|
Batteri i Samsung TV ? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2015 kl. 20:11 |
Mine forældre har haft en reparatør ude til deres Samsung TV, forrige års topmodel. Fordi der var en del bøvl med det. De fik at vide at man ikke må afbryde strømmen fordi der var et batteri i som husker det hele. Det har jeg godt nok aldrig hørt eller læst om, er der nogle som kan be eller afkræfte den historie ?
|
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19817 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis de ikke må afbryde strømmen, hvad er batteriet så til?
Klaus |
|
![]() |
|
johnny57 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 964 |
Godt spørgsmål, formålet med et batteri er jo netop at man kan afbryde strømmen, som ved en pc. Men han mente åbenbart at batteriet nu var defekt og derfor, men hvorfor han så ikke skiftede det ved jeg ikke.
Men er der overhovedet et batteri ? Eller har man forsøgt at bilde pensionisterne en historie på ærmet ? |
|
Med venlig Hilsen
Johnny |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jeg har engang fået skiftet sådan et batteri. Det ligner ikke et batteri og sidder på et print. Mener det skulle huske kanalopsætningen
Da det er genopladeligt, skal det have strøm. Så historien er rigtig nok. Hvis TV'et står uden strøm for længe, går alle indstillinger tabt |
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Jeg tvivler.
et USB stik mister jo heller ikke sine data uden strøm. om der sidder et batteri i tv ved jeg ikke, men det lyder meget usandsynligt |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
I gamle billedrørs tv var der et batteri der hjalp TVet med at huske.
Hvordan det står til i dag ved jeg ikke.
Det er jo ikke usandsynligt at memory kredsløbet har en defekt, der gør at man ikke bør slukke.
Og fordi reparatøren bruger ordet batteri...... Tja det kan være fordi han forenkler således at folk uden teknisk viden bedre kan forstå.
Hvordan memory i et nyere TV virker ved jeg ikke.
Det kan jo være en kondensator...... Plejer det ikke at være det i Samsung?
Og hvorfor blev TVet ikke lavet da reperatøren var i gang?
I bedste mening.
![]() Redigeret af Mufti - 13-Marts-2015 kl. 05:48 |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Kan batteriet være besværligt/umuligt at komme til, siden det ikke blev skiftet?
Har haft en videomaskine, som kun kunne huske kanalerne i en uge, hvis den ikke blev tilsluttet strøm - har en radio, Yamaha TX-592RDS som kan huske indstillingerne i 3 uger uden strømtilførsel. Et digitalpiano Roland HP2700, som kan huske indstillingerne i endnu længere tid - har ikke oplevet, at dette løb tør, selv når jeg ikke bruger det i lang tid - her sidder der et batteri, lignende dem, som sidder i computere. En DAB-radio - Morhy Richards - hvad der holder på hukommelsen her, ved jeg så ikke. Har ikke haft den åbnet... Så hvorfor ikke også et batteri af en eller anden slags i et Samsung-TV, eller for den sags skyld, i hvilket som helst andet TV?
Redigeret af turbo2 - 13-Marts-2015 kl. 06:48 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Der er IKKE batterier i TV - og har ikke været det i årtier!
M.v.h. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Der var i billedrørs tiden, nu husker jeg at det var her jeg fik skiftet batteriet.
Mon ikke teknikeren har brugt "batteri" som forklaring på nogle kondensatorers funktion i TV'et. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Det må have været et gammelt billedrørs tv? TV's hukommelse for programmer og indstillinger styres ikke af kondensatorer, men transistorer (hukommelse). M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 13-Marts-2015 kl. 09:48 |
|
![]() |
|
Det var et 24" tommer Philips fra 86, som levede i 20 år.
Der må stadig være en plausibel forklaring på hvorfor det ikke er en god ide at slukke helt for TV'et. Redigeret af Kampus - 13-Marts-2015 kl. 09:53 |
|
![]() |
|
I dag er der ikke noget Problem i at slukke helt for sit TV. Tidligere var der indbygget "opvarmningskredsløb", som gjorde at TV'et startede hurtigere. Det er der ikke længere. Man skal dog ikke tage strømmen p.g.a. strømforbruget, da det er stort set 0, når TV'et er slukket. Det koster under en femmer OM ÅRET!
M.v.h. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |