recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pc og musik software. Hvad er populært pt?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pc og musik software. Hvad er populært pt?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pc og musik software. Hvad er populært pt?
    Sendt: 07-Maj-2015 kl. 04:52
Jeg bruger min pc som lagerplads og til at afvikle stream-sites som Wimp, og til alle mine MP3 og Flac musikfiler.
Men jeg vil jo gerne have et fedt setup, software og brugerflademæssigt og hardwaremæssigt. Og kører pt med: DuneHd boks optisk ud til Marantz pm6003, videre til Yahama Ns777 gulvhøjttalere.
Og den har ikke et særligt fedt interface, men man kan vist opgradere det til zapitti. Men så skal man også kører en lokal zapitti tjeneste på pc´en, og det mangler jeg en router for at gøre. Nå men lang historie kort, hvordan laver man et fedt mediecenter, der afspiller bit-perfect flac og mp3 filer, som har et godt interface, brugervenlighed, og hvor man ikke skal sidde foran ens pc.
Jeg tænker noget touchscreen feks en tablet monteret på et eller andet stående grej, der spejler min pc på en eller anden måde.

Jeg kan ikke rigtigt hitte ud af det, hvordan jeg får det fedeste musik-afspilning setup, samtidig med at jeg har mulighed for at stream Wimp og afspille musikvideoer og Youtube osv. Kan det lade sig gøre, samtidigt med at man bevæger sig væk fra ens pc-skærm og over på en tablet af en art? Så man er mere fleksibel, og får et fedt interface?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 15:02
Squeezebox, Sonos etc?
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 15:55
Nej så flytter jeg jo til en ekstern DAC. Hvis jeg bruger en streamboks.
Jeg har en fin nok dac i min stereoforstærker.
Det er en tablet-løsning jeg leder efter, der fungerer.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4052
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 16:07
Hvis du ikke har noget Wlan kan du glemme det. Men kodi er et fint software til både musik og film
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 16:08
Du kan vel selv vælge om du bruger DAC'en i eks. Squeezebox/Sonos eller DAC'en i forstærkeren - forstår vist ikke rigtigt problemet.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19562
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2015 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af isaac isaac skrev:

Og den har ikke et særligt fedt interface, men man kan vist opgradere det til zapitti. Men så skal man også kører en lokal zapitti tjeneste på pc´en, og det mangler jeg en router for at gøre.

Hvorfor mangler du en router til det?

Nå men lang historie kort, hvordan laver man et fedt mediecenter, der afspiller bit-perfect flac og mp3 filer, som har et godt interface, brugervenlighed, og hvor man ikke skal sidde foran ens pc.

Rasbperry Pi med KODI?

Jeg tænker noget touchscreen feks en tablet monteret på et eller andet stående grej, der spejler min pc på en eller anden måde.

Vil du lave fjernbetjening af brugerfladen på din PC?

Jeg kan ikke rigtigt hitte ud af det, hvordan jeg får det fedeste musik-afspilning setup, samtidig med at jeg har mulighed for at stream Wimp og afspille musikvideoer og Youtube osv.

Hov - musikvideoer. Nu skal du have en skærm på, skal du ikke? Så er tablet vel ikke nok, nu er vi ovre på et tv....

Kan det lade sig gøre, samtidigt med at man bevæger sig væk fra ens pc-skærm og over på en tablet af en art? Så man er mere fleksibel, og får et fedt interface?

En apple dims i hånden, med en apple tv boks ved siden af. Og så en NAS med alle dine filer på (gerne en der kan lege itunes server).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 00:10
@KlausDM
Jeg har ikke lige svar på alle dine spørgsmål. Jeg savner bare en samlet fed musik-afspilningsløsning, med en god brugerflade, der kan køre på en anden skærm end min pc-skærm.
Måske er det bare noget jukebox-software jeg leder efter, og måske også bare en sekundær skærm, en touchscreen af en art. Ja og så måske også en seperat computer. Med mindre en tablet kan klare det hele, og med godt output osv. Så er det jo fint nok.
Måske kan jeg bruge KODI, eller Zappiti et eller andet der virker med bit-perfect output.
Også gerne med HD-lyd understøttelse.  Så kommer der også en fed grafisk brugerflade oveni.

Pc´en klarer vel fint opgaven tænker jeg som udgangspunkt til at afvikle alt. Men samtidig vil jeg også gerne have en ekstern løsning. Og så har jeg også min Dune HD boks der tager sig af alle mine hd film.
Jeg tror det er bedst at min pc fungerer som lagerplads og internet-browser osv, og så afvikler jeg musik og musik-stream og medieafspilning generelt på andre enheder, men liggende stadigvæk på mine pc´s harddiske.
Kan man spejle sin pc over på en tablet? Så man kan bruge den både som ekstra skærm og også som en separat lille computer med skærm? Ellers må jeg ud i en tablet og sekundær touchscreen løsning. Gider ikke bruge min pc-skærm samtidig med at jeg bruger mine medier, med mindre jeg browser internettet eller spiller feks poker eller bruger min pc.

Redigeret af isaac - 08-Maj-2015 kl. 00:11
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2015 kl. 07:26
Har du overvejet en netværksharddisk (NAS) til at lagre film og musik (...og dokumenter, billeder, backup osv), så du kan frigøre din computer og have en mere skræddersyet løsning?
Jeg er godt tilfreds med mine Squeezebokse der agerer streamingenheder rundt omkring i hytten - de kan fjernbetjenes med infrarød, på selve enhederne (touchskærme, knapper osv), via en webside og via apps fra iPhone og Android enheder.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2015 kl. 03:06
Lidt meget sent svar. Men ja jeg overvejer en NAS af en art, men så alligevel ikke. Min pc kan fint klare at agere lagerplads som udgangspunkt. Ellers så bygger jeg selv en NAS med FreeBSD tror jeg det hed, eller andet styresystem der er tilpasset NAS-computere.

Jeg må lige kigge på Squeezebox.
Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad andre bruger når de streamer feks lossless musik fra Spotify og Wimp/Tidal, eller streamer fra Youtube osv. Om det er en blanding af noget afviklet fra ens pc, andet fra apps i tv´et, noget andet fra en eller anden musikenhed feks IPod osv. Jeg synes det hele kan være så kompliceret nogle gange. Jeg vil væk fra pc-skærmen og have en god og fed løsning for så mange af musik/video/film afspilningerne som muligt, uden at det koster en bondegård.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 01:27
Mangler stadigvæk en standalone løsning. 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu