recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi 2 alternativ? (m. HD lyd)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi 2 alternativ? (m. HD lyd)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raspberry Pi 2 alternativ? (m. HD lyd)
    Sendt: 02-Maj-2015 kl. 17:56
Hej!
Jeg har leget lidt med en lånt raspberry pi, og jeg elsker at den kan være permanent tændt, bruger CEC og har et lækkert medie center indbygget (KODI/XMBC). Til gengæld mangler den jo passthrough af DTS Master HD og TrueHD.

Har er i et forslag til et alternativ, som understøtter ovenstående?

Den skal bare være stabil og køre med så meget automatik som muligt, fx. filmindeksering.

Jeg har også en popcorn hour A200, men jeg får den sjældent brugt, da den tager lang tid om at starte og dens "medie center" er dårligt. Et alternativ kunne være Vero. Men jeg bange for at den ustabil, da den stadig er i beta. Gode råd /erfaringer modtages

Redigeret af DanishBacon - 02-Maj-2015 kl. 18:22
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top
jan.carsten.pedersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 15-April-2015
Sted: vorbasse
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan.carsten.pedersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 21:31
Hejsa
der er en lille dims der hedder Vero som kører OSMC (kodi) Den er hurtigere end pi 2 siger de der har prøvet den:)

Den skulle have en slags app store til android app og net browser somt den skulle kunne køre hd lyd igennem.

Jeg kan kunne finde enkelte videoer af styresystem i funktion og det ser ok ud. Det ser lidt anderledes us end kodi men man kan selv bestemme temaer:)

Tro den bliver god har selv pi 2 og overvejer Vero en del
Til top
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2005
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 21:56
Vero fra osmc.tv er en OEM-version af Cubox-i2 fra SolidRun dual-core Freescale i.MX6 Dual Cortex A9.
Cubox-i findes også i en quad-core version: Cubox-i4Pro med 2GB ram. Se alle specs her.

OSMC er efterfølgeren til RaspBMC, som er en af XBMC/ Kodi-varianterne til Raspberry Pi (+ et par andre, bl.a. Vero).
I OSMC kan du selv vælge om du vil bruge OSMC-skin'et, eller et af XBMC/ Kodis skins.

Jeg overvejede selv en Cubox-i4Pro, men jeg synes den er for dyr i forhold til en Raspberry Pi 2 - men nu har jeg heller ikke brug for DTS Master HD og TrueHD.

Redigeret af Zulu - 02-Maj-2015 kl. 21:57
Til top
bleze Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 28-Maj-2005
Point: 491
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleze Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 22:21
Intel NUC Celeron. Ingen over og ingen ved siden af :)
Til top
DanishBacon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 23-Februar-2007
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanishBacon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2015 kl. 22:47
Oprindeligt skrevet af jan.carsten.pedersen jan.carsten.pedersen skrev:

Hejsa
der er en lille dims der hedder Vero som kører OSMC (kodi) Den er hurtigere end pi 2 siger de der har prøvet den:)

Ja, jeg har også læst om den Det skræmmer mig dog lidt, at der er kun et 3 videoer om den på youtube. Så måske at den har et ret lille community/stadig er i beta-test.
LG OLED C8 65” | Marantz SR7010 | XTZ 99.36 | Nvidia Shield TV | Squeezebox
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu