recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex - boks til afspilning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex - boks til afspilning?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 582
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex - boks til afspilning?
    Sendt: 19-April-2015 kl. 14:28
Min Boxee Box trænger til en afløser. Jeg har leger lidt med Plex på min pc, og det ser fiiiint ud. Derfor har jeg et spørgsmål:

Hvilken 'boks' (maskine, apparat) skal jeg købe til at afspille mine film via Plex på mit Panasonic VT50?

Det er hensigten, at film og serier skal afspilles lokalt fra tilsluttede HDDer. Det kunne være fedt, hvis 'boksen' kan gøre, så jeg kan streame til mine iPads mv.

PS: jeg er ikke intereseret i en pc, som skal sluttes til TVet, men derimod en slags boks a la Boxee Boks.

Tak for hjælpen.
Til top
Ottendahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-August-2010
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottendahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 14:41
Dvs den skal køre som server? Så er der kun en computer.... Evt en nas, men den kan ikke afspille lokalt.

Mvh
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 14:50
Det vigtigt er, at jeg kan tilslutte eksterne HDDer. Serverdelen kan jeg godt klare mig uden.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottendahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 15:10
Du kan ikke slippe for serverdelen! Det er hele kernen i et plex setup...

Mvh
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 15:25
Så det, du siger, er, at Plex ikke kan afspille film, der ligger lokalt? Hmmmm... Lyder lidt underligt. En pc kan jo gøre det. Så jeg søger blot en boks med en pc i, så at sige. Findes en sådan ikke?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ottendahl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 15:26
Korrekt, Intel NUC måske...
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 15:33
Ok. Tak for svarene.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 16:53
PLEX er blevet splittet i 2 ifh. KODI/XBMC. Så der kræves både en server og en klient. Du kan sagtens installere både server og klient på samme maskine, men du kan ikke undværer serveren.
Jeg har plex kørende på min MacMini på kontoret. Jeg kan så afspille på min ATV via AirPlay (fra iPad), eller lokalt på iPad. Men plex klient delen findes til et hav af platforme. Men den kræver som sagt en server.

PS. Denne adskillelse har også gjort at der findes en plex app til IOS, og at der højst sandsynligt vil komme en plex app til ATV lige så snart apple kommer med en app store til ATV. Du vil ikke komme til at se en KODI app, da Apple nok ikke vil tillade at et mediecenter installeres.
Til top
Waqas Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Waqas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 23:46
En Raspberry Pi, med Rasplex kan modificeres til at køre filer lokalt, kører selv med denne løsning, det spiller maks.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Point: 372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 07:50
Jeg bruger Plex på min iMac komputer, så har jeg Plex på min iPad som jeg styrer det fra.
En Chromecast er forbundet til TV'et, og den gør det væsentlig bedre end min Apple TV.

Jeg har forsøgt rigtig mange ting, når det kommer til streaming af indhold fra min computer til mit TV.
Løsningen med Plex og en Chromecast, er uden sammenligning den bedste løsning.
Bedre billede kvalitet end når jeg kører det via Apple TV, og billedet er helt rolig uden lag af nogen art..
Kan klart anbefales :-)

Redigeret af Moulder - 20-April-2015 kl. 07:50
Mvh

Moulder
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:46
Du kan overveje en QNAP HS-251. Det er en NAS med HDMI out. Jeg overvejer selv en sådan en når jeg finder en tuner/CI til den.
Mvh dan.
Til top
KeWa Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KeWa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-April-2015 kl. 09:54
Jeg har en synology ds210+, som måske kan bruges til noget?? Det står gemt væk - ikke tilsluttet - i et skab.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu