|
Endnu et hjælp til ny HTPC topic... |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
rumlepraasen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Maj-2015 kl. 13:59 |
|
Hey. Jeg skal have mig en HTPC. Jeg har indtil nu bare haft en gammel bærbar sat til mit TV, men den er begyndt at slukke i tide og utide, sikkert fordi den bliver for varm.
Den skal fungere som en alm. computer med Win 7, muligvis win 10, ikke noget med xbmc eller noget. Mine krav er vist ikke så store. Udseendet er ikke umiddelbart et issue. Den skal gerne kunne afspille HD og senere hen 4K uden problemer. Den skal helst have Optisk lydudgang. Gerne forholdsvis lydløs Gerne så billigt som muligt. Gerne max 3000 kr. Jeg har SSD, Harddisk, tastatur osv. Nogen der vil komme med nogle forslag til hvad jeg skal købe, da jeg slet ikke er inde i alt dette... ![]() Redigeret af rumlepraasen - 07-Maj-2015 kl. 14:28 |
||
![]() |
||
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvad skal den kunne udover HD video og at have tos-link? Hvis ikke den skal kunne andet ville jeg da foreslå en WD TV live? Den kan så ikke 4k, men så bytter du den da beru ud når det bliver relevant.
|
||
![]() |
||
rumlepraasen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 108 |
|
Som jeg skriver, skal den kunne fungere som en Alm. PC med Win 7/10.
Diverse mediaplayers er ikke en mulighed. Redigeret af rumlepraasen - 07-Maj-2015 kl. 14:15 |
||
![]() |
||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10580 |
|
Der er f.eks. de forskellige Zotac zbox modeller samt Asus VivoPC. De burde nemt opfylde dine krav og holder sig indenfor prisrammen.
Flemming |
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
![]() |
||
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
|
Tror desværre ikke det er realistisk med det budget du har. der er godt nok ikke meget udstyr i dag der kan håndtere 50hz 4K og der er så vidt jeg ved udelukkende hdmi2.0 stik på geforce 960
|
||
![]() |
||
|
Hvad med sådan en Intel NUC? Hvordan får jeg 5.1 lyd over i mit gamle Logitech Z55oo fra sådan en?
Hvilken processor vil i anbefale, hvis jeg køber en Asrock, NUC eller VIVO? En celeron er vel ikke meget værd, eller hva? Tænker det skal være enten i3 eller i5, ik? 4K er egentlig heller ikke et krav. Jeg troede egentlig bare det meste nye ville kunne afspille det? Redigeret af rumlepraasen - 07-Maj-2015 kl. 19:02 |
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
|
hvad er egentligt problemet med 4k? det her bord skulle fint understøtte 4K |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
|
@SVSommer
Ja kan mit også, men ikke 4K @ 60Hz. |
||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
||
![]() |
||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
|
Hvis du køber en computer uden optisk udgang, så kan du købe et USB lydkort og spæde op med.
|
||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
||
![]() |
||
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
|
Prøv at kigge i denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=139868&PID=1412376&title=mini-pc-med-mange-krav#1412376 lign. krav. En anden mulighed, hvis man køber en computer uden optisk udgang, er enten at lave en SPDIF bracket a la https://www.google.dk/search?q=SPDIF+Optical+and+RCA+Out+Plate+Cable+Bracket&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=WqhPVanYBYn_UqzDgZAH eller lave den selv, hvilket ikke ser svært ud |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |