|
Raspberry pi 2 og harmony one, hjælp! |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbjerregaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2015 kl. 13:31 |
Hej med jer.
Er lige blevet den lykkelige ejer af en raspberry pi 2 og fået den installeret med kodi, nu kommer problemet så, jeg kan sagtens styre den med min Yamaha Remote (min surround receiver), og kan også med logitech når jeg manuelt går ind på receiveren på selve harmony Remote. Problemet er bare jeg har lavet en knap der hedder "Kodi" og så skulle den jo gerne selv finde ud af hvad der skal tændes og styres. Jeg kan bare ikke selv gå ind og vælge min reciever Remote som skal styre raspberry pi2 inde i myharmony programmet. Håber i forstår og på forhånd tak |
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Forstår det ikke ☺. Prøv at beskrive igen hvad du vil. Har du en ir modtager på rpi? Eller vil du styre den via CEC?
|
|
![]() |
|
mbjerregaard ![]() Bruger ![]() Oprettet: 19-August-2010 Status: Offline Point: 222 |
Hehe nej også svært at forklare, prøver igen.
Den skal selvfølgelig styres med CEC, da jeg ingen ir har. Jeg skal have lavet en indstilling på harmony så den tænder tv og reciever og går over på raspberry pi, det gør den også fint nok. Men kan ikke styre den, medmindre jeg selv går ind og vælger min Yamaha reciever på harmony, så virker det. Den indstilling jeg skal have er at min Yamaha reciever skal bruges til at styre det hele når jeg bruger pi2, men selve logitech programmet skriver det er umuligt da reciever ikke er en "billedenhed" og kan derfor ikke styres. |
|
![]() |
|
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Du er desværre nok nødt til at have sådan en:
Harmony kan ikke - såvidt jeg ved - sættes til at bruge CEC fornuftigt, den forudsætter at hver enkelt enhed styres individuelt. Jeg har samme setup som dig, en Yamaha receiver og the Pi2+Kodi samt en Harmony One. Når jeg starter systemet op ender jeg altid på Pi2, hvorefter jeg er nødt til at skifte væk igen - fordi jeg typisk skal hen på en Bluray i det setup. Planen er at investere i ovennævnte, men jeg er ikke nået så langt endnu.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Flirc virker i hvert fald ret simpelt. Jeg har brugt den til vores seneste test på flatpanelsDK og den er rent plug'n'play når den først er blevet indkodet med kommandoerne fra eks. en PC.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
Harmony kan nu fint bruges sammen med CEC. Du kan jo mappe knapperne individuelt. Har du f.eks et TV i dit setup hvor remoten har en play knap så mapper du bare TV>play til play knappen på harmony'en. Så sender den knap dette tastetryk til TV'et som sender det videre via CEC.
Såfremt din remote til din receiver har en play knap, så er der en god chance for at det kan virke på samme måde hvis denne action mappes til in play knap på harmony'en.
|
|
![]() |
|
forzajuve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Juni-2007 Sted: Jyllinge Status: Offline Point: 6506 |
Kan du give et lille indblik i om den er god den raspberry pi 2
|
|
LG 60 PK250 | Pioneer VSX-1021 | | Audio Pro Image 44
|
|
![]() |
|
JBtv ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 92 |
Jeg kan da nævne at den hos mig virker fantastisk
![]() Jeg fik vist sagt det er Kodi, men tror nu jeg husker forkert, det er vist OSMC jeg har installeret. Installationen gik helt fint, jeg tror ikke det tog over 30 min hvis det var så længe. Den er sat til at være klient op mod en HTPC (som anvender XBMC + http://www.nextpvr.com). Herefter er jeg istand til at se alle de film og tv optagelser jeg har fra min stue HTPC. |
|
![]() |
|
Okay, kan give et forsøg og makke lidt med det,
Pi2 kører problemfrit fra min side, en verden til forskel fra min gamle atv2. Meget hurtigere og ingen crashes. Dog savner jeg lidt det med at harmony ikke virker men mon ikke der er en løsning. Og så savner jeg AirPlay via pi. Men skal nok ud og have en chromecast til dette formål. |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
OSMC burde kunne køre Airplay, så vidt kan se. OpenElec kan ikke.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |