|
Gain på lærred |
Besvar |
Forfatter | |
berazzi
Bruger Oprettet: 14-Oktober-2012 Sted: Denmark Status: Offline Point: 86 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 01-April-2015 kl. 19:18 |
Jeg har nu efter langt om længe fået tid og en lille bitte smule penge og vil så starte på min hjemmebio,
Idéen er at starte blødt ud med entry level produkter og lidt genbrug, også langt som opgradere de forskellige elementer henover de næste par år. Derfor starter jeg ud med følgende: Optoma HD141X Onkyo TX-NR 636 (vill nemlig gerne ha Atmos men da jeg så ser at den er 7.2 og det derfor vil være 5.2.2 er jeg blevet lidt i tvivl. Vil nemlig hellere ha fuld surround end Atmos da det jo ikke ligefrem bugner med atmos-titler). Eller andet i det prislag. Højttalere har jeg et par gamle Sonab som bliver sat til til at starte med men regner at kigge herinde eller lignede steder efter noget entry level Dali. Men så kommer mit problem. Og det er lærredet. For da budgettet er forholdsvis stramt (burde være tydeligt af de andre elementer) har jeg umiddelbart regnet med omkring 1500-2000 og gerne i den lave ende. Har da også fundet en masse i den prisklasse bl.a. har Komplett en masse Elite Screens i den prisklasse men de har alle Gain 1.1. Og jeg har hørt så frygteligt meget om hotspotting, så jeg frygter vitterlig at købe et lærred med gain 1.1 også er det ubrugeligt. Jeg havde umiddelbart tænkt mig noget i denne stil: https://www.komplett.dk/elite-screens-120-manuellt-duk/582243 Også indenfor et par år vil jeg opgradere til et tab tension lærred. Men jeg kunne godt tænke mig at høre om jeg kan forvente problemer med et lærred med gain 1.1 også den projektor? Skal siges at jeg har et dedikeret rum hvor jeg kan styre lyset fuldstændig efter behov, men jeg er stadig i tvivl om det vil kunne forhindre hotspotting. |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |