recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor lav skal frekvensen på en sub være?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor lav skal frekvensen på en sub være?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor lav skal frekvensen på en sub være?
    Sendt: 07-Februar-2015 kl. 17:56
Jeg jagter en sub, og er blevet tilbud en gale 3070 til en god pris, men den går kun ned til 40hz. Hvor langt ned bør den gå, når det primært er til film og spil?
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2012
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:08
12Hz !Tongue
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:10
Ja mellem 10-20hz.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Ja mellem 10-20hz.

I så fald må jeg lede lidt videre.

Det er jo ret nemt at føle sig duperet ved en Fremvisning, og så opdage manglen når den først kommer hjem.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:13
Det kræver bare noget plads at få en der går så dybt. Men starten af tyverne vil også kunne gøre det. Vil du have en lukket eller portet sub?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:16
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Jeg jagter en sub, og er blevet tilbud en gale 3070 til en god pris, men den går kun ned til 40hz. Hvor langt ned bør den gå, når det primært er til film og spil?

Så langt ned som du ønsker at den skal kunn og så langt ned som du ønsker at ofre plads/penge på.

Valget af Gale 3070, tyder på at der er et økonomisk aspekt med ind over!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:17
Havde egentligt selv 25 i tankerne, men ville bare bekræftes i, at 40 nok ikke var nok.

Har ikke en voldsom præference for hverken åben eller lukket, selvom lukket nok er at foretrække i min stue
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Så langt ned som du ønsker at den skal kunn og så langt ned som du ønsker at ofre plads/penge på.

Valget af Gale 3070, tyder på at der er et økonomisk aspekt med ind over!

Klaus

Du har helt ret med din sidste linje. Su'en rækker ikke til alverdens pt. Men kan være jeg bare skulle tage mig sammen og spare op. Men til hvilken model ved jeg ikke endnu.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:22
Er ret grøn på subområdet.
Havde for ti år siden en atomer 8 fra eltax, og det er hvad jeg har at sammenligne med :)
Til top
Mentalisac Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Februar-2012
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mentalisac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 18:53
jeg vil sige at du med fordel kunne ta en buttkicker i stedet for en woofer der går helt i bund.

Jeg kan nemlig ikke selv høre min når den går helt i bund, men alt ryster voldsomt
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 19:01
Kan være jeg skulle sætte mig bed og "studere" det.
Jeg føler lidt, at mine kef c40 kommer til kort i film. Kan godt lide dem til musik, men der mangler lidt "rumlen" når vi ser en god film.

Spørgsmålet er, om det er dem der skal opgraderes før en evt. Sub.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2015 kl. 22:01
DC er målet !

Få penge og dyb bas (som er højt nok) er ikke et problem, hvis du har meget plads!

Redigeret af Notfast - 07-Februar-2015 kl. 22:02
.....
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu