|
OSMC (raspberry pi 2) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Maj-2015 kl. 13:31 |
Eftersom min Boxee Box 'døde', så har jeg anskaffet mig en Raspberry Pi 2. Intentionen var at køre xbmc/kodi, men jeg kunne ikke finde ud af at installere denne, så jeg endte med OSMC (hvilket er en ny version af førnævnte, hvis jeg læser korrekt).
Nå, men mit spørgsmål er, at efter jeg har opsat RPien, installeret OSMC og tilsluttet eksterne HDD, så kan jeg godt finde og afspille mine film (primært .mkv i 1080p), men jeg kan ikke tilføje dem, så de ses under "Film" på en såkaldt movie wall (a la Boxee Box). Hvordan hulen tilføjer jeg forskellige biblioteker med film, som OSMC så skanner og opsætter på en movie wall? Tusinde tak for hjælpen. |
|
![]() |
|
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan evt også prøve Openelec, det starter lidt hurtigere, hvis det har interesse.
Det bedste råd er nok at gå på youtube og søg, der er simpelthen SÅ mange videoer, hvor folk gennemgår alle funktionerne i KODI/OSMC/XBMC. Men ellers plejer jeg bare at vælge 'videoer' --> filer --> tilføj. Så kommer der en menu frem, hvor du kan navigere til din filmsamling. Når du har valgt mappen, bliver du spurgt hvad mappen indeholder, og så kan du scrolle frem til 'Movies' eller 'Serier' etc etc, og så scanner den automatisk indholdet. Derefter burde det komme frem i hovedmenuen i XBMC/KODI/OSMC Jeg plejer bare at sætte fildeling til på min computer, og så kan XMBC selv finde samlingen der. Redigeret af nexium - 07-Maj-2015 kl. 14:19 |
|
![]() |
|
KeWa ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 16-November-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 582 |
Tak. Jeg er med frem til "tilføj", men så kan jeg ikke rigtigt komme videre.
Har du link til en youtube-video, det viser, hvordan man tilføjer film fra eksterne HDD? |
|
![]() |
|
nexium ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2011 Sted: København Status: Offline Point: 154 |
Jeg har ikke lige prøvet OSMC, så jeg ved ikke om det er anderledes i deres menu-system. Men ellers kan jeg anbefale Openelec's version af KODI/XBMC, det virker hvert fald hver gang.
Ang. youtube, så er det bare at søge på xbmc add files from hard drive og se lidt efter. Redigeret af nexium - 07-Maj-2015 kl. 20:15 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |