|
Raspberry b II -Hvor stærk er den? |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Forfatter | |
musikkman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2015 kl. 08:57 |
Hej
Tiden er ved at være inde til at skifte fra Boxee box.. som egentlig har været okay fin til streaming fra nas. Men jeg tænker, med den nye raspberrry II, om ik jeg skulle prøve XBMC. mit spørgsmål er så... hvor stærk er raspberry2 i forhold til boxee box? og vil den evt kunne køre 4k, når den tid kommer? mvh lars
|
|
Sony 55hx855
Onkyo tx-nr 5010 PS3 Elac 249BE Højttalere XTZ 99w12 18 ice subwoofer sonos musik system Ps. skal du holde en havefest, så prøv os: www.lejettelt.dk |
|
![]() |
|
fredizy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Status: Offline Point: 60 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg kan forhåbentligt fortæller mere sidst på ugen. Jeg bestilte den i går og har den seneste model at sammenligne med.
|
|
![]() |
|
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
https://learn.adafruit.com/introducing-the-raspberry-pi-2-model-b/performance-improvements
Måske kan det der fortælle lidt :) |
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
Der er nok ikke nogen der kan komme med det svar du efterspøger før der er nogen der har smidt RASPBMC (OSMC) eller OpenLEC på den og lavet en sammenligning.
Det at der er lavet en generel benchmark på den, siger jo ikke noget om hvordan den føles med MC software installeret som afspiller en BluRay fil.
|
|
![]() |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Jeg er også spændt på at høre, hvordan 2'eren performer i KODI. Som jeg forstår det, understøttes hverken 4K eller HEVC, så det er primært den hurtigere processor og den ekstra RAM, der gi'r fordelen.
Processoren er primært hurtigere pga. 4 kerner i stedet for 1 tidligere, og så en tand mere pga. højere klokfrekvens. Spørgsmålet er så i hvor høj grad KODI kan udnytte de ekstra kerner. For single core performance snakkes der om ekstra 50% performance hvilket jo ikke er så voldsomt. Så jeg er også spændt på at høre, hvad folk rapporterer om hastigheden i KODI, jeg har selv tidligere droppet Pi'en pga. for dårlig performance i brugerinterfacet i (dengang) XBMC. |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
Juiceren ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-November-2007 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 259 |
Yep, jeg har tidligere fået demoet en Pi B+ hos en kammerat og det kørte da fint, men flydende oplevede jeg det ikke.
Så er meget spændt på om den nye er bedre med det rette skin osv. Min er i øvrigt blevet sendt i dag fra UK, bliver sjovt med lidt nyt grej til weekenden (forhåbentligt) :)
|
|
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
|
|
![]() |
|
fredizy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Status: Offline Point: 60 |
Hvor har du bestilt henne?
|
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
musikkman, hvis du vil prøve XBMC kan du jo prøve på Boxee boxen. :-)
Redigeret af Jakabov - 03-Februar-2015 kl. 15:41 |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Kodi understøtter allerede HEVC men kun i software på rpi. Den nye vil givetvis kunne trække filer med lavere bitrate.
|
|
![]() |
|
musikkman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-Maj-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 174 |
tak for alle svar... kan godt se jeg nok ik lige får svar med det samme, da den er fo ny... :) men håber I vil smide en kommentar om oplevelsen, når det er... :)
jeg har skam prøvet xbmc på boxee... syntes ikke at det kørte fantastisk på boxee.. men det er også ved at være en del tid siden...
|
|
Sony 55hx855
Onkyo tx-nr 5010 PS3 Elac 249BE Højttalere XTZ 99w12 18 ice subwoofer sonos musik system Ps. skal du holde en havefest, så prøv os: www.lejettelt.dk |
|
![]() |
|
Matzon ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 345 |
Har lige opgraderet til 2'eren. Det tog ikke mange minutter at kopiere OpenELEC 5.0.1 over, indsætte advancedsettings.xml (bruger mysql backend).
Det kører meget bedre generelt, MEN UI over på video er stadigvæk langsomt. Stadig en opgradering værd, taget i betragtning af den bare *virker* - modsat mange af de andre "afsplillere" (CEC, 24/fps osv osv).
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Spændende. Men den kodi version er vel heller ikke optimeret endnu. Eller har de allerede nået det?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 6> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |