|
Vil det hjælpe at investere i en Sonos booster? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-April-2015 kl. 23:19 |
Jeg er lige flyttet og har opsat mit Sonos system. Dog kan min Sonos højttaler i køkkenet ikke få forbindelse, da rummet nok ligger for langt væk. Skal jeg i denne her situation investere i en Sonos booster, for at afhjælpe problemet eller er der andet jeg skal gøre?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7228 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Boost skulle kunne hjælpe på det. Måske du kan låne en i klubben ?
Ellers må du flytte din router. Eller lave et wifi AP tættere på køkken. Hvor og hvordan står din router. Hvilken router ? Måske en bedre kan hjælpe. Hvor langt er der fra router til køkken ? |
|
![]() |
|
Jever ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-April-2004 Sted: Karise Status: Offline Point: 975 |
Eller alternativt købe en af de utallige Bridges der er til salg på DBA, og sætte den et strategisk godt sted imellem dit Sonos grej.
|
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
....eller en ekstra play:1 til et rum på vejen!
|
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
L'er ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-September-2008 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1228 |
Min lejlighed er kun på 58 m2, så jeg synes det er ret underligt der er problemer med signalet. Mine forældres hus er på over 200 m2 og i flere etager. Ikke noget sted i det hus er der problemer med at nå nogen Sonos enheder.
Min router står hvor signalet kommer fra - dvs. samme sted jeg får tv-signal fra og desværre længst muligt væk fra køkkenet hvor min Sonos Play: 1 står. Routeren der er tale om, er den man som standard får med fra Yousee når man bestiller internet hos dem. Der er 9 m. fra router til hvor Sonos enheden står i køkkenet, selvfølgelig med et par mure imellem. |
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
kris ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-December-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1046 |
Køb en billig bridge (nu ned til 100 kr) på dba.dk, og placer den halvvejs. Mine forældre havde samne problem indtil de fik en ekstra enhed.
http://m.dba.dk/soeg/?soeg=Sonos+bridge /kris |
|
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
|
|
![]() |
|
Har en ekstra Sonos enhed egentlig ikke samme funktionalitet?
|
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
Jo, det skrev jeg tidligere i tråden. Men det er jo dyrere!
|
|
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9426 |
du burde prøve at sætte den tættere på for at se om det så virker. Måske har du konfiguret noget forkert, eller måske er den bare defekt ?
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Jeg har to uåbnede bringes stående. Jeg sender gerne en for 100 kr plus fragt. De er 1.5 år gamle, så der er stadig garanti.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
Min mobil har også ret svært ved at få forbindelse til mit wi-fi, og får det faktisk ret sjældent.
Routeren fra
Yousee giver adgang til to trådløse netværk på samme tid - en 2,4 GHz og en 5
GHz. Jeg bruger 5 GHz. nettet og det virker godt på min PC og tablet. Har det
noget at gøre med at Sonos enhederne og min mobil ikke er glade for et 5 GHz
netværk? Jeg har en Sony Xperia Z1 Redigeret af L'er - 20-April-2015 kl. 22:34 |
|
Pioneer PDP-LX5090
|
![]() |
|
Bitnissen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 117 |
Det er måske lidt flere der bruge udstyr på 2.4 GHz i dit lejlighed end i dine forældres hus: WiFi, ringeklokker, radiostyret legetøj m.m. Kabler er jo værd at overveje, hvis muligt. Ellers må du prøve med nogle Sonos enheder imellem. f. eks Bridge. Men ifølge Sonos skulle Boost jo kunne det, du efterspørger, men hører bare ikke om den... /Tommy
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |