|
Xbmc |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
KJ84 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Maj-2015 Status: Offline Point: 3 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2015 kl. 08:17 |
|
Hej Alle
Håber i kan hjælpe en total newbie. Jeg har lige invisteret i en raspberry pi b+. Og jeg kan simpelthen ikke få den til at vise mine video filer. Jeg har alt liggende på en server (kører windows 7) og mapperne skulle være delt. Men hver gang jeg går ind i XBMC og vælger video - tilføj - gennemse - Windows smb - workgroup - server og så kommer jeg ikke længere. Den bliver ved med at bede om et brugernavn og en kode? Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at få sat dette op?
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Du skal investere i to nøglespiller til MPEG2 og AVC til små 30kr.
Men hvorfor har du dog købt B+ modellen? Der er en RPi2 model B. Den er betydelig kraftigere.
|
||
![]() |
||
|
Hvorfor jeg har købt b+ modellen.. Ærligt talt, fik den til en 50. Så tænkte jeg lige vil afprøve det, inden jeg evt investerede i den store model. Disse 2 har jeg købt inde på rasperry.org Mit store problem er som sagt at få den til at tilgå min server
|
||
![]() |
||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2423 |
|
Jeg vil gætte på du skal bruge samme brugernavn og kode som du bruger på windows 7 maskinen.
|
||
![]() |
||
fredizy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Status: Offline Point: 60 |
|
Du kan slå godkendelse af smb fra på Pi'en. Hvilken image kører du med - Openelec?
|
||
![]() |
||
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
|
Din mappe på windowsmaskinen skal være delt
Der skal være en bruger som minimum har læse rettigeder til mappen Du skal kende brugernavn og adgangskode for brugeren. (det kan godt være det samme som din almindelige windows bruger) Brug disse informationer, når du skal logge på via smb
Redigeret af tobywan - 02-Maj-2015 kl. 12:48 |
||
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
||
![]() |
||
DiscomanDK ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Februar-2008 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1423 |
|
Det har vel ikke det helt store med sagen at gøre. Det er vel ikke selvskrevet at han skal afspille den slags film? Det meste er jo i mp4, så der behøver man ikke at købe ekstra licenser. Derudover har det jo intet med indlogning via SMB at gøre. |
||
![]() |
||
|
Kører med OSMC og der er ingen kode på eller brugernavn på. Og den vil ikke logge ind, beder bare hele tiden om en kode og brugernavn.
|
||
![]() |
||
Hackerjac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 25-September-2008 Sted: Videbæk Status: Offline Point: 2735 |
|
mp4 er kun en container ligesom mkv og avi, så hvis mp4 containeren indholder enten mpwg2 eller vc-1 video stream skal der bruges licenskeys til at afvikle dem med HW decodning |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |