|
Kalibrering af Epson TW3200 |
Besvar |
Forfatter | |
sømsen
Bruger Oprettet: 22-Oktober-2003 Status: Offline Point: 78 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 26-Januar-2015 kl. 20:07 |
Jeg ved godt der er mange hensyn at tage lærred/afstand/mørklægning af rummet.
- men er der nogen der har fundet frem til en bedre indstilling af deres Epson TW3200. Ikke at billedet ud af boksen fejler noget, men måske nogen har nogle fif...... |
|
Krydolph
Junior bruger Oprettet: 03-Februar-2013 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
Funktioner
Tak(0)
|
Der findes jo nogle kalibrerings dvder/bluray du kan købe og give dig i kast med.
DVE Digital Video Essentials bliver anbefalet af mange. Tror også Disney har lavet en der sku være udemærket. Alle de kloge siger man ikke bare kan tage indstillingerne fra en anden og så overføre direkte sin egen, heller ikke selvom det er samme mærke og model, da rummet har stor indvirkning på billedet. Såsom farver, lys, genskin, lærred osv. Der er også muligheden at betale sig fra det, så ved du det er det bedste mulige, men det er også halv pebret.
|
|
Vejrup
Guld medlem Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 685 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kalibrere altid med min Spyder HD da den tager hensyn til hvor meget lys der er i rummet og lærred osv.! Har også brugt den i stuen med et fint resultat.
|
|
Berdel
Guld medlem Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Min, som er en TW3600, står i et rum uden vinduer eller lys ude fra. Jeg har fået et godt resultat af at bruge et ND kamera filter - det har forbedret mit sort niveau en del. Efterfølgende har jeg kalibreret med DVE Digital Video Essentials
|
|
sømsen
Funktioner
Tak(0)
|
På de "gamle" dvd'er med starwas var der nole testbilleder til indstilling af skærmen.
Findes der ikke bluray film der har det samme ?? |
|
sømsen
Funktioner
Tak(0)
|
Berdel - hvilke indstillinger er du kommet frem til ?
|
|
E100
Super bruger Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har lavet et indlæg om justering med slr kamera
Se link http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=124371&PN=9&title=diskret-stuebio Redigeret af E100 - 29-Januar-2015 kl. 11:40 |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |