recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Plex
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Plex

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Plex
    Sendt: 15-Maj-2015 kl. 09:05
Nogle der har prøvet Plex.

Jeg har installeret Plex Media server. Jeg synes den opfører sig mærkeligt.

Når jeg sætter en sang til afspilning på computeren, kommer der ikke lyd ud af højtaleren. Men ellers ser det ud til at den gør, hvad den skal. (Computeren virker fint med f.eks. Itunes og systemlyde m.m.)

Når jeg fra en mobil enhed starter en afspilning, kommer der heller ikke lyd ud.

Jeg har ikke købt Plex Pass, fordi jeg vil være sikker på at det virker. Som jeg har læst det, skulle man kunne høre et minut af hver sang, hvis man ikke har købt Plex Pass. Så jeg har mistanke om, at problemet vil være der forsat, selvom jeg køber Plex Pass.

Lige nu er der et yderligere problem. Når jeg sætter en sang fra et album i gang, springer den hele tiden videre til næste sang og næste sang osv.  (Så den er gennem hele pladen på 10 sekunder :-) - dog stadig uden lyd.

Nogen der har en ide om hvad der er galt :-)

På forhånd tak.

Steffen

Redigeret af Steffen32 - 15-Maj-2015 kl. 09:06
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2015 kl. 17:22
du ved godt at der er media server og en klient som skal installeres ikke? - Media server kan ikke stå alene, og du skal have en comp med klienten på(kan selvfølgelig være samme maskine). Ellers er der overhovedet ingen sjov ved det. Plex er en af de få med airplay som virker ret ok.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2015 kl. 15:59
Men det giver da ingen mening, at jeg ikke skulle kunne afspille filer. Jeg kan jo logge på og se albums med musik og starte en afspilning. Jeg kan se den afspiller og tiden går fremad. Der kommer bare ikke noget ud af højtaleren. Det hele sker gennem Chrome browseren.

Jeg har downloaded en klient på min telefon. Den ser også ud til at kunne starte en afspilning, men der kommer ikke lyd. Der står godt nok, at jeg skal tegne abbonnement, men der står også, at hvis jeg ikke gør det, kan jeg kun få lov til at afspille et minut af sangen. Jeg tænker at det må være en form for prøve, for at se, om man vil købe Plex Pass abb. eller betale for en engangs licens til den enhed.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2015 kl. 21:43
du kan ikke afspille direkte fra serveren. Det skal være gennem klienten(det er derfor det hedder en server!).

Plex pass er hvis du vil have mulighed for at se tingene udenfor huset. Eller vil have flere forskellige brugere. Du skal bare køre plex home theater uden at oprette nogen bruger, så skulle den meget gerne kunne  finde serveren selv uden du skulle gøre ret meget. Men du skal selvfølgelig ind på serveren først og oprette nogle mediebiblioteker. - eventuelt tag et lille kig på nogle af de guides der er derude på det store net.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2015 kl. 23:27
Ok - tusinde tak for input. Jeg prøver at installere mediacentret :-)

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2015 kl. 23:39
[QUOTE=claus_jac]
Plex pass er hvis du vil have mulighed for at se tingene udenfor huset. Eller vil have flere forskellige brugere.
[/QUOTE]

Det er ved at være en ret udbredt misforståelse. Du kan GODT bruge Plex ud af huset uden Plex pass. Bruger det selv ofte, og jeg har aldrig betalt til Plex pass.

Redigeret af Nagash - 16-Maj-2015 kl. 23:41
Til top
ilithanos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Juli-2012
Sted: DENMARK
Point: 32
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ilithanos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 10:03
Kan da sagtens afspille både musik pg film direkte i browseren fra min plex server :o tyder på at den måske ikke kan transcode til et format der kan afspilles i den browser eller at der er andre settings der ikke er som de skal være :)
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 11:30
Måske lidt hjælp her:
https://support.plex.tv/hc/en-us/articles/201214687-Audio-Configuration-Guide-Plex-Home-Theater
eller måske
preferences->system->advanced has a separate option for Audio Output device. Set that to built-in output
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonaskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 11:37
Man kan godt afspille musik og andre filer uden at installere en klient, ved at logge ind via en browser.
Det lyder til at det er det som du gør.

Det lyder også underligt at den siger at su skal oprette abbonent, for du kan sagtens spille musik uden Plex Pass.
Måske har du føet oprettet et Premium library, da du lagde musikken ind?
Dette er kun for Plex Pass og kommer med en masse ekstra features.
Jeg ved ikke om man får mulighed for at oprette et Premium Library, uden at have Plex Pass, da jeg selv har det.

Men hvis det er det du har fået gjort, så ville jeg slette library igen og oprette et nyt standard library. Så bør du kunne spille alle dine sange, uden den 1 minuts begrænsning.
Jeg ved ikke om det løser dit problem, men det fjerner ihvertfald en fejlkilde.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steffen32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2015 kl. 20:45
Ja det hele er lidt mystisk. Som jeg læser det, burde man kunne spille i browseren. Men når jeg klikker på et nummer i et album, spiller den ikke rigtigt. I loggen, står der at den afspiller en sang. Men den pendler bare gennem numrene, uden at der kommer lyd. Det går også for hurtigt, til at man vil kunne høre det store.

Dem med at den vi have mig til at oprette et Plex Pass abb. er når jeg forsøger at afspille på min android telefon via en Plex app.

Jeg har forsøgt at finde indstillinger, som det giver mening at ændre uden held. Lyd m.m. virker fint på computeren uden for Plex miljøet.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2015 kl. 14:05
Prøv en anden browser ;)

Ellers må du rode lidt med indstillingerne, det virker fint her med musik uden Plexpass i alle browsere og via plex app på android mobil, to iPhones og to iPads.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu