Mode: 1080P 50Hz Aspect Ratio: Auto Auto Framerate: 24/50/60Hz disse indstillinger findes under Settinge/Video Redigeret af Hackerjac - 24-Januar-2015 kl. 22:03 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |