recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vil det hjælpe at investere i en Sonos booster?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vil det hjælpe at investere i en Sonos booster?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vil det hjælpe at investere i en Sonos booster?
    Sendt: 06-April-2015 kl. 23:19
Jeg er lige flyttet og har opsat mit Sonos system. Dog kan min Sonos højttaler i køkkenet ikke få forbindelse, da rummet nok ligger for langt væk. Skal jeg i denne her situation investere i en Sonos booster, for at afhjælpe problemet eller er der andet jeg skal gøre? 
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 06:32
Boost skulle kunne hjælpe på det.   Måske du kan låne en i klubben ?

Ellers må du flytte din router. Eller lave et wifi AP tættere på køkken.

Hvor og hvordan står din router.    Hvilken router ?   Måske en bedre kan hjælpe.
Hvor langt er der fra router til køkken ?
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Point: 975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 07:31
Eller alternativt købe en af de utallige Bridges der er til salg på DBA, og sætte den et strategisk godt sted imellem dit Sonos grej.
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Point: 1046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2015 kl. 16:04
....eller en ekstra play:1 til et rum på vejen!
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 20:42
Min lejlighed er kun på 58 m2, så jeg synes det er ret underligt der er problemer med signalet. Mine forældres hus er på over 200 m2 og i flere etager. Ikke noget sted i det hus er der problemer med at nå nogen Sonos enheder.
Min router står hvor signalet kommer fra - dvs. samme sted jeg får tv-signal fra og desværre længst muligt væk fra køkkenet hvor min Sonos Play: 1 står. Routeren der er tale om, er den man som standard får med fra Yousee når man bestiller internet hos dem. Der er 9 m. fra router til hvor Sonos enheden står i køkkenet, selvfølgelig med et par mure imellem.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:17
Køb en billig bridge (nu ned til 100 kr) på dba.dk, og placer den halvvejs. Mine forældre havde samne problem indtil de fik en ekstra enhed.

http://m.dba.dk/soeg/?soeg=Sonos+bridge

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R, TP-link Deco M9 Plus'ere
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:20
Har en ekstra Sonos enhed egentlig ikke samme funktionalitet?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:24
Jo, det skrev jeg tidligere i tråden. Men det er jo dyrere!
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 21:49
du burde prøve at sætte den tættere på for at se om det så virker. Måske har du konfiguret noget forkert, eller måske er den bare defekt ?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:19
Jeg har to uåbnede bringes stående. Jeg sender gerne en for 100 kr plus fragt. De er 1.5 år gamle, så der er stadig garanti.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 22:25
Min mobil har også ret svært ved at få forbindelse til mit wi-fi, og får det faktisk ret sjældent.

Routeren fra Yousee giver adgang til to trådløse netværk på samme tid - en 2,4 GHz og en 5 GHz. Jeg bruger 5 GHz. nettet og det virker godt på min PC og tablet.

Har det noget at gøre med at Sonos enhederne og min mobil ikke er glade for et 5 GHz netværk? Jeg har en Sony Xperia Z1

Redigeret af L'er - 20-April-2015 kl. 22:34
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Bitnissen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-Oktober-2004
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bitnissen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2015 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af L'er L'er skrev:

Min lejlighed er kun på 58 m2, så jeg synes det er ret underligt der er problemer med signalet. Mine forældres hus er på over 200 m2 og i flere etager. Ikke noget sted i det hus er der problemer med at nå nogen Sonos enheder.
Min router står hvor signalet kommer fra - dvs. samme sted jeg får tv-signal fra og desværre længst muligt væk fra køkkenet hvor min Sonos Play: 1 står. Routeren der er tale om, er den man som standard får med fra Yousee når man bestiller internet hos dem. Der er 9 m. fra router til hvor Sonos enheden står i køkkenet, selvfølgelig med et par mure imellem.

Det er måske lidt flere der bruge udstyr på 2.4 GHz i dit lejlighed end i dine forældres hus: WiFi, ringeklokker, radiostyret legetøj m.m.

Kabler er jo værd at overveje, hvis muligt. Ellers må du prøve med nogle Sonos enheder imellem.
f. eks Bridge. Men ifølge Sonos skulle Boost jo kunne det, du efterspørger, men hører bare ikke om den...

/Tommy
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu