|
Problem med skarphed |
Besvar |
Forfatter | |
bas
Super bruger Oprettet: 17-Januar-2010 Status: Offline Point: 329 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Februar-2015 kl. 09:54 |
Hej
Vi har en Acer DLP PD523 projektor der forbundet kablet til en bærbar PC - en Lenovo ThinkPad T530 via VGA. Der er problemer med at få billedet fra projektoren helt skarpt, og jeg har prøvet at ændre fokus på på projektoren og ændre skærmopløsning på PC'en osv., men helt godt er det ikke. I et forsøg på at forstærke signalet og fordi vi gerne vil have to udgange, har jeg prøvet at sætte en ATEN VS132 Videosplitter til, men det bliver det ikke rigtigt bedre af. Det ser ikke ud til, at der skal installeres noget software til ATEN-boksen? Spørgsmålet er så, hvor der evt. skal/kan sættes ind. Er det projektoren der ikke længere er god nok? Vi har også en NEC NP216G projektor - ville den være bedre? Det er måske et forsøg værd. Skal man hellere overveje en projektor med HDMI? Kan der mangle nogle specielle drivere på PC'en eller lign.? På forhånd tak. |
|
Bruger udmeldt 31
-- Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Funktioner
Tak(0)
|
ACER'en har en native opløsning på 1024x768, så for at få skarpest muligt billede, skal din PC sende 1024x768 ud.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Tak for dit indlæg. Jeg prøver at kigge på det igen.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Hej
Jeg har prøvet at sætte opløsningen til 1024x768, men det ændrer ikke noget. Jeg tror, at der er selve projektoren, den er gal med. Jeg prøver at sætte PC'en til enden projektor. |
|
Cyberguyen
Guld medlem Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4944 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det kan også være fordi der er skruet på eksempelvis trapez indstillinder på projektor.
Man skal i så fald enten stille alt tilbage på neutral stilling eller vælge at resette projektoren.
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Tak.
Vi er nået frem til, at det virker ok, når opløsningen på både skærm og projektor står til 800 x 600 - også med den oprindelige projektor. Så vi har løst problemet på den måde. |
|
bas
Funktioner
Tak(0)
|
Vil man mon kunne opnå en højere og bedre opløsning på projektoren ved f.eks. at bruge en
Eller det er måske projektoren det kommer an på?
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |