|
NAS til Plex Media Server og DVB-Link TV Server?? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Maj-2015 kl. 22:16 |
har 3300 kr.til en NAS pris er kun for nas ikke HDD.
skal bruges til Plex Media Server og DVB-Link TV Server. hvad kan i anbefale at købe? den skal kun Transcoding Media i Plex Media Server og have gode app til android hvor man kan se sine filer. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvorfor ikke bare bruge Plex på android?
Når du siger transcoding og NAS, så lugter det af problemer og vil langt hellere anbefale dig bygge en server. De fleste NAS egner sig ikke til at transcode, og dem der gør så snakker vi om maks en stream som ikke må være meget "større" end en 1080p @10mbit. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
kimc88 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2006 Status: Offline Point: 237 |
Vil også bruge plex på Android og chromecast.
Ville ikke selv kunne bygge en server så der for ville jeg ikke kunne det? |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Så begynder det at blive et "problem". Fordelen ved NAS er at det er så brugervenligt :) Har du overvejet om du skal køre raid eller ej? Dvs spejle diskene for større datasikkerhed, hvis en disk går i stykker, eller om du bare vil udnytte alt pladsen og tage det som en mand hvis en disk brænder sammen.
Redigeret af JordanDK - 04-Maj-2015 kl. 09:46 |
|
|
![]() |
|
Du kan se her hvilke NAS der både egner sig og ikke egner sig til Plex Media Server.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/tuddMDDk9KaCMDFc4cgG1kA/htmlview Edit: De eneste jeg kan se, som kan transcode alt ligger en del udenfor dit budget. Så ville som sagt gå server vejen, hvilket jo i bund og grund bare er en alm pc. Hvor du selv vælger styresystem og sætter alt op. Den vej har jeg selv gået i gennem flere år og min server kører bare med ganske alm Windows 8.1. Redigeret af JordanDK - 04-Maj-2015 kl. 09:56 |
|
|
![]() |
|
tror det skal vær RAID 1. det har jeg på min nas som jeg har nu |
|
![]() |
|
ilithanos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2012 Sted: DENMARK Status: Offline Point: 32 |
Vil også fraråde dig at købe en nas, men istedet gå efter en løsning som eksempelvis en HP microserver og så vælge et styresystem du kan finde ud af at anvende :)
|
|
![]() |
|
ville jeg kunne bruge den her HP ProLiant MicroServer Gen8 Entry - Celeron G1610T http://www.pricerunner.dk/sp/hp-proliant-microserver-gen8.html |
|
![]() |
|
ilithanos ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-Juli-2012 Sted: DENMARK Status: Offline Point: 32 |
Ved ikke hvor godt den celeron performer, men køre selv med en ældre microserver med en amd dual core, og den transcoder fint det jeg kaster efter den, bruger en plex server på freebsd på den med en ps3 med plex app som afspiller, vil sige at det er en god idé at få rigeligt med ram ;)
|
|
![]() |
|
Vilken operativsystem ville du vælge ? |
|
![]() |
|
Det afhænger helt af hvad du kender til brugen af, nogle er selvfølgelig mindre ressourcekrævende end andre, men det vigtigste må jo være support for de programmer du vil bruge samt en brugerflade Du kan finde rundt i, selv er jeg en terminal bruger, men det er de færeste der trives med det ;)
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
Oplagt valg ville jo umiddelbart være en af Synologys DSxxxplay modeller, som er en NAS med indbygget hardware decoder, men så vidt jeg kan forstå er der ikke indbygget support af denne i PLEX og så når du alligevel ikke langt i praksis...
I forhold til valg af NAS, ville det også være hensigtsmæssigt, hvis du gør opmærksom på dit lagerbehov, så man ved om du har brug for noget med plads til 1, 2, 4 eller måske flere HDD'er. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |