|
Sweetspot er for smalt. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Maj-2015 kl. 21:20 |
Hej,
Jeg har lidt problemer med, at sweetspot er for smalt. Det giver problemer med at enten venstre eller højre frontkanal er fro højt alt efter hvor man sidder. Er der en måde at gøre sweetspot bredere på? Vinkling eller lignende? |
|
![]() |
|
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ingen vinkling - umiddelbart
|
|
![]() |
|
jespermart ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 891 |
Eller vinkling hvor sweetspot er foran lyttepositionen, men generelt så må du prøve dig frem. Det kunne også være kortere afstand mellem h. og v.
|
|
Jesper
Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4 |
|
![]() |
|
aerik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Januar-2011 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4272 |
Super, jeg prøver mig frem.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Hvis det er "normale" højttalere med normal spredning, så vil jeg påstå det er en akustik ting. For dæmpet rum måske?
|
|
![]() |
|
Det er ganske almindelige højttalere, dls r66, rummet burde ikke være for dæmpet, men kan da ikke udelukkes. kan man undersøge det på nogen måde?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
Et billede eller tegning af opstillingen vil måske hjælpe.....
Klaus |
|
![]() |
|
Lige mine bedste evner inden for paint. rummet er kvadratisk, ca. 4,2 meter og møbleret som vist. der er gulvtæppe på, og ikke noget på væggene. højttalerne er forsøgt vinklet på forskellig vis. synes stadig, at man ikke må gå meget væk fra midten af sofaen, før end den ene kanal bliver meget tydelig i forhold til den anden. ![]() |
|
![]() |
|
Trumle ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2015 Sted: kBH Status: Offline Point: 793 |
Det kan du nok ikke gøre noget ved. Hvis du har en surround forstærker kan du købe en centerhøjttaler til film brug, så lyder det i det mindste som om talen kommer fra skærmen, uanset om du sidder forskudt for midten.
|
|
![]() |
|
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
Det ser ikke ud til at du kan ændre på det, men hvor langt har du mellem højttalerne (målt fra midten af ht), kontra afstanden fra ørerne til den ene højttaler? Hvis afstanden mellem højttalerne er for stor så får du den effekt, og det kan ikke løses uden at flytte højttalere eller lytteposition.
|
|
![]() |
|
Jeg får lige målt ordentligt op på det en af dagene og laver en ny tegning
|
|
![]() |
|
Jeg har en r55 monteret i møblet. Men filmen var stereo, så kørte kun med de to højttalere slået til og og opdagede det derved. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |