recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbmc
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbmc

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KJ84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Maj-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KJ84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Xbmc
    Sendt: 02-Maj-2015 kl. 08:17
Hej Alle

Håber i kan hjælpe en total newbie.

Jeg har lige invisteret i en raspberry pi b+. Og jeg kan simpelthen ikke få den til at vise mine video filer. Jeg har alt liggende på en server (kører windows 7) og mapperne skulle være delt. Men hver gang jeg går ind i XBMC og vælger video - tilføj - gennemse - Windows smb - workgroup - server og så kommer jeg ikke længere. Den bliver ved med at bede om et brugernavn og en kode? Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med at få sat dette op?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 08:25
Du skal investere i to nøglespiller til MPEG2 og AVC  til små 30kr.
Men hvorfor har du dog købt B+ modellen? Der er en RPi2 model B. Den er betydelig kraftigere. 
Til top
KJ84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KJ84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 08:32
Hvorfor jeg har købt b+ modellen.. Ærligt talt, fik den til en 50. Så tænkte jeg lige vil afprøve det, inden jeg evt investerede i den store model. Disse 2 har jeg købt inde på rasperry.org Mit store problem er som sagt at få den til at tilgå min server
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 09:47
Jeg vil gætte på du skal bruge samme brugernavn og kode som du bruger på windows 7 maskinen.
Til top
fredizy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredizy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 11:33
Du kan slå godkendelse af smb fra på Pi'en. Hvilken image kører du med - Openelec?
Til top
tobywan Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Point: 406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobywan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 12:41
Din mappe på windowsmaskinen skal være delt
Der skal være en bruger som minimum har læse rettigeder til mappen
Du skal kende brugernavn og adgangskode for brugeren. (det kan godt være det samme som din almindelige windows bruger)
Brug disse informationer, når du skal logge på via smb

Redigeret af tobywan - 02-Maj-2015 kl. 12:48
Panasonic VT50 - B&W CMs2
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 12:47
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Men hvorfor har du dog købt B+ modellen? Der er en RPi2 model B. Den er betydelig kraftigere. 

Det har vel ikke det helt store med sagen at gøre. Det er vel ikke selvskrevet at han skal afspille den slags film? 

Det meste er jo i mp4, så der behøver man ikke at købe ekstra licenser. Derudover har det jo intet med indlogning via SMB at gøre. 

Til top
KJ84 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KJ84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 22:15
Kører med OSMC og der er ingen kode på eller brugernavn på. Og den vil ikke logge ind, beder bare hele tiden om en kode og brugernavn.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 22:21
Oprindeligt skrevet af DiscomanDK DiscomanDK skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Det har vel ikke det helt store med sagen at gøre. Det er vel ikke selvskrevet at han skal afspille den slags film? 

Det meste er jo i mp4, så der behøver man ikke at købe ekstra licenser. Derudover har det jo intet med indlogning via SMB at gøre. 

mp4 er kun en container ligesom mkv og avi, så hvis mp4 containeren indholder enten mpwg2 eller vc-1 video stream skal der bruges licenskeys til at afvikle dem med HW decodning
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu