recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streaming af musik og film til receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streaming af musik og film til receiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 376
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morteng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Streaming af musik og film til receiver
    Sendt: 16-April-2015 kl. 22:09
Halløj

Jeg har en ældre receiver (Onkyo 706) som jeg ikke har nogle muligheder for at streame til, og jeg er ved at være træt af at bruge HDMI fra PC for at se f.eks. HBO og tilsvarende jackstick for at høre Spotify. I den forbindelse søger jeg en enhed jeg kan tilslutte receiveren hvor jeg får mulighed for trådløst at streame til. Findes der sådan en? I så fald hvad skal jeg have fat i?

På forhånd tak!
[ Samsung 65KS8005 | Onkyo 706 | Jamo Classic 8 + HarboSound Sat 10 ]
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 07:46
Kan en ChromeCast ikke det du efterspørger?

Jeg har en ChromeCast i min receiver jeg anvender til HBO, Netflix og radio via TuneIn app.

Om Spotify har ChromeCast indbygget aner jeg dog ikke, da jeg ikke selv har Spotify.
In a world gone mad, we will not spank the monkey, the monkey will spank us!
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morteng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 09:09
Jeg har en kammerat som har en Chromecast, der er synlige artefakter når han streamer f.eks. Netflix. Har han fået en mandagsmodel, eller skal man regne med ringere kvalitet med Chromecast?

Derudover, kan man spejle sin PC desktop? og streame f.eks. MKV filer?
Til top
python Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2010
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér python Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 09:24
Jeg streamer netflix igennem chromecast og det kører fint. Dog er det vist ikke 1080p.

At spejle desktop, er vist muligt, men kun på beta stadie endnu. Google Chrome har en funktion til at caste en enkelt tab.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 10:25
Netflix gennem Chromecast er 1080p.

Personligt syntes jeg kvaliteten gennem Chromecast er god.

Jeg har ikke sammenlignet Netflix Win 8 app (Det jeg brugte før) imod Netflix Chromecast.

Men jeg har sammenlignet HBO browser vs. HBO Chromecast. Der vinder HBO Chromecast klart. For det første er HBO Chromecast 1080p vs 720p i browseren. Desuden var browser versionen elendig når kameraet panorerede. Det problem oplever jeg ikke på Chromecast versionen.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Point: 1760
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RuneH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 10:44
Nu bruger jeg som regel Apple TV til Netflix, men har for nyligt testet den via min Chromecast, da en kammerat også sagde det var dårlig kvalitet han oplevede derhjemme. Han havde droppet den pga. det. Vi testede, og må sige kvaliteten ikke fejler noget - længere.. Der har været en del opdateringer, så måske det er fikset der undervejs? 
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 10:54
Denne her gøre det også godt syntes jeg
http://www.harmankardon.dk/harman-kardon-product-detail_dk/hk-bta-10-eu.html
Mvh.
Til top
power Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-December-2008
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér power Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 10:55
Hvis det er til musik.
Til top
morteng Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér morteng Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 11:29
Kan man streame 5.1 lyd via Chromecast til sin receiver? Og hvad med HD lydformaterne?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2015 kl. 11:52
Det afhænger af kilden/app. 

Jeg ved at Netflix er i 5.1 DD+. HBO/Viaplay er 2.0.

HD lydformater tror jeg er et no go.

Redigeret af Silentbob - 17-April-2015 kl. 11:52
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2015 kl. 10:40
Chromecast kan ikke tage HD lydformater. Men understøtter op til 7.1 via Dolby Digital Plus eller via AAC.

Mine oplevelser er, at den kræver til gengæld godt wifi for at fungere optimalt. Er skiftet væk fra bruge min Windows 8.1 app og over til Chromecast med Netflix.

Kan hvertfald unden problemer streame remux bluray som Ringenes Herre, Hobitten, Edge of Tomorrow osv osv uden den buffer. Men har også et wifi access point indenfor 1 meter af alle 4 Chromecasts.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 07:20
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Kan hvertfald unden problemer streame remux bluray som Ringenes Herre, Hobitten, Edge of Tomorrow osv osv uden den buffer. Men har også et wifi access point indenfor 1 meter af alle 4 Chromecasts.

Streamer du lokalt indhold fra en NAS eller lignende igennem din Chromecast?

Hvis du er, er jeg meget nysgerrig efter hvordan du gør?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu